Vraag

WIFI 5.0 netwerk niet meer zichtbaar

  • 18 November 2020
  • 3 reacties
  • 2259 Bekeken

Hallo,

Ons wifi 5.0 ghz netwerk is al een tijdje niet meer zichtbaar.

Herstart van de router lost niets op, hoe kunnen we terug gebruik maken van dit netwerk, aangezien het andere netwerk toch niet even snel is.

Bedankt.

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Hier is een topic van gemaakt “Public WiFi modem BBox3/T” lees dit maar eens door. Heeft iets te maken met Public WiFi. Martin op dit forum weet hier veel van. 

Badge +4

Alles heeft te maken met ONESSID daar is de wifi 2.4 en 5.0 ondergebracht en je ziet dus enkel bvb Proximus-Home-xxxx

Wil je niet de 2.4 gebruiken en ben je zeker dat je goede 5.0 ontvangst hebt, dan kan je ONESSID uitschakelen op de webpagina van uw modem op http://192.168.1.1 (dubbelklikken op de paarse banner voldoet om uit te schakelen) en kies dan verbinden met de wifi-5.0

Inderdaad deze uitleg heb ik hier al meerdere malen gepost en daarom zet ik hem hier nog eens neer:

Het is zo dat als je geen problemen ondervindt je zeker "One SSID" niet moet uitzetten,
pas als er wel problemen opduiken dat je dit eventueel eens kunt uitzetten,
namelijk om te zien of het er iets mee te maken zou kunnen hebben,
maar uiteraard zullen zeker niet alle wifi problemen met One SSID iets te maken hebben.

  • "One SSID" wil zeggen dat éénn en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) uitgezonden wordt voor de beide wifi frequentiebanden 2.4 & 5.0 MHz,
    namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" (of bij sommige bbox3 versies = "Wifi-home-xxxx") i.p.v. de twee wifi namen respectievelijk wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx als One SSID niet actief staat in je bbox.
  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart Wifi" of "Slimme Wifi" genoemd) zou er voor moeten zorgen dat alle WiFi-clients (smartphone, laptop enz...) automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- of 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te maken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms met bepaalde apparaten nog problemen voordoen!.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

Reageer