Na een uptime van enkele maanden werd een week of 3 geleden de stekker van mijn BBox3 eens uitgetrokken om de kabels te herpositioneren. De Bbox zelf is op dezelfde plaats blijven staan. Sindsdien is het Wifi 2.4GHz zeer onstabiel geworden.
Meerdere malen per uur valt het signaal voor enkele seconden tot soms enkele minuten volledig weg. Zowel smartphones, computers als smarthome devices verliezen hun verbinding. Met de home optimizer app werd het wifi kanaal al aangepast, ik heb het manueel ook al getest op andere kanalen maar het probleem blijft. De 5GHz Wifi lijkt wel stabiel, al gaat het initieel verbinden ermee ook moeizamer (verbinding geweigerd, enkele seconden later toch verbonden).
Mogelijks draait de Bbox sinds de herstart met andere firmware versie, dat weet ik niet.
Met een Wifi scanner zie ik het signaal gewoon wegvallen en terugkomen. Pingen (via een ethernet kabel) naar een device op de 2.4Ghz wifi geeft tijdens van 2 tot 2000ms, met vaak genoeg gewoon een timeout tussen. Computers met een ethernet kabel en de TV decoder hebben geen enkel probleem.
Iemand die raad weet ?
Mvg
Beste antwoord door SamuelD
Bekijk origineel