Vraag

Wel verbonden, geen internet

• 16 maart 2020
  • 7 reacties
  • 468 Bekeken

Regelmatig krijgen we op alle apparaten in huis de melding dat we verbinding hebben, maar geen internet. We herstarten dan het wifi signaal op de modem en dan is het meestal na 5 minuten opgelost, maar is best vervelend dat het regelmatig (gemiddeld zo’n 2x per dag) wegvalt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Is het dan enkel op toestellen die via wifi verbonden zijn, of ook via kabel ? Zijn ze rechtstreeks verbonden op de B-box, of via een wifi-bridge of -booster,… ?

Als ik je lijn test kan ik hier niet onmiddellijk de oorzaak zien. Met deze info kan ik het dan verder onderzoeken. 

Reputatie 6
Badge +2

Op jouw apparaten zou je ook het volgende kunnen uitvoeren. Open de opdracht prompt als administrator.Er kan ook een IP conflict zijn. Heb jezelf statische IP-adressen ingesteld? Houdt de Windows toets tegelijkertijd ingedrukt met S. In het zoekveld typ je opdrachtprompt, vervolgens klik je hier met je rechtermuisknop en klik je op “als administrator uitvoeren”. Typ vervolgens in de opdrachtprompt: ipconfig /release en druk op enter. Vervolgens type je ipconfig /renew en tenslotte ipconfig /flushdns.

Wij hebben hier ook ontelbare keren last van. Meerdere mensen klagen hiervan en telkens zeggen jullie dat er bij jullie geen probleem te zien is. Maar misschien ligt het dan aan jullie modems ipv aan onze landlijnen?

Als zoveel mensen hiervan klagen, waarom hebben jullie hier dan nog geen oplossing voor gevonden?

mvg

Aan de modems kan het moeilijk liggen want dan zou iedereen daar continu last van hebben, want ik heb bv dit probleem ook niet.

Maar is het met alle apparaten dat je dit voor hebt en zowel op wifi-2.4-xxxx als op wifi-5.0-xxxx ?

Reputatie 7
Badge +4

@gebruiker TS , onze testen lopen tot in jullie modem. Dus als er geen connectieonderbrekingen zijn in de modem, dan verliest de modem ook geen signaal. 

Reputatie 6
Badge +2

@gebruiker TS:  Proximus of een andere ISP provider is enkel maar verantwoordelijk tot aan het aansluitpunt waar jouw  bbox3 (modem/router) aangesloten is. Al de rest wat hierachter aangesloten is op de bbox valt onder de verantwoordelijkheid van de klant.

Hoe zijn jouw apparaten aangesloten? Zit er andere apparatuur tussen : een switch, Wi-Fi access point,…  Dat kunnen allemaal veroorzakers zijn van problemen. Een beveiligingsprogramma kan ook roet in het eten gooien, maar dan mag het maar beperkt zijn tot maar 1 computer. 

Er zijn verschillende mogelijke oorzaken voor jouw probleem.

Daarom dat ik altijd aanraad om in stappen testen te te doen dwz. als je iets test gelijk welk apparaat zorg dan dat dit apparaat enkel en alleen verbinding maakt met je bbox en dan bijkomende apparaten aansluiten tot het probleem zich voordoet 

Reageer