Vraag

wegvallen dsl signaal

  • 27 September 2023
  • 6 reacties
  • 163 Bekeken

Reputatie 2

Sedert dit weekend heb ik te maken met het regelmatig uitvallen van het internet/tv signaal.

In het begin sporadisch nu tot 10 keer per dag, ondertussen modem gerest al een paar keer spanningsloos gemaakt.

Telkens flikkert het lichtje van het dsl-signaal blauw op de bbox3 wat wijst op geen verbinding dacht ik ergens gelezen te hebben.

Eens de kabel terug aangesloten van het dsl signaal maar paar uur later terug hetzelfde probleem uit het niets.

Kunnen jullie eens een lijncheck doen morgen?

Als er nog iemand tips heeft hoor ik het graag.

Alvast bedankt,


6 reacties

Sedert dit weekend heb ik te maken met het regelmatig uitvallen van het internet/tv signaal.

In het begin sporadisch nu tot 10 keer per dag, ondertussen modem gerest al een paar keer spanningsloos gemaakt.

Telkens flikkert het lichtje van het dsl-signaal blauw op de bbox3 wat wijst op geen verbinding dacht ik ergens gelezen te hebben.

Eens de kabel terug aangesloten van het dsl signaal maar paar uur later terug hetzelfde probleem uit het niets.

Kunnen jullie eens een lijncheck doen morgen?

Als er nog iemand tips heeft hoor ik het graag.

Alvast bedankt,

Eens de kabel terug aangesloten van het dsl signaal maar paar uur later terug hetzelfde probleem uit het niets.

Bedoel je daarmee dat als je het het Rj11 stekkertje van je binnenkomende lijn op je bbox even uittrekt en terugsteekt dat het DSL signaal dan in orde komt (continue blijft oplichten).
Dan zou dit eerder betekenen dat je met een slecht contact zit op dat Rj11 stekkertje.

Indien je zo een ander rj11-rj11 DSL-kabeltje moest hebben dan zou ik die eens gebruiken tussen je Vdsl filter en je bbox.

NTP2007/TF2007(DSL-Rj11) ------DSL-kabel-----(DSL-Rj11)BBOX

Reputatie 2

Als ik de rj11 stekker uitplug komt het inderdaad in orde maar lang duurt het allemaal niet.

Gisteren na 30 min was het al terug om zeep, deze morgen wel een rood lichtje gezien bij de wifi knop. Eerst valt wifi weg en dan alle toestellen via de kabel. 10 tal minuten later werkt alles terug.

Tot de volgende uitval

Geen vaste ip adressen in mijn netwerk, ik zie dat dit ook een probleem kan geven. En geen veranderingen de laatste week in de opstelling.

Reputatie 7
Badge +3

@schaap69

Ik heb je aansluiting uitgemeten, er bevindt zich een storing op je lijn.

Deze storing kan enkel door een technicus hersteld worden.

Wanneer past het voor jou om iemand langs te sturen?

 

Geert

Reputatie 2

Bedankt, Geert ik heb een prive bericht gezonden.

Reputatie 2

Ondertussen kleine maand verder, en in dezelfde week zijn ze nog komen de straat openbreken en is de verbinding opnieuw gemaakt.
Ik heb geen fouten meer en mijn internet snelheid is naar een hoger profiel gegaan.

Dus wanneer het goed is mag het ook eens gezegd worden, bedankt voor de goeie snelle oplossing Proximus!

 

Reputatie 7
Badge +4

@schaap69 Dankjewel voor je positieve feedback. Altijd fijn om inderdaad ook eens iets positiefs te horen 😊

Reageer