@Rik2 Dit is een gekend probleem en in onderzoek. Vooral klanten die hun mails forwarden naar een ander mailadres zullen er problemen mee ondervinden. We proberen dit zo snel mogelijk op te lossen.
@HadewychT : Ook hier deed zich net hetzelfde probleem voor als bij @Rik2. Een paar maanden terug stelde ik vast dat een aantal mails verdwenen waren uit mijn Inbox. Ik zag dit vrij snel doordat de tijdspanne tussen 2 mails in te groot was en gelukkig zaten deze nog in mijn Prullenbak. Ik heb er dan ook nog een aantal kunnen terugplaatsen. Een tijdje geleden deed zich dit echter opnieuw voor. Ook zag ik dat mails die ik naar andere mappen (en dus zeker te behouden mails) verplaatst had, er niet meer waren. Dit betrof o.a. mails van onze landmeter, mails van onze verzekeringsagent, boeking van onze vakantie, enz… Ik heb ook hier nog mails kunnen terughalen uit de Prullenbak (maar dus alleen omdat ik het tijdig gezien had, want anders zijn ze na 14 dagen verdwenen).
Ik zag intussen je reactie op dit forum. Ik ben nu iets waakzamer en kijk geregeld alle mappen na (wat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn). Recent heb ik het niet meer voorgehad maar mails forwarden, daar ben ik dus niet happig meer op… Kan je soms laten weten of dit probleem intussen is opgelost en we opnieuw mails kunnen forwarden zonder het risico te lopen dat deze uit de mailbox verdwijnen??
Ik zal allicht toch wel mails kwijt zijn en van 1 ben ik zeker dat deze weg is - en van deze ben ik zeker dat het geen geforwarde mail was, want het was een mail van Proximus die ik een paar maanden geleden kreeg. In deze mail stond dat ik tweestapsverificatie moest uitvoeren op mijn webmail want dat ik deze anders niet meer ging kunnen consulteren. Als ik het me nog goed herinner moest dit tegen november of december doen (van de maand ben ik echter niet meer zeker). Ik weet ook nog dat er in stond dat je via een link naar een video kon doorklikken om te zien hoe dit moest. Daar ik voorzichtig ben met dergelijke mails had ik deze mail vastgepind in mijn mailbox zodat deze bovenaan bleef staan. De bedoeling was om deze mail aan mijn ICT-winkelier te tonen met de vraag of dit wel een correcte mail zou zij en of hij dit voor mij kon in orde brengen daar ik die zaken ook echt niet ken/kan. Deze mail ben ik dus echter zeker kwijt.
Ben je verplicht om tweestapsverificatie op je webmail te installeren? Kan ik effectief binnenkort niet meer aan mijn mails als ik dit niet doe? Kan jij me laten weten of deze mail klopte? En zo ja, kunnen jullie me dan een nieuwe mail hierover bezorgen of me toch laten weten hoe ik dit dan moet doen?
Hopelijk kan jij me verder helpen?
Alvast bedankt voor een antwoord.
Beste Sandra_065,
Bij mij is het probleem blijkbaar opgelost. Ik kan nu mails forwarden zonder dat ze in de prullenbak terechtkomen.