Vraag

Webtop error

  • 26 October 2021
  • 16 reacties
  • 1752 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Ik kan via Webmail geen mails versturen.

Als ik op “verzenden” klik wordt  er “Webtop error” vermeld.

 

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Met vriendelijk groeten,

Patrick


16 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Niemand die me hierbij kan helpen?

Er wordt me ook de vraag gesteld of ik dit bericht wil bewaren en op te slaan in de map concepten, indien ik ja klik verschijnt er niks in die map.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u zult moeten wachten op een reactie (vanaf morgen) van een Proximus-medewerker (moderator) 

Er zijn op dit en het Fr-forum diverse berichten aangaande problemen met (de nieuwe) Proximus webmail, een dergelijk “webtop probleem” werd voor zover mij bekend nog niet aangekaart

 

Stelt het probleem zich bv. ook indien u gebruik zou maken van bv. thunderbird mail (met uw skynet of proximus e-mail adres en wachtvoord)?

 

 

 

mss eens kijken of er iets nuttigs te vinden is tussen deze hits → google-search: mail webtop error

Reputatie 7
Badge +3

Sinds deze ochtend heb ik hetzelfde probleem “ Webtop Error als ik een mail wil versturen. En als ik naar mezelf een mail wil sturen krijg ik de melding “ Fout Ongeldige Ontvangers” .

Mails aan mij verstuurd  worden 1 tot 2 uur later afgeleverd na verzending  sinds gisteren.

En het antwoord van de technische dienst is er echt over. “U gebruikt nog een email account van Skynet , dit is verouderd en word niet meer aangeboden , daarom dat je die foutmelding krijgt.” Is dit de strategie van Proximus nu ?????? Proximus had hun handen van de mail app en web versie moeten houden , sinds de nieuwe app en web versie met nieuwe  lay-out niets dan problemen.  ( We worden het ondertussen gewoon dat ze bij Proximus van alles veranderen zonder het eerst grondig uit te testen):joy::rofl:

Er komen inderdaad meer en meer van die meldingen

→ proximus webmail, blocage adresse/domaine -> "WEBTOP ERROR" !! help ! | Proximus Forum / “Het probleem wordt onderzocht, zodra we iets nieuws hebben, komen we bij u terug

Tot nu toe heb ik die melding nog niet gekregen, fingers crossed.

Reputatie 4
Badge +1

Indien ik een mail programma gebruik verloopt alles naar wens.

Best vervelend als je via Webmail een mail opstelt om nadien een foutmelding te krijgen.

De melding “ongekende fout” bij het inloggen komt ook met regelmaat  voor.

het is inderdaad mss best voorlopig via een webmail applicatie  (mail client) te werken tot het probleem opgelost is.

NB: aangezien het weekend voor de deur staat en een feestdag zullen we moeten wachten op reactie van een Prox forummedewerker tot dinsdag 

Indien ik een mail programma gebruik verloopt alles naar wens.

Maar via Webmail:  nadien een foutmelding te krijgen.

De melding “ongekende fout” bij het inloggen komt altijd voor.

Hallo,

Heb eveneens hetzelfde voor sinds meer dan een maand nu.

Skynet.be accounts       

Eerste skynet hoofdmail account geen probleem meer, heb dit opgelost in het verleden door paswoord opnieuw in te stellen na update nieuwe webmail versie.

 

Om de aliassen opnieuw te kunnen gebruiken als verzend adres ben ik alias per alias ingelogd via webmail ( alias mailadres en paswoord)  na enige tijd kon ik vanuit webmail terug aliassen als afzender kiezen ipv de hoofdaccount te moeten gebruiken.  De fout die optrad bij gebruik van een alias :          =ongeldige ontvangers.

 

Voor gebruik van de 2e hoofdmailaccount  ( eveneens een skynet.be account)

Inkomende mails geen probleem.

Uitgaande mails  WEBTOP ERROR

 

Je kunt wel mails versturen wanneer je afzonderlijk met dit account inlogt. (maar dan moet je iedere keer afmelden en heraanmelden met een ander mailaccount, wat niet de bedoeling is.

 

Tot nu toe werkt het dus niet meer om uitgaande mail  te versturen vanuit andere mail accounts.

 

Nog een ander probleem is dat het mailprogramma nu vaak gaat hangen en je niet verder kunt typen gedurende enkele ogenblikken.  Ook om bijlages te versturen is het een ramp.

 

Van een WEBMAIL die perfect gefunctioneerd heeft naar een minder goede versie ( zonder enige aankondiging dat er een ingrijpende verandering zat aan te komen…..

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Om e-mails te versturen ben ik overgeschakeld op een e-mail Client. Hier krijg ik ook nog altijd “webmail error” te zien bij uitgaande e-mails  bij Webmail. Ik heb er mij bij neergelegd.

En aan franstalige kant precies dezelfde problemen …

Effectivement !

Depuis les récentes modifications du service mail Proximus, il n’y a que des problèmes !!
Et notamment celle-là = webtop error

 

On passe beaucoup trop de temps à relancer, retaper le message etc.  C’est affreux pour travailler !

Hier ook hetzelfde probleem, “webtop error”.

FYI: Er is nog geen melding gekomen van Proximus uit dat deze problemen opgelost zijn, dus het wordt afwachten.

2 Jaar bezig en nog steeds geen reden/oplossing???

Proximus is daar nog iemand of zijn klanten niet interessant genoeg?

@Ludo1086 

Ik vraag mij af of je ook deze fout krijgt als je nu eens eerst in je browser een private pagina opent met de combinatie van de toetsen:
CTRL SHIFT N
In dit venster surfen naar http://webmail.proximus.be 

(als er om gevraagd wordt, dan alle cookies aanvaarden)

 

Alvast bedankt Martin ik probeer het eerstdaags uit.

Reageer