Vraag

wachtwoorden voor imap en relay


Wachtwoorden van imap en relay in mail op Mac tonen, zodat ik deze ook kan gebruiken/invoeren op iPad om mail toe te voegen.

     

21 reacties

heb eens gegoogeld en vind bv dit hier >

https://www.machelp.nl/mactips/verloren-wachtwoorden-terug-vinden-met-de-sleutelhanger

kijk eens of dit je kan helpen  (ben geen echte MAC kenner :slight_smile: )

Dat pad had i ook al geraadpleegd. Ik krijg steeds enkel de sterretjes te zien😔

Kan ik niet ergens in instellingen van mijn huidige account zien welk wachtwoord er nodig is voor imap en relay? 

@Tine Roef Wat je wel zou kunnen doen is een nieuw wachtwoord kiezen voor je mail account zie 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/wachtwoord-van-uw-mailbox.html

Dit is niet wat ik nodig heb. Want dan kom je op het blad waarop je imap en relay wachtwoord moet invullen en dát is wat ik zoek…. 

   

@Tine Roef daar moet je dan een wachtwoord invoeren die je zelf mag kiezen en dan wordt dit je nieuw e-mail account wachtwoord  dus hen je uw oud niet meer nodig of moet je niet meer opzoeken 

of bedoel je dat daar je oud wachtwoord gevraagd werd (dat je nu juist wilt opzoeken) ?

ik heb dit zelf nog nooit gedaan ik dacht dat je via je mail app op je mac het wachtwoord kon veranderen zonder dat je het oud wachtwoord moest opgeven 

Reputatie 6
Badge +2

Ze zijn wel heel voorzichtig bij apple met zulke dingen, geef ze maar eens ongelijk. Ooit blokkeerde mijn ipad volledig na een aantal keren een verkeerd wachtwoord in te geven. Misschien eens kijken naar

getsupport.apple.com

Maar ik vrees dat je tot maandag zult moeten wachten

In google chrome kun je veel logins en ww terugvinden, maar die van email?

Voor mijn mailinstellingen bij proximus heb ik wel een papier gekregen. En ik weet nog waar het is.

Waar hier de bolletjes staan moet(en) wachtwoorden komen…. en die kan ik niet zien op mijn Mac… 

   

heb foto mee gestuurd maar is precies niet zichtbaar

 

     

het gaat over het ww van de server voor inkomende post met houtnaam imap.proximus.be en over het ww van de server voor uitgaande post met hostnaam relay.proximus.be

 

 

   

@Tine Roef dat is inderdaad het ww van je proximus mail account

maar je kunt nog je mailaccount openen op je mac, als dit zo is kun je dan nergens iets vinden daar om je wachtwoord te veranderen (in de veronderstelling dat je uw oud ww niet moet opgeven)

Reputatie 6
Badge +2

Om een wachtwoord te veranderen heb je bij elke ernstige firma het oud ww nodig. Gelukkig maar.

Ooit had ik eens onder windows een programma dat de sterretjes in letters en cijfers toont. Maar daar kom je toch al dicht bij inbreken he!

Misschien bij Proximus een afschrift vragen van uw mail abonnement waarop dat allemaal staat.

ik denk dat het nochtans wel moet lukken want als er hier in andere posten gevraagd wordt wat moet ik doen ik ben mijn mailwachtwoord vergeten dan heb ik hier al als antwoord gelezen je kunt een nieuw wachtwoord instellen, maar aangezien ik het noch nooit zelf veranderd heb kan ik moeilijk bebvestigen dat het zo kan.

maar er komen er hier nog wel langs die het wel zullen weten hoe het moet hé :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +4

Als ik het goed begrijp dient u gewoon uw Proximus e-mail password opnieuw in te stellen via MyProximus zoals hieronder nieuw ingeven en nieuw bevestigen en even geduld oefenen opdat het nieuwe acrtief komt

 

inderdaad dat is wat ik hier boven via de link al meegeven heb.

natuurlijk via de web versie moet je wel  eerst kunnen inloggen en dus je oud ww kennen!,
maar via de mail applicatie op de mac zou dit wel moeten lukken aangezien het ww er nog instaat.

Reputatie 7
Badge +4

Wachtwoord MyProximus moet uiteraard nog gekend zijn om wachtwoord e-mail Proximus te kunnen instellen (maar het oude wachtwoord e-mail niet)

→ indien wachtwoord MyPoximus niet meer gekend kan enkel Proximus hulp bieden (vanaf morgen op dit publieke forum)

Dus als ik het goed begrijp is het ww van My Proximus hetzelfde als de 2 ww die je moet invullen bij imap en relay🤔

Reputatie 7
Badge +4

Nee tenzij u het zelf zo ingesteld hebt

Mijn wachtwoord MyProximus is X, mijn wachtwoord e-mail is Y (en als u X nog kent kunt zonder meer via MyProximus een nieuwe Y definiëren zonder de oude Y nog te kennen)

 

 

@Tine Roef Bij mij zijn beide de zelfde. maar kun je nog in myproximus geraken.

dan moet je toch het mail wachtwoord kunnen vernieuwen 

als je ook deze van Myproximus niet meer weet (omdat het bvb de zelfde is als je mail ww) 

zie dan > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_pwd/particulieren/support/myproximus/myproximus/wachtwoord-en-login/login-of-wachtwoord-van-myproximus-vergeten.html

 

Reputatie 6
Badge +2

Bij Proximus kan je

  1. een “My Proximus” login en paswoord hebben (en wijzigen).
  2. voor iedere mailbox een aparte login en paswoord hebben (en wijzigen).
  3. een PPPoE login en paswoord hebben (en wijzigen).
  4. een Proximus SmartWiFi (vroegere fon) login en paswoord hebben (en wijzigen).

Deze paswoorden hebben met mekaar niets te maken, tenzij je er zelf voor hebt gekozen om telkens hetzelfde paswoord te gebruiken (wat een zeer onveilige gewoonte is :worried: ) …

 

Wat betreft Mac en IPad.

Ik zou denken dat, als je op beide toestellen met dezelfde Apple-ID inlogt, alle instellingen synchroniseren op al je Apple toestellen (i-phone, mac, i-pad, ...)?

Reputatie 7
Badge +4

Is dit gelukt Tine?

Reageer