Beantwoord

Wachtwoord wijzigen in BBOX 3

  • 10 February 2021
  • 5 reacties
  • 2481 Bekeken

Gisteren een reset gedaan op de bbox3 modem om problemen met de tv op te lossen, die problemen zijn van de baan, lijkt dat mijn ingesteld paswoord blijkbaar ook is gewist. Nu kan ik wel verbinding maken via het stickertje achteraan op de modem, maar dat is een code voor Schriftgeleerden en zeker niet handig om die code mee te geven aan familieleden. Ik weet dat er voor een bbox (2) modem een manier was om in de modem zijn geheugen te geraken, maar met deze nieuwe modem 3 ken ik het systeem niet.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen om aan die internetcode te geraken iets in de vorm van:

XXX.XXX.XX.XX zodanig dat ik met het paswoord van de modem in zijn intern geheugen kan.

dus om een lang verhaal kort te maken ik zou graag het origineel paswoord van de modem wisselen met mijn oude gebruiksvriendelijker paswoord. En met het paswoord bedoel ik het paswoord dat je moet ingeven om bv via je gsm draadloos via de  bbox3 modem verbonden te worden met het internet (dus de wireless key zoals vermeld op het stickertje achteraan de modem).

Dank bij voorbaat voor de hulp die waarschijnlijk op komst is.

icon

Beste antwoord door jonathandr 10 February 2021, 14:46

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

  1. Surf thuis naar het configuratiemenu van je modem .
  2. Selecteer User als gebruikersnaam, vul het wachtwoord van je modem in en klik vervolgens op de knop Inloggen.
  3. Klik op User, in de rechterbovenhoek van je scherm en vervolgens op Profiel Instellingen.
  4. Vul het huidige wachtwoord in, vervolgens je nieuw wachtwoord. Klik daarna op OK.

het huidige wachtwoord is dat dan het wachtwoord dat op het stickertje staat naast “wireless key”? of is dat het “users password”?

Reputatie 7
Badge +4

hi @ilvatruk  je kan het wifi wachtwoord op 2 manieren aanpassen
via de app : ga naar diensten >wifi beheer > smart wifi > sla mijn wifi toegangscodes op

 

of via de bbox

surf naar de modempagina : 192.168.1.1
vul de gebruikersnaam in als user en het wachtwoord dat je acteraan de modem vind
klik op het wifinetwerk dat je wil aanpassen, 2.4 of 5.0
bij ssid kan je de naam van het network aanpassen, en bij wireless keu kan je het wachtwoord aanpassen

het huidige wachtwoord is dat dan het wachtwoord dat op het stickertje staat naast “wireless key”? of is dat het “users password”?

het laaste

NB: ik had het wel over je wachtwoord veranderen om in te loggen op de bbox dus voor wifi volg je gewoon de uitleg van jonathandr

Merci problemen opgelost met mijn dank aan Martin en jonathandr