Vraag

wachtwoord bbox wijzigen

  • 27 November 2021
  • 7 reacties
  • 164 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik kreeg net een nieuwe modem en ik geraak dus op internet alleen zou ik de naam en het wachtwoord toch wat gebruiksvriendelijker willen maken.

Ik volgde dus de uitleg van 

/nl.forum.proximus.be/internet-10/wachtwoord-wijzigen-in-bbox-3-52839 ( afgesloten)

maar daar ( http://192.168.1.1/7.3.8/gui/tpl/src/home/login.html)wordt het meegeleverde paswoord van de modem niet aanvaard


7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dat is waarschijnlijk omdat smart wifi (one ssid) opstaat bij u want ik zie die optie niet in myproximus om in te loggen op de bbox zijn interface. 

Ik vermoed dat het de bedoeling is om uiteindelijk de settings te bewaren van je bbox om die zo terug in te laden na een reset bvb van de bbox.

Dat is inderdaad de bedoeling met de Wifi gegevens. Het userpaswoord zou wel dat van de modem zelf moeten blijven. Meer uitleg hierover vind je hier  (Onder het filmpje ook doorklikken op ‘Activeer Smart Wifi’, dit geeft enkel uitleg, geen directe activatie)

Dat is waarschijnlijk omdat smart wifi (one ssid) opstaat bij u want ik zie die optie niet in myproximus om in te loggen op de bbox zijn interface. 

Ik vermoed dat het de bedoeling is om uiteindelijk de settings te bewaren van je bbox om die zo terug in te laden na een reset bvb van de bbox.

Reputatie 2
Badge

Dat bedoel ik inderdaad maar via My Proximus lukte het nu wel

Authentication failure met het meegeleverde wachtwoord

Bedoel je dat deze foutmelding komt als je op de bbox zijn interface wilt inloggen als User en userwachtwoord dat op een sticker staat van je bbox zelf?

Dan kun je ook niet inloggen op je WiFi met de wireless key die ook op die label van je box staat ?



 

Reputatie 2
Badge

jammer maar helaas ook na reset : Authentication failure met het meegeleverde wachtwoord

je vergist je toch niet met het wachtwoord van je wifi

zie Wachtwoord van je modem | Proximus

als het nog niet lukt mss eerst bbox resetten

 = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Reageer