Hallo,
Ik kreeg een e-mail binnen met als afzender …………..(AT)skynet.be
Dit lijkt me als doordeweeks e-mailadres niet een echt adres te zijn.
Is er een manier om de echte afzender te achterhalen ?
Hallo,
Ik kreeg een e-mail binnen met als afzender …………..(AT)skynet.be
Dit lijkt me als doordeweeks e-mailadres niet een echt adres te zijn.
Is er een manier om de echte afzender te achterhalen ?
Door eens in de mailheader te gaan kijken.
Ald voorbeeld: Hoe het e-mailadres van de afzender bekijken zonder de e-mail in Outlook te openen?
Ook best doorsturen :
Op Mac OS, waar vind ik de mailreader ?
Ondertussen gevonden.
Probleem opgelost denk ik.
Ben niet gewoon van met MAC OS te werken maar bv zo:
Als je de headers wilt kopiëren:
De mailheaders bevatten informatie zoals het pad dat de e-mail heeft afgelegd, het IP-adres van de verzender, en andere technische details.
en voor de volledigheid voor geïnteresseerden:
Op Windows 11, als je de Outlook-app gebruikt, kun je de mailheaders vinden door de volgende stappen te volgen:
De Windows Mail-app biedt geen directe optie om de headers weer te geven via een grafische interface. Je kunt echter proberen om de bron van het bericht op een alternatieve manier te verkrijgen door het bericht naar een e-mailclient zoals Outlook of Thunderbird te sturen, waar je de headers gemakkelijker kunt bekijken.
De headers bevatten gedetailleerde informatie over de route die de e-mail heeft afgelegd, wat nuttig kan zijn voor troubleshooting of het identificeren van spam.
Om de mailheaders te vinden in Mozilla Thunderbird op Windows 11 (of andere besturingssystemen), volg je deze stappen:
Open Thunderbird en selecteer de e-mail waarvan je de headers wilt bekijken.
Klik met de rechtermuisknop op de e-mail in je berichtenlijst (in het overzicht van de inbox of map).
Kies Bericht in het contextmenu.
Selecteer vervolgens Bron weergeven. (Je kunt ook de sneltoets Ctrl + U gebruiken).
Er opent een nieuw venster met de volledige e-mailheader en de broncode van de e-mail.
De mailheader bevat informatie zoals de afzender, ontvanger, onderwerp, tijdstempels en de route die de e-mail heeft afgelegd. Dit kan nuttig zijn voor bijvoorbeeld het achterhalen van spam of het oplossen van afleveringsproblemen.
Bedankt voor alle antwoorden.
Heel graag gedaan, nog een fijne zondag verder.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.