Skip to main content
Vraag

VPN connectie onmogelijk met Internet Box

  • 1 september 2023
  • 9 reacties
  • 677 Bekeken

  • Apprentice
  • 1 reactie

Om thuis te werken, moet ik via een VPN connecteren met het interne netwerk van het bedrijf. Sinds hier een Internet Box is geïnstalleerd na de verhuis, lukt dit niet meer. Via hotspot op mijn gsm lukt de connectie wel. Ik heb de forums al bekeken en de portforwarding en firewall instellingen aangepast, maar niets helpt. Het IT departement van mijn werk verwijst mij naar Proximus, en Proximus verwijst mij weer terug naar hen. Het lijkt erop dat dit een veel voorkomend probleem is met de Internet Box, maar geen van de tips die ik op dit forum gezien heb, helpen, en de klantendienst van Proximus wilt mij duidelijk ook niet verder helpen. Heeft iemand nog een ander idee hoe dit probleem verholpen kan worden? Het is redelijk dringend, aangezien ik niet eeuwig mijn hotspot kan gebruiken voor de connectie.

This topic has been closed for comments

9 reacties

Martin
  • 33553 reacties
  • 1 september 2023

Ter info: Op het frans forum Impossible de me connecter par VPN à mon bureau | Proximus Forum

wordt daar het zelfde probleem aangehaald en wordt voorgesteld pm voorlopig met bbox3v+ te werken!

Dus blijkbaar is dit nog niet opgelost voor de bbox4.


Martin
  • 33553 reacties
  • 1 september 2023

Ter info: Op het frans forum Impossible de me connecter par VPN à mon bureau | Proximus Forum

wordt daar het zelfde probleem aangehaald en wordt voorgesteld pm voorlopig met bbox3v+ te werken!

Dus blijkbaar is dit nog niet opgelost voor de bbox4..


Martin
  • 33553 reacties
  • 1 september 2023

@PROXIMUS Moderatoren, ik heb geregeld problemen om iets door te sturen!!!!


Martin
  • 33553 reacties
  • 1 september 2023

  • Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 1 september 2023
Martin schreef:

Bedankt voor je reactie! Die post had ik ook gezien, en daar werd inderdaad de box vervangen. Helaas wou de klantendienst mij telefonisch niet verder helpen 😅


Martin
  • 33553 reacties
  • 1 september 2023
ah62 schreef:
Martin schreef:

Bedankt voor je reactie! Die post had ik ook gezien, en daar werd inderdaad de box vervangen. Helaas wou de klantendienst mij telefonisch niet verder helpen 😅

Best een reactie van een Proximus moderator afwachten, voor een oplossing met bbox3v+ en u verder inlichten of er eventueel een oplossing in zicht is voor de bbox4.


Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 653 reacties
  • 13 september 2023

@ah62 Welke melding krijg je? Ik vraag dit wegens we voor proximus ook met een vpn moeten verbinden en dit vlekkeloos werkt met de internet box.


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 20 februari 2024

Ik heb hetzelfde probleem, alleen kan ik de poort 443 niet openstellen. er komt steeds op dat ik in de klantenzone mijn configuratie moet veranderen naar geavanceerd en dit staat aan. modem ook al uitgezet en nog steeds krijg ik die melding. 


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 4 februari 2025

Hebt u dit kunnen oplossen? Ik heb een gelijkaardig probleem.