Vraag

Voorstel om ook als Proximus-klant een datasim te kunnen krijgen

  • 20 July 2023
  • 26 reacties
  • 939 Bekeken

Reputatie 4
Badge

Beste forumleden,

Waarom biedt Proximus niet een datasim aan in haar Flex packs? Ik denk Proximus veel klanten zo verliest, en naar de concurrentie gaat puur voor dat. Een datasim waar je dus  niet mee kan bellen, maar enkel dient voor bv in een 4G-modem te steken.

In ons tweede verblijf heb ik altijd kunnen gebruik maken van de gratis datasim van TN van een familielid, maar wegens persoonlijke redenen hebben we het pack moeten stopzetten (waardoor we daar dus geen recht meer op hebben) maar omdat mijn oma bij PX zit (en dus geen recht heeft op dit datasim) kan zij niet aan zo’n datasim geraken.

Misschien is dit wel iets wat onderzocht kan worden, heel interessant voor mensen met een tweede verblijf bijvoorbeeld.

 

Wat denken jullie?

 

Bedankt alvast!

 

Met vriendelijke groet,

 

Rune


26 reacties

Aan allen:

Je kan stemmen als je er voorstander van bent,  hier: → Data only sim in Flex packs zoals bij Telenet One(UP) | Proximus Forum

door daar te klikken op “Stemmen”

 

In een niet zo ver verleden kreeg je een data SIM met een pack, Wij hadden toen zulke SIM.
Proximus heeft dat gewoon afgeschaft. Waarom weet ik niet.

Ik steun dit initiatief, maar als enkel forum bezoekers zullen stemmen - vanzelfsprekend - zal dit referendum helaas niet doorslaggevend zijn, vrees ik.

Daar houden ze schijnbaar rekening mee want het aantal stemmen moest niet zo hoog zijn omdat er meer rekening zou mee gehouden worden, toch volgens een uitleg van een Proximus medewerker die hier ooit gegeven werd, maar het exact aantal ontsnapt mij dat opgegeven werd, was het nu 30, ik weet het niet meer?

Enfin je verliest er niks mee en wordt volgens PX medewerkers ook doorgegeven aan de bevoegde dienst.

Reputatie 7
Badge +1

Heb dit al meerdere malen aangehaald. Een extra data shim gekoppeld aan je internet gebruik zou prima zijn. Nu krijg je ook 5GB gratis bij je mobile abo om Pickx tv te kijken. Gebruik deze extra shim om Pickx tv te kunnen kijken op de iPad 🤔😉

Reputatie 4
Badge

@Mutlie 

Idd, mijn oma had dit ook, was iets van een 250MB, toen kon je nog een Vodafone 3G-stick kopen aan 1 euro. Ik heb die nog altijd liggen…

Maar geef toe, in Frankrijk kan je voor 140Gb een prepaidkaart (bij SFR) kopen voor 13 euro. In België kan dit niet (duopolie), dus vind ik wel dat dit in de packs moet zitten (eventueel met een extra vergoeding), zeker als je als klant al genoeg betaalt.

 

Vriendelijke groet,

 

Rune

Reputatie 7
Badge +1

@Mutlie

Idd, mijn oma had dit ook, was iets van een 250MB, toen kon je nog een Vodafone 3G-stick kopen aan 1 euro. Ik heb die nog altijd liggen…

Maar geef toe, in Frankrijk kan je voor 140Gb een prepaidkaart (bij SFR) kopen voor 13 euro. In België kan dit niet (duopolie), dus vind ik wel dat dit in de packs moet zitten (eventueel met een extra vergoeding), zeker als je als klant al genoeg betaalt.

 

Vriendelijke groet,

 

Rune

@Ubiquiti-Networks.

Goed geschreven. Maar aan de weinig reacties/stemmen hierop lijkt wel dat de meeste klanten nog te weinig betalen voor hun abo. Zoiets, datashim, moet gewoon door PX bij het abo geleverd worden zoals Telenet dit doet 😉👍

Dit topic is gezakt in de hiërarchie, dus minder zichtbaar (eigenlijk quasi onzichtbaar) maar verdient wel alle steun

Daarom: In de hoop dat  meer klanten positief gaan reageren op de POLL  Data only sim in Flex packs zoals bij Telenet One(UP) | Proximus Forum




UP!

Om dezelfde reden als vlak hier voor een post zodat dit topic terug omhoog komt en door meer bezoekers wordt gezien. Sinds de vorige “UP” is er één hele stem bijgekomen.
M.a.w. het topic wordt niet gezien!
@Proximusmedewerkers: kan dit topic misschien worden vast gezet zodat het voor een tijdje steeds vanboven staat ?

Alweer 1 stem erbij sinds gisteren, nu 7.


Al moet ik hier nog 23 dagen zo maar iets posten voor we aan de vereiste 30 stemmen komen …. UP
 

Reputatie 7
Badge +1

Alweer 1 stem erbij sinds gisteren, nu 7.


Al moet ik hier nog 23 dagen zo maar iets posten voor we aan de vereiste 30 stemmen komen …. UP
 

@Mutlie Goe bezig. Snap de klanten van PX niet. Het is in het voordeel van vele klanten. Dus stem 🤗 En Proximus medewerkers zorgt ervoor dat dit er door komt 😉👍

Reputatie 5

Hoeveel mensen komen hier denk je? En dan nog,wat is er ooit al uitgevoerd uit deze ideeën box. Drie jaar geleden haalde de Android tv app 154 stemmen op het Franse forum. En er werd met veel poeha aangekondigd dat ze er snel werk van gingen maken. En tada 3 jaar later nog niets! Dus ik zou er maar niet teveel van verwachten.

Op je vraag: er komen hier genoeg bezoekers. Maar de meeste klagers zitten gefixeerd op hun eigen probleem, we moeten het dus vooral hebben van de geregelde bezoekers, die ook dikwijls (trachten te) helpen. Probleem is gewoon dat een topic gewoon (te) diep zakt in de lijst en niet iedereen één of twee pagina’s dieper gaat lezen. Test zelf maar eens waar dit topic morgenvroeg staat in de rangschikking. Ik heb gisteren ook diep moeten zoeken. Eergisteren nog verder. De poll staat zelfs nog verder. Dan zoie je pas hoeveel topics er worden gestart.

Een poll zou zeker een tijd moeten bovenaan staan en blijven zodat iedereen het zien kan, ook die hier een eerste vraag stelt en dan zeggen kan : “tiens tiens, dat is ook iets voor mij”. Nu lijkt het erop dat Proximus een voorstel niet ernstig neemt, want de mogelijkheid tot deelname aan de poll wordt gewoon de kop ingedrukt omdat een goed voorstel stilletjes verdwijnt. Opgelost (sic) !

De Android app, dat is andere koek, laat ze eerst eens de problemen bij de Android decoder (V7) proberen op te lossen. Daar zijn ze vooral/ook mee bezig (wordt toch gezegd 😉). Als dat al niet lukt ...

Reputatie 1

Ze bieden het al niet eens aan wanneer ze een installatie van vaste internet niet kunnen voltooien, denk niet dat ze dit voor de klanten zullen doen.

 

Ze bieden het al niet eens aan wanneer ze een installatie van vaste internet niet kunnen voltooien, denk niet dat ze dit voor de klanten zullen doen.

 

Ze hebben het in het verleden gedaan, zie hoger (mijn eerste bijdrage en de bijdrage van Ubiquiti-Networks)

Reputatie 1

Ze bieden het al niet eens aan wanneer ze een installatie van vaste internet niet kunnen voltooien, denk niet dat ze dit voor de klanten zullen doen.

 

Ze hebben het in het verleden gedaan, zie hoger (mijn eerste bijdrage en de bijdrage van Ubiquiti-Networks)

Pas op, ik vind het een goede idee hoor en heb ook gestemd, maar gezien mijn ervaring met Proximus heb ik hier mijn twijfels over.

21 uur verder en 3 stemmen pro erbij 🙂(nu 10):
Dus alweer een UP in de lijst.
Stemmen maar

 

 

[...]

Probleem is gewoon dat een topic gewoon (te) diep zakt in de lijst en niet iedereen één of twee pagina’s dieper gaat lezen. Test zelf maar eens waar dit topic morgenvroeg staat in de rangschikking. Ik heb gisteren ook diep moeten zoeken. Eergisteren nog verder. De poll staat zelfs nog verder. Dan zoie je pas hoeveel topics er worden gestart.

 

[...]

Of de duvel er mee speelt 😂🤣
Nu is dit topic slechts een paar posts gezakt, weinig gebeurd sinds ik de laatste post maakte  😎
Desalniettemin, de poll zit wel diep.

Reputatie 7
Badge +1

[...]

Probleem is gewoon dat een topic gewoon (te) diep zakt in de lijst en niet iedereen één of twee pagina’s dieper gaat lezen. Test zelf maar eens waar dit topic morgenvroeg staat in de rangschikking. Ik heb gisteren ook diep moeten zoeken. Eergisteren nog verder. De poll staat zelfs nog verder. Dan zoie je pas hoeveel topics er worden gestart.

 

[...]

Of de duvel er mee speelt 😂🤣
Nu is dit topic slechts een paar posts gezakt, weinig gebeurd sinds ik de laatste post maakte  😎
Desalniettemin, de poll zit wel diep.

@Mutlie Wordt het geen tijd dat PX medewerkers ons hier in steunen en dit voorleggen bij de CEO. Weet zeker dat de vorige CEO van PX, Mevr. Leroy, dit wel had gedaan. Deze CEO denkt alleen aan de cijfers van PX. Dit voor de grootste aandeelhouder vadertje staat 🤔😉

@Antoon1 
Inderdaad, ik volg je.
Maar een “lage opkomst van de verkiezingen” (😉) is echt een zwaarwichtig argument tegen dat in het voordeel speelt van de CEO. Want “niemand - nu slechts 10  van de vele tienduizenden abonnees - wil een extra SIM”.
Net om doe reden betwijfel ik ook dat een 30-tal stemmen (zie post #4 van Martin hiervoor) voldoende zou zijn om een voorstel voor te leggen.
Hopelijk wordt de poll een succes en zijn er meer dan 30 stemmen.

Het wil absoluut niet zeggen dat indien je 30 stemmen of meer haalt dat dan ook direct bij de bevoegden zal goedgekeurd worden en uitgevoerd zal worden , maar je moet ergens beginnen en hopen dat er zal rekening mee gehouden worden met het voorstel.

Dat betwijfel ik ook (dat het zal goedgekeurd worden als er voldoende (30?) stemmen zijn). En inderdaad, we moeten ergens beginnen.

Vandaar ook mijn andere verse topic ;)

Reputatie 6
Badge +2

Waarom biedt Proximus niet een datasim aan in haar Flex packs? Ik denk Proximus veel klanten zo verliest, en naar de concurrentie gaat puur voor dat.

 

Moet Proximus dan alles na-apen wat Telenet doet?

Als iedere provider hetzelfde aanbiedt, hoe moeten ze zich dan differentiëren ???

Met de prijs ;-) 

Wie steunt het onderstaand voorstel in het voordeel van alle Flex Packs ?



 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Wie steunt het onderstaand voorstel in het voordeel van alle Flex Packs ?



 

 

 

 

@Mutlie Steun ze alle 2. Maakt niet uit als het Sim met only data. Het beste zou zijn dit te koppelen aan internet volume van 3TB. Maar veel zal ook afhangen de steun die we krijgen van de PX medewerkers. Als zij kunnen zorgen dat dit hogerop komt binnen de organisatie van Proximus hebben we meer kans 😉👍

Reageer