Vraag

Verzenden mail lukt niet meer


Beste, ik heb gmail aangemaakt en daar mijn accounts van skynet toegevoegd. Gewoon een mail opstellen en verzenden lukt wel, maar als ik een bericht terugkrijg en wil beantwoorden, lukt dat niet meer. Ik krijg dan de foutmelding dat de gegevens niet meer uptodate zijn. Heb al vanalles geprobeerd te veranderen onder de uitgaande server, zonder succes.

Gmail geeft volgende foutmelding: 

Bericht niet bezorgd

Je verzendt dit bericht vanaf een ander adres of een alias met de functie 'Mail verzenden als'. De instellingen voor het account dat je gebruikt voor 'Mail verzenden als' zijn niet correct of zijn verouderd. Controleer deze instellingen en probeer je bericht opnieuw te verzenden.

Heb dan de mail van windows 10 in gebruik genomen, en mail ontvangen lukt daar, maar verzenden opnieuw niet. Uitgaande server staat automatisch ingesteld als: smtp.skynet.be:587:0

Daar ontvang ik volgende foutmelding: 

“Omdat dit bericht niet kan worden verzonden, is het opgenomen in de map Concepten. Voordat u het opnieuw probeert, kunt u controleren of u het juiste adres hebt opgegeven en of de bijlagen niet te groot zijn.”

Enig idee wat de fout kan veroorzaken?

Thx! 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  • Inkomende mailserver
    • Type: IMAP
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS of TLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in

 

@Christel1970  smtp.skynet.be moet al relay.proximus.be zijn 

voor je instellingen kun je deze leidraad ook volgen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-je-gsm-tablet-of-computer.html

Via de windows mail, is het intussen gelukt. Maar gmail lukt niet. Heb nochtans de instellingen goed staan. Mail aan mezelf sturen, beantwoorden, doorsturen, … geen enkel probleem. Maar beantwoorden mail of doorsturen naar andere mailadressen, vb bankkantoor, lukt dan weer niet.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://support.google.com/mail/answer/22370?hl=nl

In principe zou het mijns inziens op basis van bovenstaande toch moeten lukken, nee?

Die link had ik ook al gevonden en geprobeerd. Volgens mij staan de instellingen juist. Geen idee wat er misloopt. Voortaan dan maar windows mail gebruiken...

Reputatie 7
Badge +4

Misschien helpt onderstaande, anders moet ik u het antwoord schuldig blijven …..

How do I reduce security settings in Gmail?

Turn off "Less secure app access"

To help keep your account secure, we recommend that you keep this setting off and use more secure apps. Go to the Less secure app access section of your Google Account. You might need to sign in. Turn Allow less secure apps off.

het heeft inderdaad daar iets te maken volgens mij, met allow secure apps, dit zelfde probleem werd hier een paar dagen geleden ook gepost

Toegang door minder veilige apps staat nu “aan” en tot nu toe lijkt het probleem opgelost. Heb een mail beantwoord die ik maar niet beantwoord kreeg via gmail. Tot nu toe nog geen foutmelding ontvangen…

Thx!

Reputatie 1

Ik heb al sinds 2018 hetvolgende probleem: om de 3 a 4 maand kan ik geen e mail versturen :wachtwoord uitgaande server is niet juist. Uren aan de telefoon, chat ,winkel Proximus steeds dezelfde uitkomst: we geven u een nieuw wachtwoord. En inderdaad dat werkt perfect 3 a4 maand en de miserie begint opnieuw.Nu heeft er mij een medewerker Proximus gezeggd dat op een dag in oktober er 3 keer een reset van mijn wachtwoord aangevraagd is .   niet door mij, door wie of wat dan wel kunnen ze niet zeggen……..is wreed frustrerend, de laatste keer op verlof ben ik na reset wachtwoord al mijn mails van 2 maand kwijtgespeeld….ach oei sorry meneer. Ja dat kan gebeuren…..  niemand weet hier bij Proximus een oplossing voor..    

TUI: deze keer kan het wel te maken hebben met het algemeen probleem 
UPDATE 09/02 : Belangrijke mededeling over het e-mail probleem en de oplossing ervan! | Proximus Forum
Want er zijn er nog die dit wachtwoord probleem ondervinden hierdoor

mss toch eens in afwachting  het web formulier  invullen.

Reageer