Beantwoord

Vertraagd internet na spanningsloos zetten bbox

  • 13 February 2022
  • 4 reacties
  • 83 Bekeken

Hallo!

 

Ik heb het al meerdere keren voorgehad en Proximus kan me geen verklaring geven. Hoe kan dit?

Gisteren op fiber gewone snelheid (330Mbps download). Ik ben wat dingen aan het verplaatsen waardoor ik m'n bbox meerdere keren kort na elkaar spanningsloos heb gezet. 

Alles staat goed, blijkt dat ik opeens trager internet heb naar 90Mbps download. Vorige keren hield dit meerdere dagen aan, waarna ik wanhopig de bbox nog eens opnieuw opstartte en hup plotseling dan toch 330Mbps! 

Ik heb ondertussen hier alles al eens opnieuw opgestart, en mijn snelheid blijft precies gecapt op 90Mbps.Terug wachten gewoon? Wat veroorzaakt dit precies?

 

Info:

- Proximus ziet niets verkeerd op m'n lijnwaarden

- Ik ben met ethernet aangesloten rechtstreeks aan de modem

- kabels vervangen, resetten modem, heropstarten fiber box, andere toestellen op te meten allemaal reeds gedaan. Het ligt echt niet aan m'n setup, er is ook tenslotte niets veranderd. Gewoon meermaals bbox die ik heb uitgetrokken en terug ingeplugd.

 

Bedankt!

 

icon

Beste antwoord door Martin 14 February 2022, 11:16

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

De proximus medewerkers kunnen morgen ook een rest van je fiber doen 

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.  

De proximus medewerkers kunnen morgen ook een rest van je fiber doen 

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.  

Hey Martin,

 

Iemand van de klantendienst wist me te zeggen dat ik op een repair-profiel ben gevallen door het teveel in & uitschakelen van de bbox na elkaar. Vorige keren had iemand de ONT gereset. En toen is dit wel opgelost geraakt. Weet niet of dit ook je repair-profiel reset maar dat had het wel opgelost. 

 

Hoe geraak je van zo’n repair-profiel af? Is dit eigenlijk niet iets wat ik zelf kan resetten als dit voorkomt.
 

Groetjes

Een repairprofiel via glasvezel, daar heb ik nog niet van gehoord, maar een fiber reset uitgevoerd door proximus zal dergelijke problemen wel kunnen oplossen , op de ONT staat er ook een reset knopje mss kun je dit de volgende keer eens proberen en als dit niet helpt kan proximus nog altijd je fiber resetten.

Hey Martin,

 

Tjah, da’s wat ze mij wisten te zeggen. Ik begrijp dat men bij de klantendienst heel hard hun best doet, maar qua technische problemen kom ik toch steeds hier terecht.
 

Hoe dan ook heeft dat het probleem wel opgelost! Vreemd dat niemand van de klantendienst dit even voorstelt. Ik had het reset-knopje nog niet gezien. Heel erg bedankt voor de hulp ! 

 

Groeten