Vernieuwde webmail

  • 21 October 2021
  • 13 reacties
  • 424 Bekeken

Ben sinds deze week de vernieuwde webmail aan het gebruiken maar ben er niet tevereden over. Lijkt me een testversie te zijn die nog niet op punt staat

  1. Ik werk met submappen in de inbox en bij het ingeven van een zoekfunktie worden nu alle mappen doorzocht terwijl dit vroeger enkel in de inbox was en niet de onderliggende mappen. Hierdoor kan ik mijn nieuwe inkomende mail niet meer eenvoudig sorteren doordat je niet kan zien wat je reeds in een submap hebt zitten en wat niet.
  2. Zoekfunktie loopt bijna steeds vast
  3. Verschillende mails selecteren gaat enkel als je het leesvenster activeert maar de lay out is dan zo dat er maar weinig mails op het scherm kunnen
  4. Het wissen van mails moet gebeuren via de menuknop “meer” terwijl dit toch een veelgebruikte toets is. 
  5. ...

Ik wil terug de oude versie of dat men de keuze laat welke versie men wenst te gebruiken.


13 reacties

De knop “alles selecteren” selecteert ook enkel de 3 bovenste mails. Volgens Proximus “ a feature not a bug” :rolling_eyes:

FYI: selectie kun je ook maken voor aaneensluitende items met de SHIFT toets ingedrukt , klik op de 1ste en klik op de laatste met schift toets ingedrukt. voor niet aaneensluitende items te selecteren gebruik je de CTRL toets.

Aansluitend : de Delete - toetsenbord knop werkt ook niet meer. Nu is het veel over en weer bewegen met de muis om mails te deleten en dat is heel omslachtig …

Ik ben ook helemaal niet te spreken over de ergonomie van de nieuwe webmail

Er is veel meer aan de hand. Het hele mail systeem loopt heel traag en loopt regelmatig vast. Ik merk dit vooral bij zoekopdrachten. Bij het uitvoeren van zoekopdrachten komen er mails mee die ik gewist heb en die ik niet in Postvak IN en Gewiste mails terugvind. Ga een serieuze mail sturen naar de klantendienst. Ik vraag me eigenlijk af wat er verbeterd is???

Reputatie 7
Badge +4
  • Je kan in de zoekfunctie nog altijd kiezen in welke mappen gezocht moet worden. Als je op het pijltje naar onder klikt dat rechts van het vergrootglas staat krijg je dit : 
  •  
  • Je kan mails ook verwijderen door op de mail zelf op het vuilbakje te klikken. Hiervoor hoef je niet per se naar ‘Meer’ te gaan.  

     

  • Het feit dat je meerdere mails niet samen kan selecteren en dan verwijderen is wel degelijk een fout en is doorgegeven naar de ontwikkelaar van de webmail. 

@Stijn014 Met de knop ‘Alles selecteren’ worden alle mails geselecteerd die zichtbaar zijn op je scherm. Dit zouden er dus toch meer dan 3 moeten zijn. 

@Bakke Deze feedback zal ik ook doorgeven. 

Reputatie 7
Badge +4

Ondertussen heb ik al feedback gekregen :slight_smile:  

@Bakke  Mails verwijderen via ‘delete’ op het toestenbord zou beschikbaarbaar moeten zijn in het eerste kwartaal van 2022.

@Marc 001 Het icoontje van de vuilbak bovenaan is er wel in de Frans- en Engelstalige webmail. er wordt nagekeken hoe het komt dat we dit niet hebben in de Nederlandstalige versie. 

  •  

@Stijn014 Met de knop ‘Alles selecteren’ worden alle mails geselecteerd die zichtbaar zijn op je scherm. Dit zouden er dus toch meer dan 3 moeten zijn. 

 

In de inbox klopt dit (maar waarom zou ik maar 4 mails willen selecteren als ik selecteer alles kies), maar als je gezocht hebt op bv een mailadres dan selecteert “selecteer alles” enkel de bovenste drie mails.

“selecteer alles “ selecteert ook enkel de mails van dezelfde datum

 

  • Je kan in de zoekfunctie nog altijd kiezen in welke mappen gezocht moet worden. Als je op het pijltje naar onder klikt dat rechts van het vergrootglas staat krijg je dit : 
  •  

@HadewychT Ik heb al mijn submappen onder de Inbox hangen en dat is waarschijnlijk het probleem. Al deze mappen worden eveneens aanzien als Inbox en dat was vroeger niet het geval. Heb al getest dat indien ik ze verplaats naar “Mijn mappen” dit wel weer werkt. Alleszins bedankt voor deze feedback.

 

  • Je kan in de zoekfunctie nog altijd kiezen in welke mappen gezocht moet worden. Als je op het pijltje naar onder klikt dat rechts van het vergrootglas staat krijg je dit : 
  •  

@HadewychT Ik heb al mijn submappen onder de Inbox hangen en dat is waarschijnlijk het probleem. Al deze mappen worden eveneens aanzien als Inbox en dat was vroeger niet het geval. Heb al getest dat indien ik ze verplaats naar “Mijn mappen” dit wel weer werkt. Alleszins bedankt voor deze feedback. 

Maar onder deze Inbox kan ik geen mappen meer bijmaken. Wel kan ik de bestaande mappen nog aanpassen. Ik ben dus verplicht alles naar “Mijn mappen” te verplaatsen.

 

 

Zoeken blijft traag werken !!! en indien je mails via “Meer” en “Verwijderen” wist komen er grijze balken (equivalent aan het aantal gewiste mails). Indien deze niet verdwijnen zijn de mails niet gewist en dit gebeurt zeer vaak.

 

webmail werk nu veel trager dan met vorige versie. Krijg soms time-out terwijl ik een mail aan het opstellen ben en moet dan eerst naar concepten om verder te doen. Krijg ook ineens mail binnen van 2017-2018-2019!

Ook komen mails niet altijd direct binnen. Deze ochtend nog mail van 9u15 binnengekregen na mails van later uur!

Is veel minder gebruiksvriendelijk ook dan vorige versie.

 

Wanneer gaat dit probleem nu eindelijk eens opgelost geraken.

Ik ben het meer dan beu.

Reeds van in het begin problemen met deze vernieuwde webmail.  Reeds meerdere malen helpdesk gebeld en zelfs de zogeheten specialisten aan de lijn gehad.  Niets helpt.  Is dit onkunde of willen jullie niet.  Indien de vernieuwde versie nog vol fouten zit, installeer terug de oude en werk dan verder aan een nieuwe die wel werkt.

Vandaag (zondag 21/10/2021) van gans de dag nog geen mail kunnen versturen.  Onze activiteiten komen in gedrang omdat die verdomde webmail van jullie niet werkt.  Veel is gebaseerd op mail voor onze organisaties en nu lukt dit niet.  Beseffen jullie dit dan niet????

Reageer