Beantwoord

Verhoging snelheid internet

  • 1 December 2021
  • 36 reacties
  • 488 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@sl9999 In de programmatie van je lijnsnelheid is er voor de upload niets veranderd, maar de snelheid kan nog wel opnieuw wat verhogen na controle van de lijn door DLM. Ik heb je lijn nu even op 11Mbps gezet zodat de download iets stabieler is. Voor de upload laten we de lijn nu best even met rust zodat die terug verhoogd kan worden door DLM als de lijnkwaliteit hiervoor goed genoeg is. 

Een extra 4G-modem lijkt me geen goede oplossing in uw geval, vermits je op 1 december zelf schreef dat je daar geen goede 4G-dekking hebt.  

Ik zal bij de collega’s van de administratieve dienst eens navragen of ze eventueel nog een andere oplossing kunnnen aanbieden. 

 

Heel veel dank voor jullie inspanningen 👍

Reputatie 7
Badge +4

@sl9999 Ik heb even overlegd met mijn collega, maar er is niet echt een optimale oplossing voor dit probleem.

Je zou eventueel een tweede lijn met dezelfde snelheid kunnen aanvragen zodat het aantal gebruikers over de 2 lijnen verdeeld kan worden. 

Is dit een extra betalend voorstel? Wij betalen nu al de maximale prijs voor onze lijn.

Wij beschikken over een channel bonding router dus dit kan een oplossing zijn.

 

Reputatie 7
Badge +4

@sl9999 Dit zou inderdaad wel betalend zijn. 

@AntonellaD Kan jij eventueel met hen eens bekijken wat dit zou kosten ? 

Badge +4

Zou dat niet lukken voor PX om de mensen te laten syncen aan de snelheid die haalbaar is ? ipv steeds met die profielen met DLM …. zoals het geval vd topic starter (max bitrate 18 Mbps) maar krijgt maar 8 Mbps.

Zo kunnen anderen ook die een mindere snelheid hebben dan 100 bvb syncen op 95 of 90 Mbps ipv op een 85 profiel te zitten….

Want het verschil wordt steeds maar groter met Fiber en anderen op Vdsl.

Het is eigenlijk de looplengte van de distributiekabel waar de verschillende klanten op aftakken die bepalend is voor de snelheid die haalbaar is en ook de stabiele verzekerde basissnelheid is, en het is dankzij de DLM dat er soms nog hogere snelheden mogelijk zijn. 

Onze upload is nog steeds de helft sinds de aanpassing (van 2 naar 1). Dit is echt niet werkbaar voor ons bedrijf.

Ik zie in de Sagemtool dat de download idd op 11 is gezet (in werkelijkheid 8,5) maar de upload is verlaagd van 2 naar 1,5

Kan er echt niets gedaan worden aan die upload snelheid aub, al is het maar de oorspronkelijke waarde.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@sl9999 Je zal worden gecontacteerd door een Bizz Expert die dit verder met jou zal bespreken. Groetjes, Antonella

@AntonellaD  Ik heb contact gehad met een Bizz Expert, een tweede lijn is absoluut geen optie.

Blijkbaar zijn er dus geen oplossingen voorhanden. We zouden echter al dankbaar zijn als de upload terug naar 2Mbps of meer kan gezet worden zoals voorheen. 

Reputatie 7
Badge +4

Ik kan dit jammer genoeg niet manueel aanpassen. Dit zal automatisch aangepast worden na automatische evaluatie van de kwaliteit van je lijn.

Reageer