Vraag

Vectorisering

  • 8 August 2021
  • 9 reacties
  • 144 Bekeken

Wanneer zou vectorisering van mijn lijn mogelijk zijn?


B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0.test
-------------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   30.063 kbps
Upstream current bit rate:     9.224 kbps

Downstream max bit rate:       38.093 kbps
Upstream max bit rate:         9.224 kbps

Downstream attenuation:        15,3 dB

Downstream noise margin:       8,0 dB
Upstream noise margin:         5,2 dB

Vectoring down:                no
Vectoring up:                  no
Modem vectoring compatible:    yes
ROP vectoring compatible:      IKNS:0x0000

DSL standard:                  VDSL2 Annex A
DSL profile:                   unknown
Estimated distance:            369 m

Proximus profile name:         unknown
Proximus DLM profile:          unknown
Proximus repair profile:       unknown

 


9 reacties

De prox forummedewerkers komen maandag pas terug langs en kunnen dit navragen bij de bevoegde dienst of dit op korte termijn voorzien is. 

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

0,5 Mbps upload in het jaar 2020 | Proximus Forum

Vermoedelijk bent u aangesloten op Ikanos vdsl apparatuur in een “LEX” (= gebouw vroegere telefooncentrale / Local EXchange) op een afstand van c. 400 m van uw adres

Betrokken (oudere) vdsl apparatuur ondersteunt geen vectoring 

Deze apparatuur zal evenwel ooit moeten vervangen worden door deze van het type vectoring (Nokia). bv. bij de eventuele verkoop/buitendienststelling van het betrokken gebouw (migratie naar straatkast) of mogelijks wordt dan direct voor overstap naar fiber geopteerd

Enkel Proximus medewerkers kunnen u info verschaffen over een eventuele planning hieromtrent op korte of middellange termijn 

Dat was inderdaad ook wat ik er van dacht dat alleen Proximus uitsluitsel kan geven of er op korte termijn iets voorzien is. 

TBI: Nokia/Broadcom 177.166 zijn nog de "oude" VDSL2 vectoring lijnkaarten (geen 35b ondersteuning)
De nieuwe Nokia/Broadcom (met 35b) worden 192.xxx (voorbeeld 192.138).
zie: spreadsheet

Tja, verleden jaar stelde ik deze vraag reeds op het franstalige forum…. Ik ben aangesloten op een LEX.

In 2018 werden onze en de naburige straten volledig opengebroken en vernieuwd, Proximus was enkel aanwezig om de door de werken beschadigde lijnen te herstellen, echter werden er geen veranderingen aan hun infrastructuur gedaan.

Ik heb nergens in de directe omgeving een ROP tegengekomen. Mijn vraag is dan wel hoe Proximus  in een “nabije” toekomst vectorisering kan aanbieden, of zie ik het verkeerd en blijft het hopeloos?

Het is niet omdat je in een LEX aangesloten bent dat er daar geen ROP zou kunnen staan, maar al de LEX’s moeten op termijn verdwijnen. Dan blijft de vraag of Prox nog ROP’s in straat gaat zetten op korte termijn of wat ze van zin zijn. Dus nogmaals alleen iemand van Proximus zelf kan daar een sluitend antwoord op geven, ‘t zou natuurlijk nog beter zijn als de lex dan toch gaat verdwijnen, dat ze op fiber direct overstappen maar dat zal weer een kwestie van kosten/baten analyse zijn. Enfin het voornaamste zou zijn dat de Prox medewerkers je zouden kunnen mededelen/ (te weten komen) wat je nog kunt verwachten op korte termijn.

In het geval dat er fiber komt zou Proximus toch ter gelegenheid van de werken gebruik gemaakt hebben om de nodige voorzieningen te doen? De hele dorpskern werd hernieuwd en ik zie de komende jaren niet in dat stoepen enz. zullen worden opengebroken! 

Bedankt voor julie uitleg en hopelijk kan een Proximus medewerker verdere toelichting verstrekken.

Dat zou zo moeten zijn maar dat heb ik nog maar weinig meegemaakt in Belgie!

Hier net het zelfde de straten lagen maanden open voor de scheiding regenwater en plaatsen van grotere rioleringsbuizen enz…. en dan moet je weten dat de leidingen voor watervoorziening dringend moeten vernieuwd worden en dit weten ze al jaren en zou volgens de watermaatschappij gebeuren, denk je nu dat de waterleidingmaatschappij daar gebruik van gemaakt heeft terwijl de straten hier maanden lang helemaal open lagen, je mag tweemaal raden :relaxed:

😭

Hallo,

is er soms een Proximus medewerker in de buurt die me wat wijzer kan maken aangaande de toekomst van mijn aansluiting?

 

Reageer