Skip to main content

Dag Proximus,

 

Sinds ettelijke maanden (bijna een half jaar ondertussen) heb ik een vast IP adres toegewezen gekregen.  Of ik nu mijn BBOX3 zonder stroom zet (bv. langer dan acht uur) of niet, ik krijg steeds opnieuw het zelfde IP adres.

 

Vroeger werd dit om deze 96 uur veranderd, of na een manuele reboot van je BBOX.

 

Kan u mij verklaren waarom dit zo is?

 

Alvast bedankt.

@familievandesype Zal dit eens proberen van zodra het voorvalt .

@Martin

de info op het Fr-forum en de reactie van @familievandesype lijken mijns inziens vrij duidelijk en ja misschien is Titan nog niet 100% volledig geïmplementeerd

dit is mijn laatste bericht in dit kader

 

Nooit beweerd dat dit niet duidelijk is, maar dan zou ik ook graag hebben dat het in de realiteit ook voor de 100% klopt, dat wou ik gewoon duidelijk maken of nog beter dat er een exacte uitleg komt van Proximus (van betrokken specialisten in deze materie) waarom die duidelijke uitleg niet altijd klopt !

Of doet Titan niet altijd zijn job goed.:slight_smile:


Wat ook kan helpen voor het probleem met USB sharing is even gaan naar my modem,sharing zowel DLNA als File Sharing op off zetten en op ok drukken en nadien terug inschakelen. 


@Martin 

de info op het Fr-forum en de reactie van @familievandesype lijken mijns inziens vrij duidelijk en ja misschien is Titan nog niet 100% volledig geïmplementeerd

dit is mijn laatste bericht in dit kader

 


In ieder geval gelijk welke uitleg je ook vindt of nog gaat vinden bij mij verandert die iedere keer bij reset en nu zou ik nog eens moeten testen, al een tijd geleden, want ik denk dat die zelf  iedere keer bij herstart veranderd ook maar zoal gezegd ik zou eerst een voldoende aantal keer dit moeten uitproberen.

Een reset moet ik frequenter doen want na een tijd of bij uitzetten van wifi kan ik de bbox usb niet meer aanspreken tot ik een reset gedaan heb.

 


Fyi

Zonder in detail te treden en te moeten gaan vertalen: = & cfr de reactie van @familievandesype hierboven

https://fr.forum.proximus.be/internet-10/adresse-ip-fixe-52224/index2.html

 

 


Nochtans krijg ik altijd een nieuw na reset


Bij mij dateert de laatste disconnectie van de PPPPoE van 40 dagen geleden. Maar ik vermoed dat ik dit zelf heb gedaan. Het is ook een beetje hetzelfde principe met DHCP wanneer de leasetijd voorbij is wordt gewoon nagekeken of er al geen ander toestel dat IP adres heeft gekregen, zo kan je nog altijd hetzelfde IP adres krijgen dat zal ook zo zijn met de publieke IP adressen wanneer geen ander toestel of modem/router bbox dit al gekregen heeft..


ter bijkomende info dit was het antwoord van proximus :

Wijziging van de duur van de PPPoE sessies van 96 uur disconnects
naar eindeloos, wordt geleidelijk toegepast op alle verbindingen,
en zou afgerond moeten zijn eind 2014.

Voor alle duidelijkheid,
dit betekent niet dat alle klanten nu een vast IP adres krijgen.
Van zodra de modem uitgeschakeld wordt,
of bij een update van onze netwerkapparatuur
wordt de sessie heropgestart met een ander IP adres.
Een echt vast ip adres is beschikbaar met het professionele internet-productgamma


@Jason_07 Dat is heel onvoorspelbaar als ik de bbox heropstart krijg ik soms een ander ip adres maar niet altijd en als ik reset, heb ik altijd een nieuw ip adres, maar anderen hebben hier al gepost dat dit niet altijd het geval zou zijn bij hen,

om de 96 uur dat is al lang verleden tijd!

dus zal je best het officieel antwoord van iemand van proximus zelf afwachten als ze hier maandag terug langskomen


Ter info een extract uit een antwoord van de community mgr van het Fr-forum

Vous avez toujours une IP dynamique mais elle vous sera réattribuée si vous faites une déconnexion/reconnexion de la bbox sauf si vous restez déconnectée plusieurs jours. Dans le réseau Titan, ce n'est plus le même équipement qui distribue les adresses IP:

Vertaling:

U hebt nog steeds een dynamisch IP-adres, maar  het zal opnieuw aan u toegewezen worden toegewezen als u de Bbox loskoppelt en opnieuw verbindt, tenzij u  enkele dagen niet verbonden blijft. In het Titan-netwerk is het niet langer dezelfde apparatuur die IP-adressen distribueert

 

Titan-project:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaql_titan/bedrijven-en-overheden/support/internet-en-vaste-lijn/internet-en-explore/problemen-met-internet/titan-project-modernisering-van-het-transportnetwerk.html

 

P.S. Er komen normaal voor maandag geen Proximus medewerkers langs op dit publieke forum


Reageer