USB printer op BBOX3


Beste,

Als ik mijn oki USB printer (geen netwerk printer) op de USB poort van de Modem aansluit wordt deze zichtbaar in de modem. In de details is er echter geen IP adress of dergelijke terug te vinden.

Hoe kan ik deze printer in windows toevoegen?




11 reacties

Dit werkt inderdaad niet, die usb kan je wel gebruiken om een usb geheugen stick aan te spreken bijvoorbeeld.
Beste Martin,

Bedankt voor je reactie, usb stick was me ook al gelukt maar daar kan de modem blijkbaar meer info aan koppelen. via je explorer heb je makkelijk toegang tot deze muziek of video



Als je een printer aansluit komt er wel een extra tab met printer maar deze is leeg.
ik had gehoopt met een toevoeging aan het ipadress van mijn moedem deze poor te kunnen anspreken voor de installatie van een netwerkprinter?

Blijkbaar is dit veranderd dan want op mijn bbox3 van technicolor zie ik deze schermen niet?
welke software versie staat er op uw bbox, mss heb je een recenter versie?
Softwareversie: 6.28.221A
GUI-versie: 6.2.7
Hardwareversie: 2.1
Dat zal de reden zijn, jij hebt een bbox3 van sagemcom.
Nu weet ik niet of het mogelijk is van een usb printer te gebruiken als netwerkprinter via de bbox3.
Mss heeft iemand daar ervaring mee die een bbox van sagemcom heeft.
Ondertussen kan je ook eens de vraag stellen aan proximus via een privébericht.
een privébericht aan Het Proximus Team kan via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)

Of anders de vraag ondertussen ook eens stellen op het bevriend userbase.be/forum
Ik heb een priveebericht aangemaakt, hopelijk kan dit opgelost worden.
Alvast bedankt voor je tijd.
Reputatie 3
Badge +1
Beste Hendrik,

Het zou makkelijk zijn maar ik wil je geen valse hoop geven, stuurprogramma's van printers zijn niet ontworpen om eerst via netwerk naar de modem te gaan en dan via USB verder te gaan, deze communiceren via de USB van je PC.
Je hebt hier speciale toestellen voor maar daar komt software bij om op de PC te installeren en dan een soort van virtuele USB aan te maken die je dan kan gebruiken. Met de komst van de Wifi op de printer zijn deze apparaten enkel zelden te vinden daar er geen vraag meer naar is, meestal werkt de printer dan ook niet naar behoren...
inderdaad tot nu toe nog nergens gelezen en gehoord van iemand die erin gelukt is om een usb printer op de bbox3 werkend te krijgen.
Hey Hendrik,

kijk eens wat ik hier gevonden heb:
bbox3-usb-printer-aansluiten
Dag Martin,

De handleiding bevestigd dat het zou moeten lukken met een specifiek ip adres voor de usb poort.
Volgens de handleiding zou ik een IP adres moeten vinden als ik op de onthaalpagina op de printer klik maar hier loopt het fout. Ik heb voor de zekerheid wel even geprobeerd of het lukt op 192.168.1.63 (en alle logische alternatieven).maar zonder succes.

Op de onthaalpagina van de router krijgen de componenten in mijn netwerk mooi een IP en MAC adres behalve de toestellen aangesloten op de USB poorten van de modem. Zowel bij het aansluiten van een stick als printer krijgen ik een vreemde verwijzing. Poort: Achterkant, Fysiek adres: 000006bc:00000148:AL5C004624



ik was aan het denken om een vast ip toe te wijzen in de "DHCP" tab van "mijn modem" maar het Fysiek adres is geen mac adres.
Heb je gelezen wat er staat als je op de link klikt "bbox3-usb-printer-aansluiten " die ik in mijn vorig bericht gepost heb, het zou blijkbaar alleen maar werken met een bbox3 van technicolor en jij hebt er ene van sagemcom, en daar staat ook nog wat meer uitleg wat er juist nog moet gebeuren!
Mss moet je de vraag eens stellen ook in in een privébericht of proximus dit kan bevestigen of dit zo is of dat het reeds opgelost is voor de sagemcom bboxen?

192.168.1.63 zal nu wel niet direct het probleem zijn maar best een ip kiezen boven 192.168.1.127, dat buiten de dhcp range valt van de bbox3.

Reageer