Skip to main content
Vraag

Upload snelheid is minder dan 1Mbps


Ik heb net gemerkt dat mijn uploadsnelheid ongeveer 0,8Mbps is wat de verklaring kan zijn waarom mijn videoconferenties moeizaam verlopen. Kan er een lijntest uitgevoerd worden om te zien of alles normaal is? Ik heb een bbox-3 en in myproximus zie ik dat de modem idd gesynchroniseerd is met een uploadsnelheid van 0.8Mbps.

 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

18 reacties

Martin
  • 33982 reacties
  • 7 augustus 2020

je zit mss nog op een ADSL lijn 

wat geeft → http://proximus.be/internetsnelheid aan wat je als snelheid zou moeten krijgen.

reset modem eens .


  • Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 7 augustus 2020

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

27,9 Mbps download - 3,8 Mbps upload


Martin
  • 33982 reacties
  • 7 augustus 2020

Ja volgens mij gaat er niet veel aan te doen zijn, maar als prox hier langskomt kunnen zij altijd eens je lijn nakijken.


jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1275 reacties
  • 7 augustus 2020
Dirk R schreef:

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

27,9 Mbps download - 3,8 Mbps upload

hi dirk
kan je nogmaals even je snelheid testen ?


  • Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 7 augustus 2020

Download 18.9 en upload 0.8 :(


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4420 reacties
  • 7 augustus 2020

Ik vermoed dat u voor maandag geen verdere reactie van Proximus medewerkers meer zult krijgen op dit publieke forum

Vraag: werd bovenstaande speedtest 18.9/0.8 uitgevoerd met alle andere applicaties gesloten (geen andere apparaten actief) en met ethernet-kabel op Bbox

Indien ja:

Voorstel:

hard reset van Bbox

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

&

indien u over een Bbox3 type sagem beschikt eventueel met de sagemtool als user met uw userpaswoord voorhanden op de Bbox de situatie van uw lijn nakijken

https://www.proximuscloud.be/web/app/share/view/84LSiVO432?shareUid=773d6e421e234c8d802fa0289a808066

belangrijkste parameters

current/maximum bit rate down/up is Mbps

noise margin in dB (» 10 dB verhoging snelheid in principe mogelijk)

profile name

vectoring down/up yes/no

DLM/Repair profile yes/no

ROP/modem compatible yes/no

distance in m

 

P.S.

De minimum gegarandeerde snelheid van 27.9/3.8 stemt waarschijnlijk overeen met een 30/4 lijnprofiel

Dit lijkt mij niet direct een “normaal” startprofiel (alhoewel LP138 30/5 blijkbaar recent toegevoegd werd voor OLO doeleinden)

Enkel de Sagemtool en/of Proximus medewerkers kunnen licht in de duisternis brengen (indien speedtest uitgevoerd met utp/ethernet-kabel)

Misschien dient de Bbox gewoon te worden vervangen (en het betreft in elk geval geen adsl/adsl2+ lijn dan zou upload beperkt zijn tot 0.5 Mbps)

 


  • Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 7 augustus 2020

Na reset: download 26 en upload 1.7. Fingers crossed 


Martin
  • 33982 reacties
  • 7 augustus 2020

@Dirk R Ik dacht dat die al gereset was, dan zal het wel in orde blijven


  • Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 7 augustus 2020

Hard reset


Martin
  • 33982 reacties
  • 7 augustus 2020

Ok dan is dit inderdaad een reset en geen heropstart , het was niet duidelijk uit je bericht hier →

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/upload-snelheid-is-minder-dan-1mbps-51000?postid=659704#post659704

of dit reeds gebeurd was en ook na de actie van jonathandr


  • Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 8 augustus 2020

Vandaag nog eens verder gekeken. Ik heb dus geen Sagem maar een Technicolor  dus jammer genoeg geen extra info. De uploadsnelheid vandaag is terug 0,8 - gisteren na de reset was het nog 1.7 - ook niet goed maar het dubbele van nu. En ja, getest met UTP rechtstreeks op de router (en alle andere poorten vrij). Zal toch de hulp van onze vrienden van Proximus nodig hebben.


Martin
  • 33982 reacties
  • 8 augustus 2020

Ze kunnen altijd maandag eventueel voorstellen om een technieker eens ter plaatse te sturen.


jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1275 reacties
  • 10 augustus 2020
Dirk R schreef:

Vandaag nog eens verder gekeken. Ik heb dus geen Sagem maar een Technicolor  dus jammer genoeg geen extra info. De uploadsnelheid vandaag is terug 0,8 - gisteren na de reset was het nog 1.7 - ook niet goed maar het dubbele van nu. En ja, getest met UTP rechtstreeks op de router (en alle andere poorten vrij). Zal toch de hulp van onze vrienden van Proximus nodig hebben.

kan je ons een aantal voorkeursdatums doorgeven ?
het lijkt me best om iemand hiervoor ter plaatse dan te sturen


  • Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 10 augustus 2020

Dankzij Corona zitten we in ons kot. Deze week is er altijd iemand thuis.


Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1759 reacties
  • 11 augustus 2020

Morgen 12/08 tussen 12.30-17u komt er een technieker langs om alles ter plaatse even na te kijken.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 12 augustus 2020

Net een supervriendelijke en correcte (masker) technieker (Kenneth) over de vloer gehad en het probleem is gevonden, de modem … vervangen door een BBox 3V+ en heb nu een uploadspeed van 10Mbps. Yes!!!

Bedankt voor jullie hulp


Martin
  • 33982 reacties
  • 12 augustus 2020

bedankt voor de feedback


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 13 augustus 2020

Fijn dat te horen 🙂.  Ik zal je feedback ook doorgeven aan onze technieker. Ook voor hen altijd fijn om zoiets te horen.