Vraag

Uitgaande mails

  • 28 July 2023
  • 33 reacties
  • 2223 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Mijn zus heeft een probleem met het verzenden van mails.

Wanneer we haar PC bij mij thuis in het netwerk verbinden werkt alles normaal. Dus geen enkel probleem met de instellingen van de pc !

Wanneer we haar PC bij haar in het netwerk verbinden kan ze mails ontvangen maar geen enkele mail verzenden.

Volgens mij is het probleem dat haar B-box 3 ( modem/router) geen toegang krijgt bij de mailserver relay.skynet.be , voorzien voor het verzenden van de mails.

Ik heb nu reeds 3 maal telefonisch contact genomen met Proximus klantendienst maar de mensen in de front desk kunnen duidelijk dat soort problemen niet aan. Twee maal werd de telefoon gewoon ingehaakt en een derde keer werd ik op een lijn door verbonden waar niemand aan de andere kant zat! Van klantenservice was er niets te merken.

Graag word ik in contact gebracht met iemand die dit soort problemen kan oplossen.

Groeten

Phil


33 reacties

Blij te horen dat het zo gelukt is, bedankt voor de feedback

Ondertussen opgelost met enkel de nummer van de poort te wijzigen voor uitgaande mails, waarom dit niet met de support is gelukt is mij een raadsel, maar het belangrijkste is dat het is opgelost. Dank je wel.

 

 

@Rudy Neirynck

Mss kan dit ook nuttige info zijn hoe de instellingen moeten gebeuren :
→ Mail versturen werkt niet meer, ontvangen wel. (skynet) | Proximus Forum

Reputatie 7
Badge +4

@Rudy Neirynck Zijn de instellingen van de uitgaande mailserver overlopen met de collega’s aan de telefoon ? Ze worden hierboven in het gesprek ook al vermeld. 

Welke mailprogramma gebruik je, welke versie ? Voor vb Outlook werkt die beveiliging enkel voor versies vanaf 2016. De versies ervoor zijn te verouderd. 

 

Ik heb ook hetzelfde probleem, uitgaande mails worden niet meer verstuurd. Zojuist 45 minuten met iemand van de klantendienst aan de lijn gehangen, maar hij kan het blijkbaar ook niet oplossen. Men gaat mij nu contacteren van een gespecialiseerde dienst, maar dit gaat blijkbaar 35 euro kosten…..

Nochtans als ik op mijn laptop de wifi van bij mij thuis  wijzig naar de hotspot van mijn GSM met 5 G ( ook bij Proximus ), dan vliegen de mails naar buiten. Alleen op de wifi van de woning met de bbox werkt dit niet...eens benieuwd hoe men dit gaat oplossen …, probleem ligt volgens mij duidelijk bij Proximus daar het met de hotspot wel marcheert, maar waarom wij dan 35 euro gaan moeten betalen, voor een probleem dat ze volgens mij zelf veroorzaken is mij een raadsel…. Ik vind in de voorgaande berichten ook geen duidelijk antwoord hoe dit uiteindelijk moet worden opgelost… ?

 

👍
Voilà, op mijn aanzet ;)
Hopelijk ligt hier dé oplossing

Reputatie 6
Badge +2

 

De vraag is waarom heeft het netwerk (B-box3) bij mijn zus van de ene dag op de andere geen toegang meer op de server relay.skynet.be terwijl deze zelfde pc’s nog steeds toegang krijgen wanneer ze over mijn netwerk (B-box3) werken.

 

Controleer en vergelijk één per één alle Firewall instellingen van beide modems.

Bijvoorbeeld: UPnP staat aan bij de ene, en uit bij de andere, etc ...

Ik ben geen netwerkspecialist, verre van.

Maar logisch geredeneerd (denk ik):
mail verkeer gaat via bepaalde “poorten” die via de firewall kunnen worden gesloten of niet, maar poorten kunnen ook worden geregeld op de B-Box zelf. (Tabblad toegangscontrole”)
Dit zou m.i. op een logische wijze kunnen verklaren waarom mail werkt op de ene B-Box en niet op de andere B-Box.

Hoe die poorten dan werden gesloten of wie dat heeft gedaan kan ik niet beantwoorden. EEn software-update lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Een andere mogelijkheid is dat je IP-adres is geblacklisted.

Met deze opties (vermoedens) kan geen enkele mail via geen enkel programma worden verzonden van je PC via jouw B-Box. Als dat wel lukt via bijv. Thunderbird of Outlook of …. moeten we het in de instellingen zoeken.

Mijn 2 centen, zoals ze zeggen
 

Ik kamp hier sedert 3 weken met een identiek probleem. Thuis kan ik wel mails ontvangen, geen verzenden. Ga ik met mijn laptop bij een vriend en sluit aan op zijn netwerk, ook via Bbox 3, dan vliegen de uitgaande mails er zó door. Welke oplossing is er voor jullie uiteindelijk uit de bus gekomen?

Mvg, Herman

Reputatie 1

Hallo, ik heb het gevoel dat iedereen op zoek is naar een pleister voor een houten been.

Nog even een overzicht van de situatie. Er werd getest met 3 verschillende pc’s, zowel in Win7 als in Win10. Wanneer de pc’s op mijn netwerk (B-box3) zijn aangesloten werkt alles normaal. Wanneer deze pc’s worden aangesloten op het netwerk (B-box3) bij mijn zus, zijn uitgaande mails niet mogelijk. De server voor uitgaande mail weigert toegang (error 530). Hierbij werden eveneens alle mogelijke instelling wijzigingen uitgetest.

De vraag is waarom heeft het netwerk (B-box3) bij mijn zus van de ene dag op de andere geen toegang meer op de server relay.skynet.be terwijl deze zelfde pc’s nog steeds toegang krijgen wanneer ze over mijn netwerk (B-box3) werken.

Volgens mij zijn er maar twee mogelijkheden:  de B-box3 bij mijn zus heeft een software update gekregen die de goede werking verstoord of de server relay.skynet.be heeft een software update of een input gekregen die de B-box van mijn zus buiten houd.

Zelf ben ik industrieel ingenieur en programmeur analist ABAP, geen netwerk specialist dus. Graag krijg ik de mening van een netwerk specialist hierover! Mvg Phil

 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin  ?

Het lijkt mij niet opportuun hiervoor nog aan onderstaande te beginnen

How to enable Windows Mail app in Windows 7 | TechSpot Forums

@M_016 schrijft: Vermits de betrokkenen nog gebruik maken van windows 7 heeft het mijns inziens geen zin/nut info over te maken met betrekking tot windows mail onder windows 10, de betrokken mail app is niet standaard voorhanden in windows 7

Als ik mij niet vergis is de procedure dezelfde voor WLM als voor WM. Ik bedoel hiermee dat als je een account aanmaakt voor bvb xxxxx@skynet.be of xxxxxx@proximus.be de instellingen automatisch ingevoerd worden zoals bij WM, tenzij ik hier de bal verkeerd sla!

maar in WM is geen pop meer mogelijk denk ik….

Reputatie 7
Badge +4

Vermits de betrokkenen nog gebruik maken van windows 7 heeft het mijns inziens geen zin/nut info over te maken met betrekking tot windows mail onder windows 10, de betrokken mail app is niet standaard voorhanden in windows 7

 

Naast webmail kunnen de betrokkenen eventueel bv. ook gebruik maken van thunderbird

Thunderbird — Bevrijd uw Postvak IN — Thunderbird

Handmatige accountconfiguratie | Hulp voor Thunderbird (mozilla.org)

E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

 

Info m.b.t. het eventueel verder gebruik van POP

Server inkomende post: imap.skynet.be. Gebruikersnaam: je e-mailadres. Wachtwoord: je wachtwoord. Identiteitscontrole: Wachtwoord. Beveiliging: SSL. Poort: 993. Wie liever Skynet POP3 gebruikt voor het ontvangen van e-mails, gebruikt het volgende adres: pop.proximus.be. Poort: 995.

 

Reputatie 7
Badge +3

@WillyVdB

via deze link kan je het filmpje bekijken op YouTube  en pauzeren 

(685) Je Proximus mailbox via Windows mail op Windows 10 - YouTube

 Als de video start klik je op het tandwiel onderaan in de video balk

Selecteer afspeelsnelheid en zet het van normaal op 0.5 , de video speelt nu langzamer af alsook het geluid

Vervolgens selecteer je de ondertiteling via het tandwiel en zet deze op Nederlands België ( nu krijg je de uitleg ook geschreven. 

Succes

Reputatie 1

Ik heb de gegevens van mij zus op mijn “prive” profiel bij gezet. Ik had deze naar DaisyS via prive bericht gestuurd. Mvg Phil

Reputatie 1
Badge

HadewychT,

Met Proximus Webmail zijn er geen problemen.Die heb ik ondertussen in dienst genomen i.p.v. Windows Live Mail en werkt behoorlijk.Het filmpje kan ik niet goed volgen : alles gaat veel te vlug en is onduidelijk.

Kunnen jullie mij deze uitleg niet opsturen,zodat ik het kan downloaden en zo volgen.

mvg,

WillyVdB

Reputatie 7
Badge +4

@Phil_018 Kan je -zoals DaisyS en M_016 als eerder vroegen- het mailadres en lijnnummer van je zus toevoegen in je profiel zodat we aan onze kant kunnen nakijken of alles in orde is met haar mailbox en lijn ?  

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

 

@WillyVdB Je mailbox is hier geconfigureerd zoals het hoort. Er is geen blokkering actief. Kan je eens testen of het wel werkt als je inlogt op webmail.proximus.be ? 

In volgend filmpje is uitgelegd welke instellingen nodig zijn om te kunnen mailen via WLM

 

Reputatie 1
Badge

Hetzelfde is bij mij het geval sedert ongeveer drie weken : geen inkomende en uitgaande berichten mogelijk.Telkens verschijnt er “ERROR ID 0x800ccc0f”. Ik heb op de USA-site van deze melding gesurfd en hun oplossing ingevoerd : geen resultaat.Hoe komt het dat bij mijn vrienden en kennissen alles normaal blijft werken met WLM op Windows 7 en bij mij niet.Het wordt tijd dat Proximus eens degelijk opzoekt of de fout niet bij hun server ligt en hoe dit opgelost wordt.

WVdB

Reputatie 1

Het is nu al een maand dat de uitgaande mail niet werkt , is er dan niemand die er verstand van zaken heeft? Of moeten we gewoon van provider veranderen ?

Reputatie 7
Badge +4

Krijgt u nog altijd dezelfde foutboodschap op haar windows 7 PC bij haar thuis en niet bij u)?

Your server does not support the connection encryption type you have specified. Try changing the encryption method. Contact your mail server administrator or Internet service provider (ISP) for additional assistance.

 

Ik vermoed dat u ondertussen best gevolg geeft aan de vraag van DaisyS en het betrokken e-mailadres en klantnr van uw zus vermeld in het vrije veled “ticket” uw forum login profiel (daar enkel zichtbaar voor Proximus) maar vrees dat

de Proximus klantendienst u niet verder zal kunnen helpen vermits Proximus webmail blijkbaar wel correct werkt

en ook Microsoft u niet verder zal kunnen helpen vermits 2007 reeds geruime tijd niet meer ondersteund wordt eventueel vraag ook formuleren op de Microsoft Community

 

Zelf zie ik niet direct een mogelijk verband met de Bbox3(v+) hieromtrent 

 

 

 

 

Reputatie 1

nog een paar suggesties:
ik veronderstel dat andere apparaten (smartphone, tablet, ...) wel  mails kunnen versturen?
geef anders eens een fix IP aan de computer via de bbox ( uiteraard in de range van bbox: 192.168.0.XX of 192.168.1.XX waarschijnlijk), en controleer bij apparaat type of deze op generiek of computer staat.

Reputatie 1

Protocols TLS 1.1 en TLS 1.2 zijn bijgewerkt maar brengen niet de oplossing !

Reputatie 7
Badge +5

@Phil_018 Over welk email adres gaat het? 

Reputatie 7
Badge +4

= mogelijke verklaring

Problèmes d'envoi d'emails et protocole de chiffrement TLS 1.0 | Proximus Forum

Pour finir, nous tenons également à vous informer que le protocole TLS 1.1 sera très certainement désactivé en 2023

de ondersteuning van protocol TLS 1.1 zal zeer zeker gedeactiveerd worden in 2023

 

&

Bijwerken om TLS 1.1 en TLS 1.2 in te stellen als standaardveilige protocollen in WinHTTP in Windows - Microsoft Ondersteuning

 

 

Reputatie 1

Het gaat om een PC op Win7 met Outlook 2007.

Reageer