Skip to main content

Hallo,

Mijn zus heeft een probleem met het verzenden van mails.

Wanneer we haar PC bij mij thuis in het netwerk verbinden werkt alles normaal. Dus geen enkel probleem met de instellingen van de pc !

Wanneer we haar PC bij haar in het netwerk verbinden kan ze mails ontvangen maar geen enkele mail verzenden.

Volgens mij is het probleem dat haar B-box 3 ( modem/router) geen toegang krijgt bij de mailserver relay.skynet.be , voorzien voor het verzenden van de mails.

Ik heb nu reeds 3 maal telefonisch contact genomen met Proximus klantendienst maar de mensen in de front desk kunnen duidelijk dat soort problemen niet aan. Twee maal werd de telefoon gewoon ingehaakt en een derde keer werd ik op een lijn door verbonden waar niemand aan de andere kant zat! Van klantenservice was er niets te merken.

Graag word ik in contact gebracht met iemand die dit soort problemen kan oplossen.

Groeten

Phil

Ik ben geen netwerkspecialist, verre van.

Maar logisch geredeneerd (denk ik):
mail verkeer gaat via bepaalde “poorten” die via de firewall kunnen worden gesloten of niet, maar poorten kunnen ook worden geregeld op de B-Box zelf. (Tabblad toegangscontrole”)
Dit zou m.i. op een logische wijze kunnen verklaren waarom mail werkt op de ene B-Box en niet op de andere B-Box.

Hoe die poorten dan werden gesloten of wie dat heeft gedaan kan ik niet beantwoorden. EEn software-update lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Een andere mogelijkheid is dat je IP-adres is geblacklisted.

Met deze opties (vermoedens) kan geen enkele mail via geen enkel programma worden verzonden van je PC via jouw B-Box. Als dat wel lukt via bijv. Thunderbird of Outlook of …. moeten we het in de instellingen zoeken.

Mijn 2 centen, zoals ze zeggen
 


 

De vraag is waarom heeft het netwerk (B-box3) bij mijn zus van de ene dag op de andere geen toegang meer op de server relay.skynet.be terwijl deze zelfde pc’s nog steeds toegang krijgen wanneer ze over mijn netwerk (B-box3) werken.

 

Controleer en vergelijk één per één alle Firewall instellingen van beide modems.

Bijvoorbeeld: UPnP staat aan bij de ene, en uit bij de andere, etc ...


👍
Voilà, op mijn aanzet ;)
Hopelijk ligt hier dé oplossing


Ik heb ook hetzelfde probleem, uitgaande mails worden niet meer verstuurd. Zojuist 45 minuten met iemand van de klantendienst aan de lijn gehangen, maar hij kan het blijkbaar ook niet oplossen. Men gaat mij nu contacteren van een gespecialiseerde dienst, maar dit gaat blijkbaar 35 euro kosten…..

Nochtans als ik op mijn laptop de wifi van bij mij thuis  wijzig naar de hotspot van mijn GSM met 5 G ( ook bij Proximus ), dan vliegen de mails naar buiten. Alleen op de wifi van de woning met de bbox werkt dit niet...eens benieuwd hoe men dit gaat oplossen …, probleem ligt volgens mij duidelijk bij Proximus daar het met de hotspot wel marcheert, maar waarom wij dan 35 euro gaan moeten betalen, voor een probleem dat ze volgens mij zelf veroorzaken is mij een raadsel…. Ik vind in de voorgaande berichten ook geen duidelijk antwoord hoe dit uiteindelijk moet worden opgelost… ?

 


@Rudy Neirynck Zijn de instellingen van de uitgaande mailserver overlopen met de collega’s aan de telefoon ? Ze worden hierboven in het gesprek ook al vermeld. 

Welke mailprogramma gebruik je, welke versie ? Voor vb Outlook werkt die beveiliging enkel voor versies vanaf 2016. De versies ervoor zijn te verouderd. 

 


@Rudy Neirynck

Mss kan dit ook nuttige info zijn hoe de instellingen moeten gebeuren :
→ Mail versturen werkt niet meer, ontvangen wel. (skynet) | Proximus Forum


Ondertussen opgelost met enkel de nummer van de poort te wijzigen voor uitgaande mails, waarom dit niet met de support is gelukt is mij een raadsel, maar het belangrijkste is dat het is opgelost. Dank je wel.

 

 


Blij te horen dat het zo gelukt is, bedankt voor de feedback


Reageer