Uitgaande mail ==> mails worden niet meer afgeleverd aan skynet-gebruikers

  • 16 May 2023
  • 8 reacties
  • 192 Bekeken

Sind een aantal dagen krijgen we klachten van al onze klanten (die een skynet.be adres gebruiken) op onze webapplicatie die geen enkel bericht meer krijgen vanuit de appicatie (terwijl de andere gebruikers met andere mailproviders geen enkel probleem ondervingen).

We merken idd dat al de mails in onze mailserver op deffered staan, maar uiteindelijk worden zo nooit verstuurd/afgeleverd.

 

De aard van de mails is van die aard dat ze dringend én belangrijk zijn.

 

Kan iemand ons helpen om aan te geven waarom de mails sinds een goeie anderhalve week niet meer worden doorgestuurd? 

 

Vriendelijke Groet,

Filip

 


8 reacties

@FilipDW 

Omdat de PX forummedewerkers (moderatoren) direct aan de slag zouden kunnen, als ze hier de draad opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +5

@FilipDW Kan je ons het email adres bezorgen waar er problemen mee zijn?

@FilipDW

Omdat de PX forummedewerkers (moderatoren) direct aan de slag zouden kunnen, als ze hier de draad opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Hallo, mijn profiel werd zopas aangepast, zoals gevraagd. U had me gevraagd dit te melden :-)

@FilipDW Kan je ons het email adres bezorgen waar er problemen mee zijn?

 

Bester Daisy,

 

het gaat om mails verstuurd vanuit onze webapplicatie (permamed.be) naar onze klanten met een skynet.be adres. Er zitten nu > 1050 mails in onze deferred-queue (allemaal skynet of proximus of belgacom) die dus sinds een kleine twee weken niet meer door jullie afgeleverd worden tot aan de inbox van de klanten, en het is me volledig onduidelijk wat precies de oorzaak is en/of wat we hier kunnen aan doen?

 

Aangezien het gaat om berichten die belangrijk en vaak dringend zijn (medisch gerelateerd) worden al deze personen zenuwachtig. Ik kan hen natuurlijk niet gaan adviseren om enkel omwille van dit probleem van mailadres te gaan veranderen?

 

 

Hallo, 

 

kan hier even naar gekeken worden aub? 

Onze klanten (die proximus adressen gebruiken) worden stilaan erg nerveus en wij kunnen niet anders dan hen adviseren om een ander emailadres te gaan gebruiken aangezien we geen impact hebben op deze fouten.

 

message deferral detail

-----------------------

  error (total: 4210)

      2034   lost connection with mx.glb.proximus.be[195.238.20.25] while r...

      1912   lost connection with mx.glb.proximus.be[195.238.22.25] while r...

       213   #4.4.5 Too many connections from your host.

        35   lost connection with mx.glb.proximus.be[195.238.20.25] while s...

        16   lost connection with mx.glb.proximus.be[195.238.22.25] while s...

  smtp (total: 1894)

       819   lost connection with mx.glb.proximus.be[195.238.20.25] while r...

       809   lost connection with mx.glb.proximus.be[195.238.22.25] while r...

       197   #4.4.5 Too many connections from your host.

Reputatie 7
Badge +4

@FilipDW Er zijn inderdaad een aantal klanten die problemen ondervinden als ze vanuit een eigen domeinnaam mails proberen te versturen. Kan je in je profiel een volledig mailadres toevoegen van waaruit die mails verstuurd worden? Dan kan ik voor je nakijken of je er ook bij betrokken bent. 

Dit probleem is een ernstig probleem omdat we onze artsen via de software niet kunnen verwittigen of erger nog dat we er niet van zeker kunnen zijn dat een emailbericht bij de betrokkene aankomt.

Als proximus dit probleem kent denk ik dat het ook aan Proximus is om dit te onderzoeken en te verhelpen.

@FilipDW Er zijn inderdaad een aantal klanten die problemen ondervinden als ze vanuit een eigen domeinnaam mails proberen te versturen. Kan je in je profiel een volledig mailadres toevoegen van waaruit die mails verstuurd worden? Dan kan ik voor je nakijken of je er ook bij betrokken bent. 

 

Beste, is hier verder nog iets over geweten, want we blijven grote problemen hebben met mailings naar skynet- en proximus gebruikers?

 

message deferral detail

-----------------------

  error (total: 4194)

      2035   lost connection with mx.glb.proximus.be[195.238.22.25] while r...

      1873   lost connection with mx.glb.proximus.be[195.238.20.25] while r...

       286   #4.4.5 Too many connections from your host.

  smtp (total: 1828)

       919   lost connection with mx.glb.proximus.be[195.238.22.25] while r...

       732   lost connection with mx.glb.proximus.be[195.238.20.25] while r...

        98   #4.4.5 Too many connections from your host.

Reageer