@Pbar
Mijn vraag : heeft iemand een truk om klantvriendelijk door Proximus behandeld te worden?
Neen maar mogelijks kunnen de Proximus-medewerkers op dit forum u beter/duidelijker inlichten
In afwachting van een reactie van een Proximus-medewerker misschien ondertussen de minimale gegarandeerde snelheid op uw adres controleren
Speedtest internet connectie | Proximus
Mogelijks heeft de DLM (Dynamic Line Management system) tijdelijk uw snelheid van X teruggebracht naar Y (met Y groter dan of gelijk aan de minimum gegarandeerde snelheid) omwille van storingen op/in de lokale distributiekabel waarin uw koperpaar zich bevindt)
Indien u een Bbox van het type Sagem beschikt kunt u zelf ondertussen de situatie van uw lijn meer in detail visualiseren (als user met het user password voorhanden op uw Bbox
bv cfr
Snellere internetverbinding? | Proximus Forum
P.S. Ik ga ervan uit dat de snelheid gemeten werd met 1 PC/laptop aangesloten op de Bbox in utp/ethernet-kabel (en andere toestellen uit)
@Pbar het is inderdaad zo dat je snelheid boven je basis snelheid = → “max gegarandeerde snelheid” niet altijd kan behouden blijven dat wordt door een automatisch meetsysteem bepaald dat er voor moet zorgen dat uw en andere lijnen die in de zelfde distributiekabel zitten, stabiel blijven en daarom wordt je lijnsnelheid soms terug verlaagd.
Alleen iemand van @Proximus zelf kan natrekken wat er juist aan de hand is en wart de reden hiervoor is, dus best afwachten op het verdict van iemand van Proximus zelf.
zie ook de uitleg → Conditions_internetpolicy
Van wat ik kan natesten vermoed ik dat @M_016 de nagel op de kop heeft geslagen.
U heeft een 25 mb profiel toegekend staan en activatie van DLM heeft uw snelheid omhoog gehaald.
Ik ben het nodige gedaan om het DLM proces opnieuw te starten.
Bedankt, mijn upload snelheid is nu 3.7 Mbit/s geworden en mijn download snelheid 26 Mbit/s.
Dat is echter nog steeds minder van wat ik al jaren gewoon was (5.7Mbit/s upload en 34 Mbit/s download).
5.7 Mbit/s was comfortabel voor mijn overnacht cloud backup van ongeveer 8 Gbyte. 3.7 Mbit/s is eigenlijk net te weinig om ‘s morgens klaar te zijn voor het werk.
Van de Proximus klantondersteuning heb ik al meer dan een week niets meer gehoord (ticketnr. 60136326)