normaal zou je in feite moeten de oorzaak kunnen opsporen waaraan dit gelegen is
bv kun je eens proberen of het hiermee lukt:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html
NB: ik geef je louter ter info mee hoe je smart wifi kunt uitzetten indien je bv testen wilt doen.
dat kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox/modem/router staat)
En daar "One SSID" deactiveren:
klik op de One SSID (Wave) banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld, en kan je later altijd terug activeren net op de zelfde manier als bij het deactiveren.
Bij One SSID actief moet je ook de toestellen die vroeger op wifi-5.0-xxxx
instellen op wifi-2.4-xxxx aangezien bij one ssid (smartwifi) beided wifi banden nu uitgezonden onder één en de zelfde SSID naam wifi-2.4-xxxx