Ik heb een zeer trage internet verbinding, max 1Mbits volgens de ookla test.
Ik heb een bbox3 die ik reeds zonder resultaat gereset heb.
Mijn computer is rechtstreeks via een kabel aangesloten op mijn modem.
Mijn tel nr is 055 21 74 **.
Kan iemand dit nazien.
Bladzijde 1 / 1
@marcvc hoeveel heb je anders als internetsnelheid http://speedtest.net gemeten terwijl je met een utp kabel verbonden bent aan de bbox en geen andere toestellen verbinding maken met de bbox, niet over utp kabel en ook niet via wifi?
Indien u een Sagem BBox3 van het type Sagem hebt kunt u met het Sagemtool als User en het User password (vind je terug op een sticker van je bbox) op uw Bbox inloggen om de situatie meer in detail te bekijken → Sagemtool downloaden De belangrijkste parameters zijn current/max bit rate down/up in Mbps noide margin down/up in dB (indien » 10 dB is het verhoging in principe nog mogelijk) ROP/modem compatible/vectorised yes/no profile name DLM/repair profile yes/no
PS: iemand van Prox zelf komt hier pas maandag terug langs.
gemeten volgens uw speedtest
aan NT1 via kabel en met alle andere verbindingen verbroken
0.96 Mbts download
2.66 Mbts upload
ping 24 mps
ik heb een internet maxi contract
sagemtool werkt niet (user ID niet gekend)
@marcvc NT1 bedoel je daarmee aan de sagemcom bbox3V+ ?
Heb je ingelogd op het sagemtool als User met het Userwachtwoord dat op een label van je bbox zelf staat?
De proximus forummedewerkers komen hier niet langs tijdens het weekend wel op het gratis nummer 0800 22 800 is er support tijdens het weekend.
maar de speedtest heb je toch op de bbox3V+ gemeten met een laptop/pc rechttreeks verbonden met een, utp netwerkkabel aan de bbox ?
achterkant van bbox3v+ ziet er zo uit
User id = login = User en het User wachtwoord vind je op de label van de bbox3 →
Waar vind je het wachtwoord van je b-box 3 ?
Het standaardwachtwoord (bv. A1B2C3D4) bevindt zich op een sticker aan de achter- of onderkant van je modem, naast User password of Modem password. Verwar het niet met het wachtwoord van je wifi-netwerk.
wat vul ik in bij USER ?
User
mss heb je dan een ander bbox die niet van sagemcom is maar van technicolor dan!
als dit niets oplevert kun je een automatisch lijntest zelf starten
Zelf een lijntest initiëren:
- Bellen naar het nummer 0800 22424. - Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in. - Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur). - Er wordt nu een lijntest gestart . - Negeer de ganse boodschap, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt. - De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.
levert dit ook niets op dan best afwachten tot maandag een prox forummedewerker je kan verder helpen of je kan ook vandaag naar de helpdesk bellen 0800 22 800
@marcvc Je snelheid is op dit ogenblik gelimiteerd omdat je volume opgebruikt is. Op 1 december wordt dit automatisch terug gereset en krijg je terug je normale snelheid die iets onder de 20Mbps zou moeten liggen. Je kan wachten tot dan, of als je dit al sneller wil kan je extra data bij kopen via My Proximus. Hoe je dit best doet vind je hier.
Ik heb 20Mb bijbesteld en mijn download snelheid is nu 9.89 Mbs.
Ik geraak nog niet op de Sagemtool maar probleem lijkt opgelost
bedankt
….. …...
Ik geraak nog niet op de Sagemtool maar probleem lijkt opgelost
…….
Dat werkt alleen maar voor bboxen van Sagemcom en niet op deze van technicolor.
Als hij maxi heeft , dan heeft em toch 3TB ? en kan men blokken van 100 GB gratis bijzetten … waarom 20 mb maar ?
Als het Internet Maxi is: 20 GB = 5€
Dan is er een probleem of met de infofiche of met de website Proximus internet Maxi
→ nader te bekijken door een Proximus medewerker a.u.b.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.