Vraag

Traag internet

  • 8 August 2020
  • 7 reacties
  • 162 Bekeken

Goeieavond

 

Wij (ik woon nog in bij mijn ouders) hebben een Internet Comfort pack. Volgens My Proximus zou ik de volgende snelheid moeten halen:

Maar wat blijkt nu in de praktijk?

Dit is de snelheid gemeten op mijn vaste pc, verbonden via een Proximus powerline adapter met een bbox 3. Als ik dit via mijn iPhone meet kom ik op een downloadsnelheid van ±19Mbps( als ik een 3-tal meter van de modem zit, op een 2.4Ghz verbinding).

Ik kan begrijpen dat ik nooit de volle 85Mbps haal als ik dit via een powerline adapter doe, maar ¼ van de beloofde snelheid is wel een beetje heel extreem volgens mij?

Kan er hier iemand helpen aub? Het is niet dat onze tv verbinding hapert ofzo, maar aangezien ik wel een fanatiek gamer ben is een hogere snelheid altijd wel leuker (zeker omdat ik momenteel games van 150+Gb moet downloaden aan 4-5Mbps...)

 

Wat heb ik al gedaan: een (soft) reset van de bbox alsook een hard reset maar dit hielp helemaal niet. Ik heb ook al eens gechat met de helpdesk en zij konden niet meteen een probleem vaststellen met onze lijn.

Alvast bedankt


7 reacties

Badge +4

Hi,

Wat zegt volgende tool ? op uw adres via deze link ?

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input

Kan je niet proberen de powerline uit te sluiten ? met een kabel aan de modem met een pc of laptop , mogelijk is die powerline op het einde van zijn krachten ?

Inderdaad, rechtstreeks verbinden met een kabel gaat veel sneller, alhoewel mijn uploadsnelheid dan miserabel is:
 

 

Ik heb mijn powerline adapter inderdaad al lange tijd, maar die is al altijd zo traag geweest. Ik zal eens kijken om een nieuwe te kopen in de hoop dat het dan opgelost geraakt.

Bedankt

Badge +4

Die download is goed maar uw upload is slecht , misschien kan iemand van PX maandag nog een handje helpen … (geen px medewerkers in het weekend op het forum)

@Yaron aangezien je een harde reset uitgevoerd hebt en het niet helpt voor je uploadsnelheid zo je het volgende nog kunnen proberen

Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:

Als volgt:

  • - Bel 080022424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
    - houd ook je klantnummer bij de hand die bestaat uit 9 cijfers
    - Wacht tot gans op hete einde van het bericht, en sluit dan pas af.

Op einde wordt gezegd dat je het resultaat zal kunnen zien, maar dat mag je negeren.

Anders inderdaad best wachten tot maandag als hier iemand van prox langskomt

Reputatie 7
Badge +4

hi @Yaron kan je je klantennr van je vaste producten toevoegen
dan kijk ik even je lijn zelf na

Goeiemorgen

 

Ik heb mijn ouders hun klantennummer toegevoegd in mijn profiel 

Reputatie 7
Badge +4

Goeiemorgen

 

Ik heb mijn ouders hun klantennummer toegevoegd in mijn profiel 

ok, dit is bij deze aangepast en zou voor je moeten werken

Reageer