welke snelheid haal je anders als je de speedtest doet > https://pxs.speedtestcustom.com/
best via laptop meten die direct bekabeld verbonden is aan de bbox rechtstreeks.
@jeskendr Op je lijn zie ik geen problemen. Je modem ontvangt een perfecte snelheid van 50 Mbps. Kan je zoals Martin aangeeft eens een speedtest uitvoeren met een toestel dat rechtstreeks via kabel is verbonden aan de bbox3 modem.
Indien gebruik van WiFi, kies indien mogelijk voor WiFi 5.0 (ac) i.p.v. WiFi 2.4 (b/g/n) = hogere snelheid mogelijk in een normaal minder druk bezette band
Desgevallend schakel OneSSID ( 1 SSID voor én WiFi 2.4 én WiFi 5.0) uit (asl user met uw userpaswoord op op Bbox3 via uw lokaal IP adres 192.168.1.1)
@jeskendr dat ze alle 4 traag internet hebben zou eerder te wijten zijn dat de studenten ergens zorgen voor veel download maar zolang we geen feedback krijgen over de speedtest kunnen we ook niet weten of het wijten is aan bv een repair profiel en de speedtest zou ook eigenlijk moeten gebeuren niet teerwijl iedereen bezig is op zijn computer best met één computer die contact maakt en dan gezien worden als ze alle vier op staan of de speedtest bv ook daalt als is de speedtest voor zoiets op te sporen maar een moment opname (duur van test de kort) maar wel goed om een repair profiel bv te ontdekken.
Het zou op dat gebied bvb ook interessant zijn van eens je lijnwaarden uit te lezen met het sagemtool
Als je een Bbox3 van het merk Sagemcom hebt, kunt u ook gebruik maken van het Sagemtool 0.13
om je lijnwaarden (snelheid) uit te lezen om de concrete situatie in te schatten
Sagemtool downloaden > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.
Onjuist ingestelde streaming apps,download apps kunnen de snelheid van andere gebruikers drastisch naar beneden halen.
Bijvoorbeeld voor Bittorent: https://www.raymond.cc/blog/stop-bittorrent-from-killing-your-internet-connection/2/ (stel een limiet in van het aantal simultane verbindingen).
Voor streaming apps bijvoorbeeld netflix: https://help.netflix.com/nl/node/87 (opties voor dataverbruik kan je kwaliteit ook op laag zetten).
Inderdaad daarom ook dat het nu de laatste tijd opvalt dat er regelmatig gepost wordt mijn internet is de laatste tijd traag zo wel een beetje normaal nu er zoveel thuis zijn, daarom heeft o.a netflix enz hun kwaliteit zelf verlaagd , blijkbaar nog niet laag genoeg