Skip to main content
Beantwoord

Toplink


Tv box ontvangen na melding vorige oud . Kon wel draadloze tel . gebruiken vroeger . Nu zou ik met SPDIF uitgang tv box wel audio signaal moeten krijgen volgens ik lees . Na tussen schakelen omvormer van digitaal naar analoog . Tv zelf aangesloten naar tv box met de hdmi kabel . Kabeltje en omvormer aangeschaft maar geen resultaat . Kabetje + omvormer getest maar geen resultaat ??? Iemand die dit ook voorhad ? Na 3 uur chatten met asistant enz . steeds uitleg en naam opgeven enz. enz. nog steeds nergens 

Beste antwoord door Franklin1

Zou voldoende zijn wanneer men gebruikt protocol uitgang Tos kon te weten komen . Is toch de link tussen de toestellen en geeft kracht aan argument om juiste omvormer optisch / analoog te bestellen . EN einde te maken aan frustratie en verloren tijd voor iedereen . 

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

24 reacties

Mutlie
  • 1985 reacties
  • 5 november 2024

Je bent me kwijt. Je wil de telefoon aan sluiten op de tv-box? (een v7)
Een telefoon sluit je aan op je modem, niet op de tv decoder.
Of bedoel je iets anders?


Martin
  • 33312 reacties
  • 5 november 2024

@Franklin1 je wilt dus van de SPDIF uitgang van je decoder via een SPDIF/Analoog omvormer het aanaloog signaal op één of ander toestel aansluiten vermoed ik?


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 5 november 2024

Inderdaad . Ieder maal werd  uitgelegd hoe ik tv moest aansluiten enz. maar uw vraag is de juiste , tv werkt 


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 5 november 2024

Toslink android tv box 7 via toslink kabel naar omvormer digitaal naar analoog geen signaal . Vezelkabel kleurt wel rood aan stekker . Geen frequentie overdracht ?


Martin
  • 33312 reacties
  • 5 november 2024

decoder even zonder spanning zetten heb je waarschijnlijk ook al geprobeerd.

op wat sluit je dan uw RCA stekkers (analoog signaal) aan?


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 5 november 2024

Toslink box naar ingang omvormer optisch naar analoog . Uitgang analoog via bluetooth zender naar bluetooth telefoon . Bedrade telefoon eens op uitgang gezet : alleen pulserende ruis . Leverancier omvormer vroeg of box pcm protocol ondersteunt ?


Martin
  • 33312 reacties
  • 5 november 2024

Er zijn er hier nog die gemeld hebben dat ze ruis krijgen en die dan een andere omvormer gekocht hebben en het toen wel werkte, spijtig genoeg weet ik niet welke zij dan gekocht hebben die wel goed werkt op de v7 decoder, mss leest er hier iemand nog je topic die zo ene gekocht hebben die wel werkt en reageren  ze hier!


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 5 november 2024

Ook alleen ruis zonder audio ? Wordt pcm protocol ondersteunt ? Staan de technische gegevens v7 decoder ergens ? 


Martin
  • 33312 reacties
  • 6 november 2024

De technische gegevens staan niet dat ik weet op de site van PX. 
De meeste apparaten ondersteunen PCM.

Franklin1 schreef:

Ook alleen ruis zonder audio ? Wordt pcm protocol ondersteunt ? Staan de technische gegevens v7 decoder ergens ? 

Maar voor de zekerheid kunnen de PX moderatoren het ook altijd eens navragen bij de specialisten.

Lauter ter bijkomende info:
 

Kenmerk PCM Dolby Digital DTS
Compressie Nee Ja Ja
Kwaliteit Hoogst Goed Goed
Gebruik Studio-opnames, high-end audio Films, TV, gaming

Films, TV, gaming

Extra features Geen Surround sound Surround sound

Je kan enkel in de decoder settings de surround uitschakelen, maar dit wil nog niet zeggen dat je daarom zeker bent dt de v7 decoder pcm ondersteunt!


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • Antwoord
  • 6 november 2024

Zou voldoende zijn wanneer men gebruikt protocol uitgang Tos kon te weten komen . Is toch de link tussen de toestellen en geeft kracht aan argument om juiste omvormer optisch / analoog te bestellen . EN einde te maken aan frustratie en verloren tijd voor iedereen . 


Martin
  • 33312 reacties
  • 6 november 2024
Franklin1 schreef:

Zou voldoende zijn wanneer men gebruikt protocol uitgang Tos kon te weten komen . Is toch de link tussen de toestellen en geeft kracht aan argument om juiste omvormer optisch / analoog te bestellen . EN einde te maken aan frustratie en verloren tijd voor iedereen . 

Ben het volkomen met je eens want zoals ik hierboven al gemeld heb zijn er al veel die een DAC aangekocht hebben die niet goed werkt en dan zijn er die melden, ik heb een andere DAC gekocht en nu werkt het wel!
Maar daarmee weten we nog altijd niet wat ze dan wel gekocht hebben dat wel werkt.


Martin
  • 33312 reacties
  • 6 november 2024

@Franklin1 ik zou toch eens proberen van in de v7 instellingen “geen surround nooit gebruiken” in te stellen om te zien of dit iets uitmaakt.

  •  Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Instellingen toestel  “
              |- Apparaat voorkeuren
                  |- Weegave en geluid        
                      |- Geavanceerde geluidsinstellingen
                      |- Indeling Selecteren
                         |- Surround optie inschakelen via:
                         🔘 automatisch gerapporteerde indelingen gebruiken
                         🔘 geen surround sound nooit gebruiken

  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 6 november 2024

Inderdaad . Koffiedik kijken . Assistant zei bluetooth box rechtstreeks te gebruiken ? Maar dan staat er werkt niet met live op papier , men zegt dan van wel via cbat  maar is kneuterige ontvangst , signaal komt wel , komt dan niet door . En zeggen dat men kan contact leggen  met astronauten op zoveel km afstand en dat 10 m Proximus problematisch is . 


Martin
  • 33312 reacties
  • 6 november 2024

lost dit iets op met “geen surround nooit gebruiken”?


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 6 november 2024

Zodra mogelijk doe ik de test en geef dan reactie . Dank in ieder geval om mee te zoeken .


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 6 november 2024

Test gedaan . Surround uitschakelen heeft geen effect . Ik zoek verder , mogelijks vind ik opto koppeling waar mogelijkheid gebruik tv box vermeld staat . Voorlopig hoor ik via die omvormer een soort geratel die ergens aan de 50 Hertz doet denken .


Martin
  • 33312 reacties
  • 6 november 2024

Inderdaad hetgeen ik gelezen van anderen die spraken ook van bromgeluid.


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 8 november 2024

Ik denk eens de optische uitgang Proximus router te proberen ipv die van TV box


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 8 november 2024

Had ook naar Proximus gebeld voor Forum melding , onder het dubieus antwoord van een oplossing te bieden ( iets van Happy Hour ???? ) werd een afspraak voor glasvezel gemaakt . Nu afgezegd maar zijn laag bij de grondse praktijken een firma onwaardig . In plaats van een probleem oplossing te zoeken laat men de klant in de val lopen. Moet mij toch eens van het hart .


Martin
  • 33312 reacties
  • 8 november 2024
Franklin1 schreef:

Ik denk eens de optische uitgang Proximus router te proberen ipv die van TV box

wat bedoel je met de optische uitgang van de PX router welke router bedoel je juist van Proximus want bij mijn weten heeft de internet box geen spdif aansluiting waar je audio naar buiten komt?


Martin
  • 33312 reacties
  • 8 november 2024
Franklin1 schreef:

Had ook naar Proximus gebeld voor Forum melding , onder het dubieus antwoord van een oplossing te bieden ( iets van Happy Hour ???? ) werd een afspraak voor glasvezel gemaakt . Nu afgezegd maar zijn laag bij de grondse praktijken een firma onwaardig . In plaats van een probleem oplossing te zoeken laat men de klant in de val lopen. Moet mij toch eens van het hart .

waarschijnlijk was het een happy House technieker die ze voorgesteld hadden om eens aan huis te komen.


  • Auteur
  • Rising star
  • 11 reacties
  • 8 november 2024

Inderdaad correct . B-box 3 heeft geen spdif . Zag rode ingang en dacht rood klepje optische koppeling te zien , vergissing wegens ingesloten box . Sorry . En wat happy house betreft , leek interventie voor probleem maar zou afspraak worden voor installatie glasvezel . :-(


Mutlie
  • 1985 reacties
  • 8 november 2024

Heb je wel glasvezel/Fiber in de straat liggen? Happy Hour en fiber zijn wel 2 verschillende dingen


Martin
  • 33312 reacties
  • 8 november 2024

@Franklin1 inderdaad voor dit probleem van je DAC heeft dit bezoek geen zin want dan zal deze technieker alleen maar vaststellen dat het niet werkt :-)