Een paar maanden geleden overgeschakeld van Wi-Fi naar powerline omdat de WIFI heel onstabiel is geworden met al IOT, GSM’s, TV’s etc etc… voor mijn Laptop van het werk. Heeft foutloos gewerkt, maar nu.. alle kabels zitten goed, lampjes op powerline (TL-WPA8635P) branden zoals het hoort maar er komt dus niets door... Modem (Bbox3) gereset en deed niets, powerline ff uitgetrokken en terug ingestoken deed ook niets. Ik heb nog een bridge RE190 die ik een statisch ip heb gegeven en DHCP uitgeschakeld maar toch krijg ik ook regelmatig het wifi lichtje die ROOD kleurt terwijl alle connecties ook via WPA2 gebeuren.
Ik heb een paar maanden geleden naar de helpdesk gebeld die het had over de channels van de wifi, die ik intussen heb gecontrolleerd/aangepast maar dit lijkt het probleem van de onstabiele wifi niet te verhelpen daarom deze keuze maar dit lijkt dan ook niet te werken.
Is onze modem de geest aan het geven?
EDIT: Wij werken nog met Windows 10 en OSX. Maar ook op de Android telefoons zijn er vaak wifi problemen… Kan iemand ons aub deftig helpen… :(