Vraag

Terugsturen apparatuur: decoder modem wifi-booster


ik stelde reeds meermaals de vraag via de chat functie om mij de retoursticker door te mailen voor het retourneren van een decoder en modem. Ik ontving hier geen reactie op. kan u mij deze per mail bezorgen? Deze is ook niet te vinden op myproximus.


321 reacties

Middag Martin,

 

Negatief, niets ontvangen.  Ik kijk uit naar de labels.

Groeten,

Lydia

dat zal iemand van proximus team dit wel doen voor u als ze je post hier doornemen.

 

Wil mijn oude decoder retourneren,geen mail met bijlagen ontvangen(stickers)

Ondanks telefonisch onderhoud nog steeds niets ontvangen.

Pierre Jeurissen

Reputatie 7
Badge +3

@lydia.1  Ik vind wel terug dat er een nieuwe decoder werd toegevoegd aan jouw producten begin november, maar er werd er geen decoder opgezegd. Dit lijkt me zo dus gewoon een toevoeging van een decoder. Op dit moment staan er 2 decoders actief. Klopt dit?

@pierre.jeurissen 16/11/2020 werd het label verstuurd in bijlage van de mail “Bevestiging van uw wijziging”. Net opnieuw verstuurd.

Ik heb jullie reacties verplaatst naar het reeds bestaande topic hierover.

Groetjes,
Antonella

@AntonellaD 

Hey A. Ik heb een booster ontvangen ter vervanging van ruckus, na telefonisch onderhoud .  Die zending bevatte ook een decoder. Heb die dan verwisseld met de vorige decoder. Geen verbinding ! Terug  telefonisch onderhoud : nieuwe modem en  booster gekregen voor een 2de TV (vervanging ruckus).  Verbinding voor beide TV’s geslaagd.  Modem en ruckussen dienden niet teruggestuurd te worden.  Nu staat hier die verwisselde decoder om terug te zenden.  Gelieve sticker toe te sturen.

Fijne veilige dag,

Lydia

Reputatie 7
Badge +3

Dag @lydia.1 de labels zijn naar je gmail-adres verzonden. Groetjes, Heidi

Reputatie 1

Goedemiddag,

 

ik heb 2 vragen:

1/ Ik kreeg, op mijn vraag, eind november in een Proximus shop een nieuwe decoder V7 mee omdat ik deze wilde ruilen met mijn V5C. Ik moest dan gewoon mijn oude V5C binnenbrengen in een Proximus shop (het was  er toch niet druk) en dan zou er geen extra decoder aangerekend worden. De V7 geïnstalleerd, alles OK. Enkele dagen later gaat mijn vriendin de Proximus shop binnen om mijn oude V5C binnen te brengen. Maar: op mijn factuur van december staat nu wel een extra decoder aangerekend, wat niet de bedoeling is. Ik belde naar de klantendienst vandaag, in de overtuiging dat mijn decoder was binnengebracht. Ze gaan het onderzoeken en ik moet voorlopig de extra decoder niet betalen. Heb nu toch nog even nagevraagd bij mijn vriendin of de decoder effectief afgeleverd is en of ze daar een bewijsje van had:  in de shop kreeg ze blijkbaar te horen dat mijn dossier (vd decoder) is afgesloten en dat ik deze niet moet/kan binnenbrengen want dat ze geen bewijs van ontvangst kunnen afleveren en ook geen etiket kunnen printen om via de post op te sturen. De V5C gaat dus terug mee naar huis en blijft daar liggen. Maar dat wist ik dus niet. Ik was in de overtuiging dat de decoder was afgegeven.(Sorry Proximus klantendienst van deze ochtend voor de verkeerde info, hopelijk is het met dit bericht nu rechtgezet en gaan jullie niet op zoek naar de decoder die jullie niet hebben ontvangen). Ik wil dus nog steeds een decoder binnenbrengen maar hoe doe ik dat dan als ik noch een tiket kan krijgen om terug te sturen via de post, noch een ontvangstbewijs kan krijgen als ik het in een shop binnenbreng?

2/Nu zou ik wel graag de nieuwe V7 terugbrengen omdat ik de gebruikservaring met de V7 niet zo top vind, véél te druk als je op het overzicht zoekt. Die layout past super op mijn ipad maar niet op mijn tv, voor mij dan. Kan ik de V7 terugsturen?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord

De proximus forummedewerkers kunnen dit verder afhandelen van zodra ze hier de draad opnemen

best zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen 

(In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen),

zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Dexie, ik mag dus de V7-decoder uit huur halen en je daarvoor retourlabels (terugsturen via de post) bezorgen? Groetjes, Heidi

Reputatie 1

Dag Heidi,

Ja, als dat zou kunnen is dat super!

Reputatie 1

Moet ik daar dan ook alle kabels bijvoegen of enkel de decoder, oplader en afstandsbediening?

geen kabels alleen decoder 

maar als ik het goed begrijp ga je de v5Compact gebruiken en als je de remote van de v5compact nog hebt mag je de remote van de v7 terug sturen in het ander geval als je geen v5C remote meer hebt moet je de remote van de v7 omruilen voor een v5c remote.

Reputatie 7
Badge +3

Voila, order R000000110000H1FUX is lopende, het retourlabel en info over wat je precies moet inpakken volgt per mail! ;) Grt, Heidi

Reputatie 1

Dag Martin,

Ik heb nog alles vd V5c dus ik zal de afstandsbediening vd V7 mee terugsturen.

Van zodra ik de labels ontvangen heb...

Beste,

Op 11/12 bestelde ik via de klantendienst de nieuwe Android Decoder. Deze installeerde ik recent. De ‘oude’ v5 mini decoder diende ik per post terug te sturen, maar ik heb geen retour-label ontvangen. Hoe pak ik dit het best aan? Ik wil vermijden bijkomende kosten voor een niet-gebruikte decoder te moeten betalen…

Referentienummer: R000000110000H2D9C-1

Mijn lijnnummer: 011******

Mvg,

Dimitri Plaisier

proximus medewerkers kunnen die opnieuw opsturen, kijk ook eens in de spam map of die daar niet beland is !

Ik heb twee keer gebeld op helpdesk. Steeds met volgende ‘oplossingen’:

1- Ga naar BPOST kantoor met decoder en koop een doos en zeg dat het is voor levering aan Proximus (de medewerker van BPOST keek me vreemd aan)

2- ze gingen met retourlabel opsturen, maar ik kreeg slechts een mail met een link naar de online pagina voor klantendienst (dus nog geen concreet label). 

Ik hoop via deze weg meer geluk te hebben… De telefonische klantendienst biedt me ngo zeer weinig vertrouwen na bovenstaande.

Mvg,

Dimitri Plaisier

 

inderdaad via deze weg ben ik er eigenlijk 100% zeker van ddat het in orde komt en de labels zullen gestuurd worden want dit moeten ze hier voor veel klanten doen die hun labels niet ontvangen hebben.

NB: Hier op het forum lees ik ook dat het zelf mogelijk is via een een proximus shop.

Beste,

Vandaag terug 2 v5 decoders ontvangen omdat ik teveel problemen had met de v7 decoders en meer in het bijzonder met de ondertiteling. 

Ik heb daarvan een mail ontvangen en bij die mail is maar een label bij voor één decoder die ik dan ook vandaag verstuurd heb. De tweede V7 decoder heb ik nog steeds omdat ik geen documenten heb om deze terug te sturen.

  • Dus sinds vandaag 2 V5 decoders in gebruik.
  • 1 V7 decoder al teruggestuurd.
  • 1 V7 decoder (niet aangesloten en wachtende op een label) nog steeds in mijn bezit.

Kan iemand van Proximus mij contacteren om dit op te lossen?

Mvg,

 

FYI: zij zullen gewoon nieuwe retourlabels opsturen om je tweede V7 decoder terug te kunnen sturen.

Gaan zij dit bericht lezen? Want ik kan niet mailen, althans ik vind hun mail adres niet en in myproximus kan ik niet mailen, die mogelijkheid is uitgeschakeld

En telefoneren durf ik niet, want als er een vergissing gebeurt dan heb ik geen tv meer, :grinning:

Er is een mail adres maar de kans dat ze het lezen is zeker niet groter dan dat ze het hier op het forum gaan lezen, dus ik zou even afwachten om ze de kans te geven van hier te reageren.

Ik heb een herinneringsmail gekregen om de modem terug te sturen.

Er liggen er nog 2 of 3 in het B-post afhaalpunt die ik niet kan ophalen omdat jullie hiervoor geen code hebben doorgestuurd en ze staan ook niet op naam. Dus hebben we deze niet meegekregen.

Ik moet deze voor 27 december terugsturen om een boete te vermijden.

Ik heb al genoeg problemen gehad om mijn tv na een week terug te laten werken, dus heb echt geen zin om mij hier nog mee bezig te houden. Jullie hebben dingen opgestuurd waar niemand weet van heeft (bij Proximus). En nu moet ik zorgen dat die zaken terug geraken? 

Ik heb geen 3 modems gevraagd, we hebben er zelf al 1 of 2 teruggestuurd en voor die andere kan ik niks doen.

Ik zou enkel willen weten hoe ik die boete kan vermijden

FYI: moest er deze avond niemand van het proximus forumteam meer reageren dan zal het pas maandag zijn aangezien zij  in het weekend en op feestdagen hier op het forum niet langskomen.

Ik ga niet wachten tot ze me via deze weg een reactie met retourlabel toesturen. Ik ga zelf naar de Proximus shop denk ik, ben ik ook zeker dat hij toegekomen is en afgegeven...

Reageer