Vraag

Terugsturen apparatuur: decoder modem wifi-booster



Toon eerste bericht

321 reacties

Reputatie 1
Badge

Deze die in de muur gaan lopen naar de garage.
De witte gaat rechtstreeks naar de decoder. 
De gele die uit de muur komt gaat naar de PLC ernaast.

  1. De gele die uit de muur komt gaat naar de PLC ernaast, dus komt het internet signaal via de elektriciteitsdraden boven terecht op de PLC die daar staat dan,
    dan zou je op de uitgang van die PLC boven eens een speedtest kunnen doen.
  2. die kabel die op de PLC boven steekt die gaat dan naar de wifi booster, klopt dat.

Uit de gele komt 13 ping, 73,99 download en 19,89 upload.

uit de witte komt 39 ping,  91,17 download en 19,83 upload.

Dat zijn al goede snelheden.

 

Heb de post al aangepast. Ik heb de 2 kabels gewisseld. Nu zit gele (PLC en booster) op de snelste poort.

Reputatie 1
Badge

Deze die in de muur gaan lopen naar de garage.
De witte gaat rechtstreeks naar de decoder. 
De gele die uit de muur komt gaat naar de PLC ernaast.

  1. De gele die uit de muur komt gaat naar de PLC ernaast, dus komt het internet signaal via de elektriciteitsdraden boven terecht op de PLC die daar staat dan,
    dan zou je op de uitgang van die PLC boven eens een speedtest kunnen doen.
  2. die kabel die op de PLC boven steekt die gaat dan naar de wifi booster, klopt dat.

Uit de gele komt 13 ping, 73,99 download en 19,89 upload.

uit de witte komt 39 ping,  91,17 download en 19,83 upload.

Dat zijn al goede snelheden.

 

Je moet enkel naar 1 tot 3 kijken. De extender heb ik er al vantussen gehaald.

 

Dus 1 is de modem (geen PLC, en 2 kabels naar de plaats achter de tv)

bij 2 zit gewoon een PLC naar de PlayStation. 

Bij 3 komen de kabels uit de muur en gaat er 1 naar de PLC. De booster zit met zijn stekker in de PLC. De andere kabel gaat rechtstreeks naar de decoder. 

 

Ik hoop dat het nu duidelijk is. 

welke snelheid meet je op de uitgang van de van de PLC die verbonden is met de booster

Reputatie 1
Badge

welke snelheid meet je op de uitgang van de van de PLC die verbonden is met de booster

Dan heb ik geen internet. Ik heb de kabel uit de PLC getrokken dus deze was enkel via het elektriciteitsnetwerk met de booster verbonden. Dit was toch de bedoeling?

 

Ik heb ook eens mijn kabel in de booster gestoken en daar kwam ping 16, jitter 9, download 44,7 en 19,3 upload uit.

Deze getallen komen rechtstreeks uit de muur 39 ping,  91,17 download en 19,83 upload.

Beide metingen komen uit dezelfde poort enkel zit er bij de eerste meting een PLC tussen. Dus mag ik dan resulteren dat het de PLC is die alles vertraagd?

Dat de PLC je snelheid vertraagt is duidelijk want rechtstreeks op de kabel zonder PLC tussen is je snelheid hoger (ook dat de ping die hoger is). Dus zal je Booster ook maar lagere snelheden kunnen geven aangezien hij lagere snelheden toe krijgt.

Soms kun je dit wat oplossen door de plc in een ander stopcontact te steken als je dit kan.

Reputatie 1
Badge

Dat de PLC je snelheid vertraagt is duidelijk want rechtstreeks op de kabel zonder PLC tussen is je snelheid hoger (ook dat de ping die hoger is). Dus zal je Booster ook maar lagere snelheden kunnen geven aangezien hij lagere snelheden toe krijgt.

Soms kun je dit wat oplossen door de plc in een ander stopcontact te steken als je dit kan.

Dus is het beste dat ik de booster van een rechtstreekse verbinding voorzie en dat ik de decorder aan de andere poort van de booster aansluit. 

 

En de PLC dan gewoon van internet voorzie zodat ik internet aan de PlayStation heb.

Sowieso is het altijd beter indien mogelijk uiteraard van met vaste kabel te werken en zo weinig mogelijk met draadloze oplossingen.

Maar je booster staat nu als Access Point ingesteld (kijk eens hoe zijn schakelaar staat) 

ik veronderstel dat de technieker dit zo gedaan heeft door hem over plc’s te voeden omdat de booster niet genoeg wifi signaal ontvangt van de bbox zelf, anders moet je eens de booster op automatisch zetten en kijken of link quality groen oplicht dan zou die niet meer moeten gevoed worden via de PLC

 

Reputatie 1
Badge

Sowieso is het altijd beter indien mogelijk uiteraard van met vaste kabel te werken en zo weinig mogelijk met draadloze oplossingen.

Maar je booster staat nu als Access Point ingesteld (kijk eens hoe zijn schakelaar staat) 

ik veronderstel dat de technieker dit zo gedaan heeft door hem over plc’s te voeden omdat de booster niet genoeg wifi signaal ontvangt van de bbox zelf, anders moet je eens de booster op automatisch zetten en kijken of link quality groen oplicht dan zou die niet meer moeten gevoed worden via de PLC

 

 

Toen we daar kwamen wonen dan is daar een technieker geweest (gewoon aansluiting en modem plaatsen)en deze had weinig tijd. Het was dan ook al laat. Alle begrip voor, ik ben ook graag op een schappelijk uur thuis. 

 

De booster hebben we denk ik een maand of 2. En deze staat op auto. Hebben alles zelf gedaan. De PLC'S zijn nog van in ons oud huis. Toen hebben we deze bij onze 2de decoder gekregen

En er branden volgens mij 3 lichtjes. Dat het aanstaat (logisch), de 5.0 en ik denk die link. Dat laatste ben ik niet zeker. 

 

Maar die PLC moet daar wel blijven zitten om zo intenet voor de PlayStation te voorzien of is dit niet nodig?

ik ben in de war aan het geraken die plc adaper aangeduid met omcirkelde 2 staat in kamer waar ook de booster staat maar waar staat dan de PLC adapter tegenpool ?

Reputatie 1
Badge

ik ben in de war aan het geraken die plc adaper aangeduid met omcirkelde 2 staat in kamer waar ook de booster staat maar waar staat dan de PLC adapter tegenpool ?

Beide PLC'S staan in dezelfde ruimte. 

3 is via een poort aan de PLC verbonden. De booster staat in de buurt ervan.

 

2 is ook een PLC maar deze zit gewoon in het stopcontact en kabel naar de PlayStation. 

De PLC'S zijn max 5m van elkaar. En de modem zit juist achter 2. Enkel een muur zit ertussen.

Ik probeer eens schematisch om beter het overzicht te kunnen houden

B---||----->PLC1~~~~~~~~~PLC2--->PLayStation
B---||----->DEC
O---||---)))  Wifi-IN ((((-Boost-|---)))) Wifi-Uit
X                                              |________( utp  --->x 

je booster wordt niet gevoed via PLC volgens mij want als link Quality oplicht wil dit zeggen dat die via wifi gevoed wordt ?

 

 

Reputatie 1
Badge

Ik probeer eens schematisch om beter het overzicht te kunnen houden

B---||----->PLC1~~~~~~~~~PLC2--->PLayStation
B---||----->DEC
O---||---)))  Wifi-IN ((((-Boost-|---)))) Wifi-Uit
X                                              |________( utp  --->x 

je booster wordt niet gevoed via PLC volgens mij want als link Quality oplicht wil dit zeggen dat die via wifi gevoed wordt ?

 

 

Ik heb de booster rechtstreeks aan het net gehangen. Deze zit nu in poort 1 van de booster. De decoder zit in poort 2 van de booster.  De stekker van de booster zit wel in de PLC.

Nu brand enkel het acces point lampje. De booster staat op auto.

Ik heb de booster rechtstreeks aan het net gehangen.

bedoel je hiermee dat de booster aan de PLC hangt.

Reputatie 1
Badge

Ik heb de booster rechtstreeks aan het net gehangen.

bedoel je hiermee dat de booster aan de PLC hangt.

Nee, vanuit de RJ45 aansluiting. De PLC voorziet de booster wel nog van elektriciteit.

De PLC voorziet de booster wel nog van elektriciteit

je bedoelt dat je het stopcontact van de PLC gebruikt om je booster te voeden.

welke wifi snelheden haal je nu via de booster terwijl hij verbonden is via utp kabel vanuit de de bbox.

Reputatie 1
Badge

De PLC voorziet de booster wel nog van elektriciteit

je bedoelt dat je het stopcontact van de PLC gebruikt om je booster te voeden.

welke wifi snelheden haal je nu via de booster terwijl hij verbonden is via utp kabel vanuit de de bbox.

Inderdaad en deze daalt van 91 naar 79 maar dit is dubbel zo snel als toen ik via de PLC ging (5.0). 2,4 zit op 37,01 maar dit komt volgens mij door het feit dat ik de booster er niet mee kan verbinden. Dit pinkt het WPS knopje rood. Maar dit is allemaal niet erg. Zolang we maar deftige snelheden halen.

 

Nu nog eens oplossing voor boven vinden. 

Brandt het WPS lampje rood: De Wi-Fi Booster is te ver van de b-box verwijderd bij het synchroniseren. Breng ze dichter bij elkaar en start de synchronisatie opnieuw.

je mag de switch van de booster op Access point zetten aangezien je de booster rechtstreeks met een utp kabel aan de bbox verbonden hebt.

Installeer en synchroniseer je Wi-Fi Booster - YouTube

Reputatie 1
Badge

Brandt het WPS lampje rood: De Wi-Fi Booster is te ver van de b-box verwijderd bij het synchroniseren. Breng ze dichter bij elkaar en start de synchronisatie opnieuw.

je mag de switch van de booster op Access point zetten aangezien je de booster rechtstreeks met een utp kabel aan de bbox verbonden hebt.

Installeer en synchroniseer je Wi-Fi Booster - YouTube

Ik heb het filmpje in verband met het synchroniseren ondertussen al 10x gezien. Het Brande zelfs rood toen hij aan de modem ging.

hij moet aan de modem hangen dit synchroniseren gebeurd via wifi maar daarvoor staat die best dicht bij de modem en als dit niet werkt dan scheelt er waarschijnlijk iets aan je booster maar best eerst de booster resetten vooraleer te synchroniseren en als dit allemaal gebeurd is de booster op accesspoint zetten via zijn schakelaar en terug verbinden aan die utp kabel die van je bbox komt.

Als dit dan niet werkt dan zou je beter aan een proximus forummedewerker eens vragen dat er een technieker langskomt om alles eens na te trekken.

Reputatie 1
Badge

hij moet aan de modem hangen dit synchroniseren gebeurd via wifi maar daarvoor staat die best dicht bij de modem en als dit niet werkt dan scheelt er waarschijnlijk iets aan je booster maar best eerst de booster resetten vooraleer te synchroniseren en als dit allemaal gebeurd is de booster op accesspoint zetten via zijn schakelaar en terug verbinden aan die utp kabel die van je bbox komt.

Als dit dan niet werkt dan zou je beter aan een proximus forummedewerker eens vragen dat er een technieker langskomt om alles eens na te trekken.

Dit is allemaal gebeurd. Staat ondertussen ook op access point. Maar 2,4 kan ik niet verbinden. Al meermaals via de WPS knop geprobeerd. Zelfs aan de modem lukt dit niet. Bij de vorige had ik dat probleem niet. Het lichtje is groen/oranje en dan eindigd het met groen. Dit is toch het teken dat het gelukt is? Maar zolang de 5.0 beneden goed is maakt het zoveel niet uit. Wou dit gewoon even vermelden. 

En de bbox zendt zowel SSID met naam wifi-2.4-XXXX uit alsook SSID met naam wifi-5.0-XXXX voor het ogenblik?.

Wat zendt de Booster juist uit als SSID naam dan ?

Reputatie 1
Badge

En de bbox zendt zowel SSID met naam wifi-2.4-XXXX uit alsook SSID met naam wifi-5.0-XXXX voor het ogenblik?.

Wat zendt de Booster juist uit als SSID naam dan ?

Ja volgens de instellingen van de modem zouden beide netwerken uitgezonden worden. Via wifi zijn ze allebei zichtbaar. De booster zend enkel de 5 uit.

De booster zend enkel de 5 uit

Onder welke SSID naam als je kijkt bvb met smartphone of laptop op de lijst met binnenkomende wifi namen

Reputatie 1
Badge

De booster zend enkel de 5 uit

Onder welke SSID naam als je kijkt bvb met smartphone of laptop op de lijst met binnenkomende wifi namen

Dit zal voor deze avond zijn. Dit zal voor deze avond zijn. Of kan je dit vanop locatie ook bekijken?

Reputatie 1
Badge

De booster zend enkel de 5 uit

Onder welke SSID naam als je kijkt bvb met smartphone of laptop op de lijst met binnenkomende wifi namen

De booster staat op 2,4. Zoals op de foto te zien is enkel 5.0 opgelicht.

Reageer