Vraag

Technieker...

  • 26 September 2021
  • 22 reacties
  • 232 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Geen technieker gezien op de datum van onze afspraak.

Chatbot die telkens opnieuw iemand zoekt om me te helpen en tegen de tijd dat er iemand antwoord moet hij weer op zoek naar iemand..

Dit schiet niks op.

Zet een echte persoon in de chatbox die mensen kan helpen.

Alsook blijven onze internetproblemen.

Indien dit niet snel opgelost geraakt zijn we genoodzaakt over te schakelen van provider die wel snel internet aanbieden....


22 reacties

Morgen kunnen de Proximus forummedewerkers verder beslissen wat er moet gebeuren om dit op te lossen.

Reputatie 7
Badge +5

@Philvg1985 Wat is er juist aan de hand? Ik vind helaas geen afspraak met een technieker terug. 

Van zodra ik weet wat er gaande is zal ik je zo snel mogelijk proberen verder te helpen.

Reputatie 1
Badge

@Philvg1985 Wat is er juist aan de hand? Ik vind helaas geen afspraak met een technieker terug. 

Van zodra ik weet wat er gaande is zal ik je zo snel mogelijk proberen verder te helpen.

ons internet download snelheid zit op 4mbps .…

Er zou een technieker komen maar die is nooit geweest.

Vrees dat de modem (van 2018) mankementjes vertoond.

Reputatie 1
Badge

 

bbox resetten zul je ook al wel gedaan hebben zeker buiten het herstarten van de bbox

Reputatie 1
Badge

bbox resetten zul je ook al wel gedaan hebben zeker buiten het herstarten van de bbox

yah dat is allemaal al gedaan 

er zou een technieker komen om in de kelder de aansluiting deftig te maken en de modem te veranderen.

 

Dan zal er inderdaad niks anders opzitten dat er straks een @Proximus-forummedewerker hiervoor het nodige doet, als die hier de draad opneemt 

Reputatie 7
Badge +5

@Philvg1985 Ik heb net een meting gedaan op je lijn en ik zie dat er toch 100mbps binnen komt op je modem. 

Wat de kabel in de kelder betreft kan ik wel iemand sturen.

Reputatie 1
Badge

@Philvg1985 Ik heb net een meting gedaan op je lijn en ik zie dat er toch 100mbps binnen komt op je modem. 

Wat de kabel in de kelder betreft kan ik wel iemand sturen.

Dan is er iets mis met jullie software vrees ik want ik zit op 1m van de Modem en dit is het resultaat.

 

Reputatie 1
Badge

Vorige Post was op de 5.0

Deze foto is op de 2.4

Beide komen zelfs niet in de buurt van de beloofde 100mbps.

Op 1m van de modem en met de link die Proximus aanraadt.

🤷🤷🤷

Er wat meet je als speedtest doet op een pc/laptop verbonden met utp netwerkkabel aan je bbox dan zou je toch in de buurt van 90Mbps moeten komen, want als die al niet goed is dan kan wifi ook niet goed zijn.

Reputatie 7
Badge +4

@Philvg1985 

ik vrees dat u pas vanaf maandag terug een reactie van een Proximus medewerker zult kunnen bekomen 

indien u een utp-kabel gebruikt tussen Bbox en laptop/pc is de bekomen snelheid ook ver beneden 100 Mbps down?

De kabel op de foto bevindt zich waarschijnlijk toch voor de NTP2007 contactdoos van Proximus (t.t.z. langs de kant invoerkabel/straatzijde)? 

Indien u voor een Bbox3(v+) van het type Sagem beschikt kunt u ondertussen eventueel zelf de situatie tot op niveau van de Bbox qua actuele snelheid nagaan als user met het user paswoord voorhanden (sticker) op uw Bbox (zonder uw PC op ethernet kabel te moeten aansluiten

Sagemtool downloaden > klik hier

 

Reputatie 1
Badge

Er wat meet je als speedtest doet op een pc/laptop verbonden met utp netwerkkabel aan je bbox dan zou je toch in de buurt van 90Mbps moeten komen, want als die al niet goed is dan kan wifi ook niet goed zijn.

Geen idee wie gebruikt er de dag van vandaag nog een kabel.

 

Er wat meet je als speedtest doet op een pc/laptop verbonden met utp netwerkkabel aan je bbox dan zou je toch in de buurt van 90Mbps moeten komen, want als die al niet goed is dan kan wifi ook niet goed zijn.

Geen idee wie gebruikt er de dag van vandaag nog een kabel.

 

om testen te doen :slight_smile:

anders eens sagemtool downloaden en de lijn waarden uitlezen

Sagemtool downloaden > klik hier

maar dan zal je nog niet zeker zijn al je niet via utp kabel werkt voor speedtest om vast te stellen dat er iets aan de bbox scheelt , mss bbox ook eens resetten?
bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Badge +4

Als men een 100 lijn heeft en maar zulke lage snelheden haalt op 1 m van de modem , dan is de wifi vd modem zeker niet goed . (tenzij het aan het toestel zelf ligt)

ja maar als je niet weet welke snelheid uit de ethernetpoort komt kan je ook niet weten of het aan de wifi zelf ligt, nee?

Badge +4

We moeten er vanuit gaan van wat DaisyS zegt , dat er wel degelijk 100 toekomt op de modem …. als het er niet uitkomt dan is er iets mis met de modem. (WIFI)

Inderdaad we zijn het eens :relaxed: , dat was ook de reden waarom ik de speedtest wou op de ethernetpoort van de bbox, en dan eventueel een reset van de bbox voorstelde indien op de ethernetpoort de snelheid ook te laag was.

Reputatie 1
Badge

Nog eens proberen te resetten.

Werkt nog steeds niet.

Wanneer kan er een technieker langs komen?

1. Voor die kabeltjes deftig te maken want heb schrik dat we er eens achter gaan blijven hangen.

2. Modem te vervangen

 

?

Elke dag Na 13u is men vrouw wel thuis.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo Philip, ik heb voor jou een afspraak gemaakt.

Eerstvolgende maandag 11/10 komt er een technicus langs tussen 16:30 en 20:00. Je wordt ongeveer 30min. op voorhand opgebeld door de technicus, dan weet je wanneer deze onderweg is.

 

De technicus zal je internetaansluiting nakijken en het wifi signaal uittesten.

 

Hiermee komt het wel in orde :slight_smile:

 

Geert

Reputatie 1
Badge

Hallo Philip, ik heb voor jou een afspraak gemaakt.

Eerstvolgende maandag 11/10 komt er een technicus langs tussen 16:30 en 20:00. Je wordt ongeveer 30min. op voorhand opgebeld door de technicus, dan weet je wanneer deze onderweg is.

 

De technicus zal je internetaansluiting nakijken en het wifi signaal uittesten.

 

Hiermee komt het wel in orde :slight_smile:

 

Geert

Super hopelijk komt ie deze keer wel opdagen 👍.

Bijkomende vraag.

Op ons factuur is €7.47 aangerekend met als tekst Abonnement Vorige maand.

Maar die van vorige maand is gewoon netjes betaald.

 

Reputatie 7
Badge +3

Hallo Philip, ik heb voor jou een afspraak gemaakt.

Eerstvolgende maandag 11/10 komt er een technicus langs tussen 16:30 en 20:00. Je wordt ongeveer 30min. op voorhand opgebeld door de technicus, dan weet je wanneer deze onderweg is.

 

De technicus zal je internetaansluiting nakijken en het wifi signaal uittesten.

 

Hiermee komt het wel in orde :slight_smile:

 

Geert

Super hopelijk komt ie deze keer wel opdagen 👍.

Bijkomende vraag.

Op ons factuur is €7.47 aangerekend met als tekst Abonnement Vorige maand.

Maar die van vorige maand is gewoon netjes betaald.

 

Ik heb dit doorgestuurd naar een collega van mij van de klantendienst. 

Mijn collega zal hierover met jou telefonisch contact opnemen 

rif id Case 49351100

 

Groeten 

Geert

Reageer