Beantwoord

te weinig mbps

  • 16 February 2024
  • 17 reacties
  • 164 Bekeken

Ik heb na het te testen maar 52 mbps maar ik betaal voor 100 mbps ik heb de internet 6 box dat 40 procent sneller zou zijn maar dat is niet zo zijn er nog mensen met dit propleem bij proximus zeggen ze dat dit normaal is.

icon

Beste antwoord door GeertC 16 February 2024, 15:52

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@donald6048 

Je mag je klantnummer toevoegen op je profiel dan kijk ik dit eens na.

 

Geert

heb ik gedaan mvg

@donald6048  ter info:

je abonnement zegt welke snelheid je maximaal kunt krijgen indien je lijn dit toelaat.

wat je lijn toelaat hangt af van de lengte van de lijn waarop je aangesloten bent.

via myproximus kun je ook zien onder het product internet hoeveel er aangegeven wordt wat je aan snelheid in werkelijkheid kunt halen.

Als je een http://speedtest.net uitvoert moet je dit ook via een laptop/pc doen die direct aangesloten is via netwerkkabel aan de internet box, want via WiFi hangt de snelheid van te veel factoren af.

Je kan altijd eens kijken op https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html/#/input
wat je lijn garandeert.

DOWNLOAD Mbps

17.27

 UPLOAD Mbps

15.23 

dat meet ik en ik vind dat laag mvg

Reputatie 7
Badge +3

@donald6048 

Ik heb je aansluiting uitgemeten, de metingen zijn goed.

Je bent aangesloten op een 70 Mbts profiel (dit wordt bepaald door de afstand tussen de verdeelkast en je woning, hoe langer de afstand hoe lager het profiel)

Ik meet 70 mbts uit rechtstreeks op de modem.

Draadloos zal dus een snelheid van 50mbts normaal zijn.

 

Geert

Wat wordt gegarandeerd van snelheid op http://Proximus.be/internetsnelheid 

 

Reputatie 7
Badge +3

DOWNLOAD Mbps

17.27

 UPLOAD Mbps

15.23 

dat meet ik en ik vind dat laag mvg

 

Dit bericht had ik daarjuist nog niet doorgekregen

Dit is inderdaad laag, 

meet je dit op elke plaats in de woning?

 

Geert

DOWNLOAD Mbps

17.27

 UPLOAD Mbps

15.23 

dat meet ik en ik vind dat laag mvg

Heb je dit gemeten met je toestel bekabel op de internet box rechtstreeks terwijl er geen andere apparaten contact maken met je internet box
Je kan altijd ook eens de internet box herstarten door 10 sec volledig stroomloos te zetten.

Ik heb dat gemeten met de proximus site en op 2 meter van de internet box.

Kan je geen http://speedtest.net uitvoeren met je toestel dicht bij de bbox en best via WiFi-5.0 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb dat gemeten met de proximus site en op 2 meter van de internet box.

Heb je de internetbox al eens herstart?

 

Geert

ja dat is al gedaan

ik denk er aan om over te stappen naar andere provider waar van 150 tot 300 mbps kan zonder proplemen getest met een vriend.ik voel mij bedrogen internet box gekocht 49 euro en geen resultaat en dan schrijven 40 procent sneller internet.

 

 

 

Beloofd=
 

 

Werkelijk :


Eerder deze week was het 46.2/21.9. (dit zowel op 5GHz als op 2.4Ghz)
Dergelijke terugval gebeurt meestal bij en na regenval, dat valt me wel op.
En als ik buitenkijk …..
 

 @donald6048 

@donald6048

Ik heb je aansluiting uitgemeten, de metingen zijn goed.

Je bent aangesloten op een 70 Mbts profiel (dit wordt bepaald door de afstand tussen de verdeelkast en je woning, hoe langer de afstand hoe lager het profiel)

Ik meet 70 mbts uit rechtstreeks op de modem.

Draadloos zal dus een snelheid van 50mbts normaal zijn.

 

Geert

zou je toch meer moeten halen dan  hetgeen je meet 

DOWNLOAD Mbps

17.27

 UPLOAD Mbps

15.23 

dat meet ik en ik vind dat laag mvg

Natuurlijk die snelheden die je vriend haalt zoals bij Telenet kun je niet halen op een koperlijn, dan zou wel kunnen en meer zelfs, op een fiberlijn.
Mss moet je eens checken of dit eventueel mogelijk is :

hier → Is fiber bij mij thuis beschikbaar? | Proximus

@donald6048 

nu om terug te komen op je lage snelheid die je meet zou je ook eens het volgende kunnen proberen

  • - Bellen naar het nummer 0800 22424.
    - Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
    - Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
    - Er wordt nu een lijntest gestart .
    - Negeer de ganse boodschap, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
    - De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel , waarna DLM terug opgestart wordt om een hogere snelheid proberen te bekomen.
Reputatie 7
Badge +5

@donald6048 Hoeveel toestellen zijn er aangesloten op het moment van de test? Welke snelheid meet je bekabeld?

Reageer