Vraag

Switch aansluiten IP instellingen

  • 20 December 2020
  • 24 reacties
  • 1484 Bekeken

Ik installeer een TP link TL_SG1016PE zwicht aan mijn bbox.

Hoe moet ik de DPC instellingen in orde krijgen

De instelingen van het artikkel `je priverouter instellen als router` lukt niet gezien mijn switch deze instelingen niet heeft.

Kan iemand me helpen?

 


24 reacties

@Nikolaj Wat bedoel je met DPC 

Als gewoon je switch aansluit op een ethernetpoort van je BBOX

en je hangt dan bvb een laptop aan je Switch en je opent je browser en surft naar 

http://192.168.1.1 

krijg je dan dit te zien 

 

Inderdaad,

Wanneer ik daar inlog als user kan ik de gegevens en ip adressen van de aangesloten toestellen vinden.

Dan is toch alles in orde en moet je verder niks meer doen ?

Was het maar waar :)

eens alles verbonden is blokkeert de boel…

ik dacht aan een foute instelling dhpc, of op adressen. Maar die heb ik manueel aangepast naar het adres dat op de bbox staat...

Alle kadertjes op de bbox worden ook rood zie ik nu...

als je vaste adressen zelf toekent geef ze dan voor alle zekerheid adressen vanaf 

192.168.1.128 en hoger 

Normaal zou de DHCP van de bbox zelf de ip adressen moeten toekennen 

Heb je de bbox als eens heropgestart door zijn spanning 5 sec te onderbreken en terug laten opstarten.

Dankje voor de hulp.

 

Het probleem is helaas niet opgelost.

Ik kan de switch en de wifi-router zien op de pagina van de bbox, er staan geen rode kaders meer rond, maar ik ka via die toestellen niet verbinden met het internet…. vreemd…

Ik heb het al eens met DHPC (met adressen hoger dan 128) en zonder geprobeerd. Tot nu toe zonder succes...

Een idee?

Goedendag allemaal,

Ik zit helaas met hetzelfde probleem. Ik heb dezelfde switch aangeschaft en heb dezelfde problemen als Nikolaje.

voorlopig kom ik ook niet verder als het user scherm met alle toegevoegde apparaten. Als ik de switch ontkoppel heb ik WiFi en lijkt de modem normaal te werken.

Steek ik de switch weer in de modem valt de verbinding met het internet uit. Volgens de laptop heb ik WiFi maar geen toegang tot internet.

Gr.

Geoffry

kun je hem ook apart voeden dus niet voeden via ethernet mss heeft het daar iets mee te maken.

 

 

kun je hem ook apart voeden dus niet voeden via ethernet mss heeft het daar iets mee te maken.

Nee, kan alleen met ethernet verbonden worden. Het is wel een switch met 16 poorten waarvan er 8 PoE zijn.

En als je hem een vast IP adres geeft bvb 192.168.1.200 ipv via DHCP van de modem

1) Select DHCP setting as Disable from the drop-down list.

2) Specify the IP address, 192.168.1.200
3) subnet mask 255.255.255.0

4)default gateway. 192.168.1.1

handleiding

En als je hem een vast IP adres geeft bvb 192.168.1.200 ipv via DHCP van de modem

1) Select DHCP setting as Disable from the drop-down list.

2) Specify the IP address, 192.168.1.200
3) subnet mask 255.255.255.0

4)default gateway. 192.168.1.1

Via het user scherm van de modem vind ik nu zelfs de switch niet meer met bovenstaande instelling

En als je hem een vast IP adres geeft bvb 192.168.1.200 ipv via DHCP van de modem

1) Select DHCP setting as Disable from the drop-down list.

2) Specify the IP address, 192.168.1.200
3) subnet mask 255.255.255.0

4)default gateway. 192.168.1.1

Via het user scherm van de modem vind ik nu zelfs de switch niet meer met bovenstaande instelling

Het is zelfs zo erg dat als ik de switch aansluit mijn user scherm freezed en ik deze niet meer kan gebruiken. Tenzij ik de switch ontkoppel, dan heb ik wel toegang tot het user scherm

ik persoonlijk ken niet genoeg af van managed switches, anders moet je ondertussen ook eens de vraag stellen op het http://userbase.be forum waar wel wat specialisten zitten.

TBI: Managed of unmanaged switch, de verschillen

Even dit draadje naar boven halen aangezien ik krak hetzelfde probleem heb.  Vanaf het moment dat ik ook maar 1 port van de BBOX3 verbind met de TL-SG1016PE switch verliezen alle devices die rechtstreeks op de BBOX zitten (decoder, laptop via docking station, Wifi AP) hun internet connectie na pakweg een minuut.  Dit gebeurt zowel met als zonder hosts op de switch.  Zowel met de fabrieksinstellingen vd switch (DHCP enabled) alsook na toewijzing van een static IP.

Heeft iemand een oplossing kunnen vinden?  Of nuttige tips?

 

Alvast bedankt!

 

Kenny

zou het iets kunnen te maken met een power over ethernet, want dit is blijkbaar een switchmet PoE functie.

zou het iets kunnen te maken met een power over ethernet, want dit is blijkbaar een switchmet PoE functie.

Nee, het probleem stelt zich zowel voor de PoE als non-PoE poort als connectie tss switch & BBOX.

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb een easy smart switch gekocht, de TP-Link TL-SG1016DE. Als ik mijn bbox aansluit met de switch, verlies ik na 1 minuut wifi en op elk bekabeld toestel internet. Zelf de toestellen die rechtstreeks op de bbox aangesloten zijn verliezen internet.

DHCP op de switch afgezet, default gateway op 192.168.1.1, en een aantal verschillende statische IP-adressen proberen geven aan de switch. Bijvoorveeld 192.168.1.2, 192.168.1.58 (een vrije in de range die bbox aan mn toestellen geeft), 192.168.1.130 en 192.168.1.250. Bij geen enkele succes gehad.

Als ik een unmanaged switch op de bbox aansluit werkt het internet wel. Als ik mijn managed switch bij iemand anders, die Scarlet heeft,aansluit, werkt die perfect. Dus het probleem is een combinatie tussen de bbox en managed switches.

Reputatie 1

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb een easy smart switch gekocht, de TP-Link TL-SG1016DE. Als ik mijn bbox aansluit met de switch, verlies ik na 1 minuut wifi en op elk bekabeld toestel internet. Zelf de toestellen die rechtstreeks op de bbox aangesloten zijn verliezen internet.

DHCP op de switch afgezet, default gateway op 192.168.1.1, en een aantal verschillende statische IP-adressen proberen geven aan de switch. Bijvoorveeld 192.168.1.2, 192.168.1.58 (een vrije in de range die bbox aan mn toestellen geeft), 192.168.1.130 en 192.168.1.250. Bij geen enkele succes gehad.

Als ik een unmanaged switch op de bbox aansluit werkt het internet wel. Als ik mijn managed switch bij iemand anders, die Scarlet heeft,aansluit, werkt die perfect. Dus het probleem is een combinatie tussen de bbox en managed switches.

Ik vermoed dat het probleem is tussen de bbox en deze bepaalde managed switch. Heb hier ook een managed switch en niks van problemen. Maar ik gebruik de bbox wel niet als router.

Probeer eens met alle gimmicks af te zetten en met een statisch ip en dhcp af op de switch? Begrijp wel niet goed waarom er DHCP op de switch zou moeten zijn, dat is toch steeds op de router?

Maar ik gebruik de bbox wel niet als router

wat gebruik jij dan als router achter je fibermodem is dat dan die “Unifi Dream Machine Pro” mss? 

Reputatie 1

Maar ik gebruik de bbox wel niet als router

wat gebruik jij dan als router achter je fibermodem is dat dan die “Unifi Dream Machine Pro” mss? 

Klopt, ik heb een UDMP met daarachter dan poe switch en AP’s van  zelfde merk.

Voordeel is dat je rechtstreeks PPPOE verbinding kan maken zodat je op de UDMP meteen je publiek ip hebt. (  en geen dubbele nat enz)

@Frankdoc Ik weet niet welk type van TV decoder(s) je hebt, maar werkt die nog achter je UDMP dan?

Reputatie 1

@Frankdoc Ik weet niet welk type van TV decoder(s) je hebt, maar werkt die nog achter je UDMP dan?

De Decoder gaat van de bbox naar mijn switch om daar dan door te patchen naar de decoder. Die poorten moet ik wel in een VLAN zetten om TV werkend te krijgen.

Maar eigenlijk hoeft dit niet, maar nu kan je via de switch ook wel zien of het aanstaat en wat het gb verbruik is :)

@Frankdoc ik ben effen de pedalen kwijt, wil dit nu zeggen dat uw UDMP router alsook uw bbox router aangesloten is aan de fibermodem of zie ik het totaal verkeerd?

Reageer