Vraag

Storing Proximus aansluiting

  • 1 February 2021
  • 4 reacties
  • 134 Bekeken

Afgelopen jaren hebben we meerdere malen te maken gehad met storingen op onze Proximus aansluiting: gedurende allerlei interventies en door allerlei techniekers is er “try and error” techniek uitgevoerd voor het oplossen van de storing: de modem 3 maal vervangen, vervanging van de stekkerdoos waarop de modem aangesloten is tot zelfs de complete aansluitkabel vanaf de straat tot aan de stekkerdoos. Na ongeveer anderhalf jaar goede werking zijn de problemen nu terug opgedoken: verbinding die regelmatig wegvalt (DSL lampje knippert dan op de modem)… dus terug miserie. Deze middag hadden we nogmaals een afspraak voor interventie (per SMS aan ons bevestigd)… we hebben echter geen technieker gezien… niet goed voor humeur, laat staan voor de kwaliteit van Proximus. na opnieuw enkele telefoontjes met Proximus helpdesk is ons verzekerd dat de problemen over enkele dagen opgelost zouden zijn. Is een overstap naar Telenet op enkele dagen dan geregeld vraag ik me af? Bijkomend wist het dametje van de helpdesk me te vertellen dat er een storing in de Proximus infrastructuur zou zitten… dit staaft mijn vermoeden dat er iets met de telefoonkabel of verdeelkast in de straat scheelt, de problemen zijn enkele jaren geleden begonnen toen de verdeelkast vernieuwd/verplaatst is bij wegenwerken in de straat; dit is dan ook bij alle voorgaande interventies gemeld, maar vermoedelijk weinig of geen gevolg aan gegeven.  Niets houdt ons tegen om de overstap naar Telenet te maken, tenzij het trekken van coax kabels en het gemis van de compacte Proximus decodertjes. pfff. miserie miserie miserie… Hoe geraken we uit deze miserie… Help!


4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@tombevers78 Kan jij je forumprofiel even vervolledigen? Dan kijk ik het even na.

Dag Daisy,


welke info heb je nog nodig om het na te kunnen kijken?

 

mvg

ik heb zonet klantnummer en telefoonnummer toegevoegd in mijn profiel.

 

mvg,

 

Tom

Reputatie 7
Badge +5

@tombevers78 Ik heb het net eens bekeken, er zijn inderdaad infrastructuurwerken. Vermoedelijk gaat dit ook de storing bij jou ter plaatse oplossen.

De voorlopige einddatum voor de werken staat op 04/02 rond 16:30.

Afhankelijk van de weersomstandigheden en het werk dat ze moeten verrichten kan dit vroeger of later eindigen. Indien er na deze werken  zich nog problemen voor doen laat het ons dan zeker weten.

Alvast onze excuses voor het ongemak.

 

Reageer