Vraag

Storing internet bussiness

  • 5 September 2023
  • 11 reacties
  • 190 Bekeken

Beste, 
Bij ons in de straat zijn er grote werken bezig, hierbij werd waarschijnlijk een kabel geschonden.
Na meerdere keren te bellen naar de klantendienst, werd ons gezegd dat zij er niks aan kunnen doen en dat de herstelling ingepland staat voor 11/09. 
Een van jullie medewerkers heeft ons ook gezegd dat wij opgebeld zouden worden door de reparateurs om eventueel de afspraak te vervroegen maar wij hebben helemaal niks gehoord.
Aangezien wij bussiness klanten zijn vind ik dit helemaal niet kunnen. Al ons programma’s werken via de cloud en nu kunnen wij niks doen.
Het kan toch niet zijn dat je betaald voor een bussinesspaket en dan te horen krijgt dat je internet en dus ook je broodwinning zomaar 6 dagen plat zal liggen


11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@JasonVdb Vandaag zal je geen reactie meer krijgen van een Proximus medewerker hier.

Ik kan je dit aanraden  als eventuele tussentijdse oplossing  (als dit van ook toepassing is voor een business klant?)

Flex Emergency Internet - Noodoplossing bij een internetstoring 

Je internetverbinding thuis of op kantoor is helemaal weggevallen, maar je hebt het dringend nodig? Flex Emergency Internet helpt je uit de nood via gratis mobiele data op je smartphone. Maak van je smartphone een mobiele hotspot en verbind al je toestellen met het internet via deze hotspot.

Welke voorwaarden?

  • Je moet een gsm in een Flex pack hebben om Flex Emergency Internet te kunnen gebruiken;
  • Flex Emergency werkt 24 uur lang vanaf het moment dat je de bevestigings-sms ontvangt;
  • Je kunt Flex Emergency 4 keer per jaar voor elke gsm activeren.

Hoe Flex Emergency Internet activeren?

1. Activeer Flex Emergency Internet

  1. Open de MyProximus-app;
  2. Ga naar Hulp, dan naar Activate Flex Emergency Internet, en Continue;
  3. Kies een gsm-nummer, dan naar Activeer. Je ontvangt een bevestigings-sms. Je kan nu gedurende 24 uur gratis mobiel surfen via de 4G/5G-verbinding van je smartphone.
  4. 2. Verbind je wifi-toestellen in huis met Flex Emergency Internet

  5. Als je wilt dat andere toestellen verbinding maken met het internet, stel dan eerst je smartphone als mobiele hotspotNieuw venster in;
  6. Verbind daarna de wifi-toestellen met de wifi van je smartphone.  Zoek hiervoor de netwerknaam of toestelnaam van je mobiele hotspot en geef het wachtwoord in.

Flex Emergency Internet - Noodoplossing bij een internetstoring | Proximus

@JasonVdb Vandaag zal je geen reactie meer krijgen van een Proximus medewerker hier.

Ik kan je dit aanraden  als eventuele tussentijdse oplossing  (als dit van ook toepassing is voor een business klant?)

Flex Emergency Internet - Noodoplossing bij een internetstoring 

Je internetverbinding thuis of op kantoor is helemaal weggevallen, maar je hebt het dringend nodig? Flex Emergency Internet helpt je uit de nood via gratis mobiele data op je smartphone. Maak van je smartphone een mobiele hotspot en verbind al je toestellen met het internet via deze hotspot.

Welke voorwaarden?

  • Je moet een gsm in een Flex pack hebben om Flex Emergency Internet te kunnen gebruiken;
  • Flex Emergency werkt 24 uur lang vanaf het moment dat je de bevestigings-sms ontvangt;
  • Je kunt Flex Emergency 4 keer per jaar voor elke gsm activeren.

Hoe Flex Emergency Internet activeren?

1. Activeer Flex Emergency Internet

  1. Open de MyProximus-app;
  2. Ga naar Hulp, dan naar Activate Flex Emergency Internet, en Continue;
  3. Kies een gsm-nummer, dan naar Activeer. Je ontvangt een bevestigings-sms. Je kan nu gedurende 24 uur gratis mobiel surfen via de 4G/5G-verbinding van je smartphone.
  4. 2. Verbind je wifi-toestellen in huis met Flex Emergency Internet

  5. Als je wilt dat andere toestellen verbinding maken met het internet, stel dan eerst je smartphone als mobiele hotspotNieuw venster in;
  6. Verbind daarna de wifi-toestellen met de wifi van je smartphone.  Zoek hiervoor de netwerknaam of toestelnaam van je mobiele hotspot en geef het wachtwoord in.

Flex Emergency Internet - Noodoplossing bij een internetstoring | Proximus

Beste,

Bedankt voor je antwoord, er zitten inderdaad meerdere flex abonnementen in ons pakket, maar ik vind nergens op de MyProximus app een Hulp tab.
Nuja voor vandaag kan ik mij nog verhelpen met mijn gewone mobiele data.
Ik hoop gewoon dat dit snel opgelost raakt want 6 dagen lijkt mij toch wat overdreven voor zo een probleem waar andere mensen in de straat ook mee sukkelen.
Mijn buurvrouw en waarschijnlijk andere mensen in de straat hebben ook geen internet.
Toch bedankt voor de suggestie!

Reputatie 7
Badge +4

 

Bizz Internet Guarantee – Altijd en overal verbonden | Proximus

De oplossing kan toch niet een extra pakket zijn waarvoor wij nog eens moeten bijbetalen.

ik begrijp dat het probleem niet altijd dezelfde dag opgelost kan worden maar 6 dagen moeten wachten op een oplossing lijkt me heel absurd

De oplossing kan toch niet een extra pakket zijn waarvoor wij nog eens moeten bijbetalen.

ik begrijp dat het probleem niet altijd dezelfde dag opgelost kan worden maar 6 dagen moeten wachten op een oplossing lijkt me heel absurd

@JasonVdb Gewoon afwachten tot iemand van PX zelf, je hierbij kan verder meer inlichtingen geven wat er als oplossing kan aangeboden worden.

Mss kan een equivalent van een “Flex Emergency Internet” voor bizz klanten voorgesteld worden, enfin we horen het wel als een PX moderator hier reageert.

Of ook heb je mogelijks als bizz klant een bizz contact persoon die je rechtstreeks kunt aanspreken hiervoor.

Ik heb reeds zelf naar een proximus center geweest en daar hebben ze ons tijdelijk nu onbeperkt mobiel internet gegeven totdat de panne opgelost is

Dat is al goed nieuws en bedankt voor de feedback.

Reputatie 7
Badge +4

 

daar hebben ze ons tijdelijk nu onbeperkt mobiel internet gegeven totdat de panne opgelost is

Dit had mijns inziens (direct) door een business contact (08000 22500) moeten aangeboden worden

maar een dergelijk tijdelijk gsm datavolume is niet noodzakelijk een werkbare oplossing voor diverse types van ondernemingen

vandaar dat er een (betalende) optie is waarbij in geval van problemen op de vaste lijn de modem/router (tijdelijk) kan overschakelen naar het mobiele netwerk om de continuïteit te verzekeren

 

vermits ik geen Proximus medewerker ben heb ik geen weet van de oorzaak van het probleem, indien er graaf- en/of laswerken nodig zijn op het openbaar domein kan een oplossing inderdaad enige tijd op zich laten wachten (toelating openbaar bestuur, beschikbaarheid interne/externe technici, ….) 

 

Ja dat werd ons helaas via de telefoon niet aangeboden terwijl ik meerdere malen contact gehad heb via de bussinesslijn.
De meneer in het proximus center bood ons direct een noodoplossing via een opgestuurde router maar aangezien we die in het beste geval pas vrijdag ofwel maandag gingen ontvangen was deze oplossing niet echt ideaal en dan heeft die meneer besloten om 2 van ons mobiele nummers het maxipakket te geven om dat dan terug te annuleren wanneer het probleem opgelost is, wat vermoedelijk nu maandag zal zijn.

Ik snap ook niet dat het dan direct wel kan als je naar een proximus center gaat en terwijl je de klantendienst belt men niks voor je kan doen.
Het is uiteraard geen ideale oplossing maar zo kunnen wij ons toch enigszins verhelpen.

Zeker als je een Bizz contactpersoon toegewezen gekregen hebt dan zouden die toch al die informatie moeten kennen! 

Reputatie 7
Badge +5

@JasonVdb Excuses voor de late reactie!

 Is alles ondertussen in orde?

Reageer