Skip to main content
Vraag

Storing in Mechelen

• 30 april 2025
  • 6 reacties
  • 73 Bekeken

Beste, 

Al heel de dag valt met de regelmatig van de klok internet, televisie en vaste tefoonnummer weg. Met andere woorden netwerk via fiber wordt volledig onderbroken. Op de fibermodem brandt dan maar 1 (eerste) lampje. Maar ook als ze alle 3 branden kleurt het internetlampje op de bbox soms plots rood. Meestal krijg je op je pc dan een DNS error te zien. Maar rood internetlampje op de box blijft zonder herstarten branden. Het is intussen al bij verschillende medebewoners in appartementsblok en hele straat o.a. mijn broer al meerdere keren voorgevallen. Soms meerdere keren per uur. Maar volgens de storingsdienst werkt alles (zoals zo vaak) normaal. Terwijl ik dit schrijf is internet alweer uitgevallen .... 4de keer sinds ik sinds ik rond 19u thuiskwam .... 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

Martin
  • 33940 reacties
  • 30 april 2025

Als je belt naar de helpdesk 0800 22 800 krijg je dan eventueel te horen dat er een storing is in je regio.
Indien je dit te horen krijgt wil dit wel zeggen dat PX op de hoogte is en er ook zal mee bezig zijn om het op te lossen.

PS: Pas overmorgen komt hier een PX moderator terug langs op het forum.

• Auteur
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 30 april 2025

Heb het intussen gemeld dat het bij mij en familielid die ook in de straat woont al de hele dag prijs is. Enige wat de technieker kon zien vanop afstand was dat het signaal van het fibernetwerk zwak is. Ofwel valt de fibermodem weg van normaal 4 lampjes naar enkel eerste en laatste. Ofwel blijft de fibermodem werken maar dan valt internet vast foon en televisie plots weg met kakofonie aan flikkerende en rode lampjes op de bbox om dan terug blauw re worden na paar minuten, maar er is dan geen internet (geen DNS server error), geen TV (want Genius kan geen verbinding maken) en geen vaste telefoon ondanks de blauwe lichtjes. Na 4x heropstarten van de bbox voorbije uur zal ik maar 3 dagen wachten zeker tot de technieker ergens zaterdag langskomt. 

• Auteur
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 1 mei 2025

Ik was blij. Deze ochtend kreeg ik SMS dat mijn probleem verholpen was en mijn opvolging was afgesloten. De hele dag geen problemen. Helaas de vreugde was van korte duur: rond 18u is het allemaal herbegonnen bij mijn moder, paar andere steaatbewoners en mezelf. Blijk aar kan supersnel fiber niet tegen de warmte .... dat belooft voor de toekomst.

• Auteur
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 1 mei 2025

Nu de aanvraag is gesloten, moet ik een nieuwe indienen? Of blijft de technieker zaterdagochtend als voorzien langskomen? Probleem is intussen weer herbegonnen .... bijvoorbeeld deze avond rond 0:30 weer alles uitgevallen. Of hoe in 24u tijd fiber van nagenoeg perfecte service nu tot volledig onbetrouwbare en voortdurend uitvallende dienst is geëvolueerd: spijtig.

• Auteur
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 2 mei 2025

De soap gaat verder. Deze ochtend gebeld dat de problemen in de hoofdstraat opgelost zijn. Maar nog geen 20 minuten na het telefoontje is het herbegonnen: alles valt weg ....

• Auteur
  • Practitioner
  • 32 reacties
  • 2 mei 2025

Na 11:30 heb ik anderhalf uur van normale service kunnen genieten. Maar intussen is de namiddag storingsuitval begonnen. Weer geen enkele service die werkt dus ...