Vraag

Startscherm en webmail


Mijn browser laat ik opstarten op https://www.proximus.be/pickx/nl
Ik kan dan inloggen op proximus, of mijn webmail bekijken of ...
Als ik eerst op het enveloppe icoon klik opent webmail probleemloos.
Maar als ik eerst inlog op PX (pickx) weigert webmail mijn wachtwoord.
Vreemd
.

20 reacties

als je ingelogd bent op pickx en je klikt op de enveloppe wordt er dan nog achter een wachtwoord gevraagd bij u?
als ik daar op klik komt het venster open waar ik opnieuw moet inloggen al is het wachtwoord voor beiden identiek!
Ja, er wordt een wachtwoord gevraagd, maar als ik niet inlog op PX gaat het automatisch verder naar webmail
Als ik eerst inlog en dan webmail wil openen vraagt webmail ook een wachtwoord (dat vooringevuld is) maar het juiste wachtwoord is dan ongeldig. En dat wachtwoord is ook identiek.
Bij de Edge browser die ik gebruik en ik eerst inlog op pickx en dan webmail wil openen vraagt webmail ook een wachtwoord maar dat is niet op voorhand ingevuld bij mij, enfin ik denk ook niet dat dit een reden zou mogen zijn omdat het bij u op voorhand ingevuld is als het wacht woord toch klopt aangezien je het gecheckt hebt. Hopelijk weet iemand bij proximus de reden.
heb je al eens met een andere browser geprobeerd.
Ik heb mijn inlog paswoord van PX gewijzigd - webmail is dus verschillend nu - en toen ging het wel.
Een beetje vreemd, hopelijk blijft het werken.
Inderdaad vreemd want mijn wachtwoord is dezelfde voor beide en lukt zonder probleem.
Maar als het opgelost is met je wachtwoord te veranderen dan is het ook opgelost hé.
gewoon uit nieuwsgierigheid, welke browser gebruik je eigenlijk, ik gebruik bijna altijd EDGE en uitzonderlijk Firefox bv als er iets niet lukt met Edge om dan eens te proberen met Firefox.
Chrome gebruik ik niet omdat die nog meer gegevens doorspelen dan de anderen, is toch wat ik regelmatig lees hierover!
Ik gebruik altijd Firefox, en als die iets blokkeert (zoals soms filmpjes op krantenpagina's) schakel ik daarvoor even over op (meestal) Chrome. Maar of bij Chrome het inloggen wel lukte durf ik niet zweren. Ik ben bijna aan het denken dat ik iets mispeuterd zou hebben met het wachtwoord alvorens ik de favorieten en andere gegevens heb gesynchroniseerd tussen Firefox en Chrome. Ik heb namelijk niet zo lang geleden mijn favorieten in Firefox uitgekuisd. Enkele dode links, websites die ik niet meer bezoek, ...
Nochtans is het probleempje mij pas opgevallen toen pickx actief werd 😕 😕

Een tijdje verder en ik kan sinds een tijdje niet meer op mijn webmail in Firefox
Eventjes geleden heb ik mijn spamfilter (in webmail) nog aangepast dus toen werkte mijn webmail met mijn login (+ paswoord). Ik gebruik een paswoordmanager voor alle duidelijkheid.
Ik heb niets gewijzigd maar in Firefox kan ik niet meer op mijn webmail. Helemaal niet meer. Niet via mijn paswoordmanager, niet via manuele ingave, niet! Ik heb geklikt op “ik ben mijn paswoord vergeten”, krijg de herstellingsmail, vul mailadres in en geef nieuw paswoord in, resultaat: technical error.
Dit gebeurt niet zomaar één keer, maar blijft aanhouden.

In Chrome kan ik wel inloggen, met het bestaande paswoord, dat nota bene identiek is als dat in Firefox!
Toch vreemd.
 

probeer eens met FF in een privévenster 

 

Reputatie 7
Badge +4

Lukt dit?

Lukt dit?


Het private venster bedoel je?

Neen, net geprobeerd. Lukt niet.

Ik heb ook de beveiligingsinstellingen bekeken, maar ik zie het niet.

 

Reputatie 7
Badge +4

Aangezien het wel in Chrome lukt moet er toch ergens iets verkeerd ingesteld staan in je firefox. Heb je de tijdelijke bestanden en cookies ook al eens verwijderd? 

of ad-blokker mss eens kijken in FF → about:addons  

om daar invoegtoepassingen eens tijdelijk uit te zetten om te testen

Alles had ik geprobeerd, alles, behalve …

Inderdaad, de ad-blocker deed het!

Voor alle duidelijkheid, mijn vrouw werkt altijd met Chrome, en met haar instellingen werkt de webmail in Chrome, maar wanneer ik inlog  werkt de webmail ook niet. Dat was me niet eerder opgevallen.
Keerzijde van de medaille misschien, op skynet-mail krijg ik nooit spam, zij zeer veel (alle) spam. Dus zin en onzin van een ad-blocker?

@Mutlie nee de ad-blocker houdt geen spam tegen het is eigenlijk op de skynet-mail-server dat dit moet gebeuren.

hier kun je wat uitleg lezen over een ad-blocker

https://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/wat-is-een-adblocker

Wil je van een bepaalde website wel advertenties doorlaten? Dan kun je in de meeste adblockers de website aan een 'witte lijst' toevoegen. Voor de site wordt dan een uitzondering gemaakt. In sommige gevallen kan dat helpen wanneer de site niet goed werkt.

FF→ about:preferences#privacy

NB: Bij FF zit die reeds geintegreerd en bij chrome niet .

 

@Martin Ik bedoelde dus niet de spam tegenhouden, maar de spammers moeten wel ergens hun gegevens halen, niet ? ;)

En ik had het over Adblock Plus.

Dat is ook waar :relaxed:

Reputatie 6
Badge +3

Spammers halen hun lijsten uit gehackte databases van websites,forums,publiek beschikbare informatie waar mail adres vermeld staat. Soms wordt informatie ook onderling doorverkocht. Ook heel goed opletten wanneer je inschrijft op websites soms moet je een vinkje weghalen of zetten dat jouw mail adres niet mag doorgegeven worden aan partners. Ze zijn heel vindingrijk om aan deze gegevens te komen. Bij een ad-blocker kan je ook uitzonderingen maken voor bepaalde websites.

Bij een ad-blocker kan je ook uitzonderingen maken voor bepaalde websites.

Het zijn mss dan juist door die waardoor Mutlie meer spam gaat krijgen :relaxed:

Ik heb tegenwoordig in ieder geval veel minder spam in vergelijking met vroeger.

Bij een ad-blocker kan je ook uitzonderingen maken voor bepaalde websites.

Het zijn mss dan juist door die waardoor Mutlie meer spam gaat krijgen :relaxed:

Ik heb tegenwoordig in ieder geval veel minder spam in vergelijking met vroeger.

Mutlie zijn madam op Chrome zonder adblocker ;)
Mutlie zelf krijg nooit spam op zijn persoonlijk skynet-mailalias.

het hangt ook veel af natuurlijk waar je allemaal op klikt waar je bv dan moet je e-mail doorgeven en aan wie je allemaal je mail doorgeeft. Ik heb vroeger nog een een test gedaan door verschillende gmail accounts die ik gewoon aangemaakt had naast mijn hoofd gmail account om te testen en dan met deze op alles en nog wat te antwoorden en dus mijn mail door te geven en inderdaad het resultaat was op de lange duur volle bak spam! en niet op mijn gmail hoofdaccount!

daarnaast had ik er ook dat ik aangemaakt van op xxxx@live.be  maar waar ik dan niks mee aangevangen heb en tot nu toe geen enkele spam ontvangen en mijn pa heeft ook een live.be mail account die hij dagelijks gebruikt en daar komt wel veel spam binnen.

Reageer