Skip to main content

Beste Proximus,

Sinds enkele weken is bij ons de Internet box v1bis geïnstalleerd tijdens installatie fiber.

Deze modem geeft een waslijst aan problemen.

Hebben jullie een nieuwere software beschikbaar van Sagemcom met bugfixes?

De grootste problemen ondervinden we met Oneplus, Google Chromecast, DHCP, Ezviz client.

Oneplus vaak geen internet, Chromecast valt bijna dagelijks weg, Ezviz niet meer te connecteren.

Heb zojuist de internet box gewisseld door de oude b-box3 als test.

We verwachten van jullie eerstdaags een oplossing.

Een bezorgde klant.

Update: vandaag geen problemen ondervonden na het plaatsen van de b-box3 in ethernet wan ter vervanging van de internet box.

Ook voordat de internet box was geplaatst hadden we een stabiele oplossing gedurende 1 jaar met de b-box3 in DSL. Dit geeft een zeer sterke aanleiding dat de problemen teweeg gebracht worden door software problemen van de internet box. 

Verontrustend dat jullie zo een slechte kwaliteit verkopen aan betalende klanten. Wij willen in ieder geval geen klant zijn die de issues mee wil oplossen, we hebben al genoeg miserie gehad met Proximus in het verleden.

Dit gezegd zijnde willen wij niet verder met de huidige implementatie, de b-box3 is zo echt een bottleneck in ons netwerk en is erg oude technologie, Wi-Fi 5 met zeer beperkte functionaliteiten en erg beperkte Wi-Fi coverage.

Wat stellen jullie voor om dit op te lossen?

Update: ons netwerk is nog steeds stabiel vandaag. Zelfs de Ezviz cs-cv206 verbind nu terug. Dewelke we gebruiken als babymonitor trouwens. 

Graag een reactie op bovenstaande. 

OnePlus Nord 2 5G, Google Chromecast (3e Generatie) zijn de andere clients FYI.

Update: dag 3 en ons netwerk werkt nog steeds prima.

Helaas nog geen reactie.

Update: dag 4 en ons netwerk werkt nog steeds prima.

Graag reactie.

Als ik het goed begrijp werkt het nog altijd goed met een bbox3 veronderstel ik toch. 

Met de bbox4 stond je dan wel op single VLAN20 /DHCP  want de bbox3 werkt met triple VLAN over PPPoE 
{VLAN 10 (Internet)/ VLAN20 / VLAN 30 (IpTV)  }.

Dag Martin, 

Bedankt voor uw reactie en het meedenken.

De installatie is gebeurt door een Proximus technieker dus ik ga er vanuit dat de switch van BBox3 naar BBox4 goed geconfigureerd werd.

Ik zie niet hoe de VLAN config al de problemen verklaard, zeker niet voor vaste clients die niet verplaatst worden.

zijn je apparaten op DHCP ingesteld want met vast IP of adres reservatie, idien je dit vroeger moest gebruikt hebben,  is de IP range niet de zelfde voor de bbx4 als voor de BB3.

Natuurlijk als het een tijdje wel goed gewerkt heeft als de technieker de instellingen gedaan heeft dan kan dit ook de reden niet zijn

Deze DHCPv4 netwerk settings heeft de technieker inderdaad 1 op 1 overgenomen. Grootste kans dat het software problemen betreffen. Zijn er bij uw weten soortgelijke problemen bekend op dit forum?

Reageer