Vraag

stabiliteit internet

  • 17 January 2023
  • 32 reacties
  • 319 Bekeken

ik krijg maar geen antwoord op mijn vraag die blijkbaar al afgesloten is !

 


32 reacties

@Patrick_0100 Ik zie dat er ondertussen een technieker ter plaatse geweest is. Hij zal u nog verder telefonisch contacteren om te controleren of het in orde is nu. 

oké, bedankt

Reputatie 7
Badge +4

@Patrick_0100 Ik zie dat er ondertussen een technieker ter plaatse geweest is. Hij zal u nog verder telefonisch contacteren om te controleren of het in orde is nu. 

@Patrick_0100 blij te horen dat het uiteindelijk goed gekomen is.

De technieker is langsgeweest en hij heeft de modem vervangen; hij mat een ontvangst van 20 kbps op minder dan één meter van de modem, was van 2014.

In de rand: het was niet zo eenvoudig om onmiddellijk een afspraak vast te leggen; je komt op een chatbox, krijgt dan een telefoon met de vraag waarom je gebeld hebt, uitleg gegeven, “je wordt opgebeld”, idd, opnieuw uitleg, “je wordt morgen opgebeld voor een afspraak”, … .

Maar ‘eind goed al goed’.

Bedankt @Martin en @GeertC !

 

 

@Patrick_0100

Ik heb je aansluiting opnieuw uitgemeten ik heb de resultaten opgevraagd voor de maand januari, maar ik vind geen onderbrekingen terug.

Tot op de bbox meten we alles goed uit. 

 

Wat je kan doen is een gratis interventie aanvragen via deze link: Happy House - Reserveer je gratis analyse met technicus | Proximus

De technicus krijgt dan twee uur de tijd om alles bij je na te kijken.

 

Groeten

Geert

@Patrick_0100 Ik had hieruit van Proximus forummedewerker @GeertC ook begrepen dat het een technieker was die langs je thuis kwam zoals het vroeger was, maar dan moet hun strategie veranderd zijn!
Best afwachten toe een PX forummedewerker je kan meer uitleg geven en verder helpen.

Maar ik veronderstel inderdaad ook dat na de eerste analyse er kan beslist worden om een technieker te sturen.

dan zal ik maar 2x verlof nemen hé  ;-)

thx Martin

@Patrick_0100

Ik heb je aansluiting opnieuw uitgemeten ik heb de resultaten opgevraagd voor de maand januari, maar ik vind geen onderbrekingen terug.

Tot op de bbox meten we alles goed uit. 

 

Wat je kan doen is een gratis interventie aanvragen via deze link: Happy House - Reserveer je gratis analyse met technicus | Proximus

De technicus krijgt dan twee uur de tijd om alles bij je na te kijken.

 

Groeten

Geert

@Patrick_0100 Ik had hieruit van Proximus forummedewerker @GeertC ook begrepen dat het een technieker was die langs je thuis kwam zoals het vroeger was, maar dan moet hun strategie veranderd zijn!
Best afwachten toe een PX forummedewerker je kan meer uitleg geven en verder helpen.

Maar ik veronderstel inderdaad ook dat na de eerste analyse er kan beslist worden om een technieker te sturen.

ik kan blijkbaar op deze link geen afspraak maken, enkel een check op afstand ?

of kan ik hierna een afspraak maken?

 

 

die dip op wifi  stel je die vast met een toestel dat ver verwijderd is van de bbox of muren tussen en is dit op wifi-5.0 GHz of op wifi-2.4 GHz of op beide?

IK dank dat het toch wel aangeraden is om een happyhouse technieker te laten komen.

 

@GeertC @Martin 

 

Volgens mij is het duidelijk; wanneer er een dip is in de wifi, stel ik vast dat de kabel wel zijn werk doet; loop de hele avond de trappen op om te controleren (fitnesstest)

de dip in wifi is wel heel zwaar

volg ik het advies van Geert C ?

nochtans kun je wel resultaten uitlezen maar blijkbaar niet allemaal correct , mss toch best de raad van @GeertC  opvolgen dat er eens een technicus komt.

oké, zal ik doen

alvast bedankt

nochtans kun je wel resultaten uitlezen maar blijkbaar niet allemaal correct , mss toch best de raad van @GeertC  opvolgen dat er eens een technicus komt.

ik zie die tool ook niet staan:

 

 

ps: ik zie bij de LAN lichtjes oranje naar de PC, en groen naar de decoder (staat uit) is dit oké?

heb eens de aansluitingen verwisseld en de test opnieuw gedaan, maar geen verandering

Reputatie 7
Badge +3

@Patrick_0100 

Ik heb je aansluiting opnieuw uitgemeten ik heb de resultaten opgevraagd voor de maand januari, maar ik vind geen onderbrekingen terug.

Tot op de bbox meten we alles goed uit. 

 

Wat je kan doen is een gratis interventie aanvragen via deze link: Happy House - Reserveer je gratis analyse met technicus | Proximus

De technicus krijgt dan twee uur de tijd om alles bij je na te kijken.

 

Groeten

Geert

@Patrick_0100 Ik heb die melding met het sagemtool nog nooit voorgehad dus ik weet toch niet direct wat de oorzaak is hiervan.
Mss toch nog eens de bbox resetten en dan eens opnieuw proberen met het sagemtool.
Of schilt er toch iets met je bbox, wie weet? 
Of ook eens het tool proberen op een ander pc of laptop moest je die eventueel in je bezit hebben.

Martin, heb nu opnieuw gereset met 20 sec, maar probleem is niet opgelost

heb geen laptop met LAN ter beschikking

 

 

 

@Patrick_0100 Ik heb die melding met het sagemtool nog nooit voorgehad dus ik weet toch niet direct wat de oorzaak is hiervan.
Mss toch nog eens de bbox resetten en dan eens opnieuw proberen met het sagemtool.
Of schilt er toch iets met je bbox, wie weet? 
Of ook eens het tool proberen op een ander pc of laptop moest je die eventueel in je bezit hebben.

@Martin wel vreemd dat de waarden niet veranderen bij het refreshen; zijn theoretisch zeker ?

@Patrick_0100 waarden zoals bv current bit rate zijn waarden die uitgewisseld worden tussen de lijnkaart in de ROP (glasvezelstraatkas)  en je bbox  dus niet theoretisch maar reëel . sommige waarden worden bij benadering berekend zoals de afstand, maar voor je probleem zijn die niet relevant.

Is je bbox al eens vervangen geweest, want de bbox heb je al gerest volgens ik begrepen heb, door 20 sec het verzonken reset knopje achteraan ingedrukt te houden.

inderdaad 20 sec, maar ik wil dat wel nog eens doen hoor, morgen

die error melding kan ik wel niet inschatten

@Martin wel vreemd dat de waarden niet veranderen bij het refreshen; zijn theoretisch zeker ?

@Patrick_0100 waarden zoals bv current bit rate zijn waarden die uitgewisseld worden tussen de lijnkaart in de ROP (glasvezelstraatkas)  en je bbox  dus niet theoretisch maar reëel . sommige waarden worden bij benadering berekend zoals de afstand, maar voor je probleem zijn die niet relevant.

Is je bbox al eens vervangen geweest, want de bbox heb je al gerest volgens ik begrepen heb, door 20 sec het verzonken reset knopje achteraan ingedrukt te houden.

en telkens ik refresh krijg de error melding

 

Is echt een Sagem hoor, stond op de sticker en de gele poorten staan per 2

Als je twijfelt over het type modem.
De B-Box 3 van Sagem en Technicolor zien er identiek uit. Je kan het ergens zien aan de sticker achterop geloof ik.
Maar duidelijker is dit: de Technicolor modem heeft 4 aaneengesloten gele poorten, de Sagem 2 groepjes van 2

@Martin wel vreemd dat de waarden niet veranderen bij het refreshen; zijn theoretisch zeker ?

dus nu goed, momenteel

dus als ik problemen ondervind moet vlug naar boven om te refresen ?! 

maar nu dit

 

 

@Martin 

is nochtans een SAGEM

 

 

Reageer