Vraag

SSID netwerknaam en 2 PLC adapters Wifi extenders

  • 10 September 2021
  • 30 reacties
  • 639 Bekeken

Beste,

 

Ik deed een reset van de modem.  Ik wijzigde mijn netwerknaam en wachtwoord.  De PLC adapters wifi extenders (2 en 4 lichtjes) nemen de wijziging niet aan.  De benaming fabrieksinstelling van deze twee toestellen is te zien in de wifi-lijst (één met de benaming van de fabrieksinstelling en de andere draagt de benaming wlan …).   Dit probleem is niet recent.  Het loop reeds een tijdje.  Ik volgde de werkwijze beschreven in jullie gidsen praktische hulp.  Ofwel zie ik toch iets over het hoofd (maar het verleden deed net hetzelfde), ofwel is er iets mis met de toestellen ofwel is er een andere toegang om de benaming van de toestellen aan te passen.  Kan u mij zeggen hoe ik dit kan oplossen?  Kunnen de toestellen eventueel worden geruild?

In afwachting,

Mistyme

 


30 reacties

Bedankt voor  de feedback en blij te horen dat het tenslotte toch in orde gekomen is.

Beste,

 

Ik kom opnieuw met een vraag over de devolo software.  Ik zou terug in de configuratieschermen van de PLC’s moeten geraken, waarbij ik omgeleid wordt naar een internetpagina met IP-adres.  Hier wordt een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd.  Hoe genereer ik deze weer?

Kan u helpen aub?

Dank voor uw reactie.

 

Mistyme

kan je met de cockpit software dan niet in plc interface geraken.  

Wel ik weet toegang niet meer op de internetpagina met ip-adres. Vermoed dat dat dezelfde gegevens zijn als toegang tot user profile settings/configuratiescherm modem. Klopt dit?

Login : admin

Paswoord : user paswoord

Is dit juist?

 

Mistyme 

bvb hier vindt je wat uitleg over gebruik van de devolo cockpit devolo_dLAN_online.pdf  onder 4.3

& ook hier onder punt 4.2 → devolo_dLAN_nl_online.pdf

Het inloggen op de bbox interface is via http://192.169.1.1 als User met wachtwoord dat op de label van je bbox staat. Je kan altijd beter via de cockpit applicatie op je pc verbonden met een utp kabel aan de bbox werken dan via wifi.

Daar zou je dan de Ip adres kunnen te weten komen van de plc door het MAC adres op de label van je PLC eerst af te lezen en dan in de bbox interface te kijken wat Ip adres (192.168.1.X) dan overeen komt met dit MAC adres.

 

Reageer