De laatste weken krijgt mijn vrouw op haar skynet adres een overvloed aan berichten dat haar pakje niet kan geleverd worden. Onnodig te zeggen dat we niets hebben besteld. Ik stuur die mails getrouw door naar verdacht@safeonweb en krijg dus evenveel ontvangstmails binnen.
Eerste conclusie is dus dat de Spamfilter van Proximus niet werkt, wat al eerder is aangehaald. Tenzij de spam die aan mij is gericht wel wordt gefilterd, want ik ben spamvrij 😁
Zelf een filter (regel) instellen tegen de spammails helpt ook niet. Het mailadres van de afzender is telkens een ander buitenlands mailadres. Uiteraard is “pakketje” in het onderwerp geen goed filterelement voor dat ene bericht als ze wel toevallig een online bestelling zou hebben gedaan. Anderzijds omdat bij de meeste (of allemaal?) de naam van mijn vrouw aan mekaar geschreven als deel van de afzender voorkomt (voornaamnaam <afzender@buitenland>) heb ik dit zo (voornaamnaam) ingesteld. Maar de spamfilter doet zijn werk niet.
Ook de mails van safeonweb moet ik handmatig blijven wissen, ondanks de ingestelde filter.
En na een tijdje kan je die filter ook niet meer bewerken en moet je hem wissen en opnieuw beginnen wil je iets anders proberen.
Nu is mijn vraag: stel ik ik iets verkeerd in de filter in of werkt die helemaal niet (programma)?
Ik denk er zelfs aan het skynetadres van mijn wederhelft volledig te wissen (met alle problemen van dien) maar soms zijn dat 6 mails per dag …. en iedere dag.