Vraag

Spamfilter in de Proximus Webmail en Mail App

  • 29 April 2022
  • 18 reacties
  • 1232 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Aan de ingenieurs van Proximus die het nieuwe mailprogramma ontwikkelden in samenwerking met Cisco.

 

Zet de functie Spamfilter Aan of Uit  terug in de Webmail en deProximus Mail App.

Want nu die automatische Spamfilter is een ramp!!!

Echte Spam komt door en gewone mails komen in de spam box terecht.

Een voorbeeld:  Elke dag komen de mails van de krant De Morgen in de Spam  terecht afzender ( bounce@mail.demorgen.be).

Eerst was het volgens Proximus een probleem omdat ze naar een Skynet mail adres werden gestuurd.     Heb dit dan veranderd naar een Proximus mail adres zelfde probleem afzender bounce@mail.demorgen.be  word als spam beschouwd

Als test heb ik de mails laten sturen naar mijn Gmail adres daar komen ze netjes aan in de Inbox.

Dus zit het probleem wel degelijk bij de instellingen van de Spam filter bij de Proximus mail servers.

Ook als ik een regel aanmaak om afzender bounce@mail.demorgen.be toe te laten en in de inbox te laten toekomen , word dit genegeerd door het mail systeem van Proximus.

Heb dit ook met andere afzenders  zelfs mails van Proximus Forum <replyproximus@skynet.be>  of van Proximus  <do-not-reply@proximus.com>  komen in de spam terecht. 

Zeer intelligente ingenieurs die dit nieuwe mail programma hebben ontwikkeld 😂🤣.

Proximus wees BESCHAAMD!!!! 5 maanden reeds een lamentabele mailfunctie gewoon schandalig !!!!😡 dus niet zeggen het zijn nog ontwikkelingsproblemen.

Hier een screenshot net gemaakt om 12.30 uur weer in de spam terecht gekomen , een mail van krant  De Morgen afzender bounce@mail.demorgen.be

 

 


18 reacties

Reputatie 7
Badge +3

afzender Proximus Forum<replyproximus@skynet.be> komt terecht in de Spam Box ( verzonden naar mijn proximus email )

 

Reputatie 7
Badge +3

Weer in de Spam terecht  afzender  bounce@mail.demorgen.be 

 

Reputatie 7
Badge +3

Nog een paar voorbeelden , triestig dat je telkens in de webmail moet gaan om te kijken in de spam, terwijl ik met office 365 via outlook mijn mails binnenkrijg.

Ik hoop dat er spoedig een antwoord en oplossing komt.

En dan mails die gewoon verloren gaan , worden teruggestuurd naar afzender met mededeling  “USER UNKNOW” , “REJECTED BY RECIPIENT” “ recipient address rejected your message” 

Nu worden de klanten eigenlijk verplicht om de Proximus Webmail of de Proximus mail App te gebruiken omdat gewone mails in de Spam Box terechtkomen.( Komt Dictatoriaal over van Proximus deze manier met hun automatische spam filter )

Ik denk dat je als klant vrij bent om zelf te kiezen welk email programma je gebruikt

 

@Pat52 vlug een vraagje tussendoor, replyproximus@skynet.be is dat eigenlijk een mail van Proximus want dit lijkt mij meer een phishing mail?

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 vlug een vraagje tussendoor, replyproximus@skynet.be is dat eigenlijk een mail van Proximus want dit lijkt mij meer een phishing mail?

@Martin   Als je een mail/melding krijgt van Proximus Forum is replyproximus@skynet.be  de afzender  (zie de screenshot van de melding  dat jij hebt gereageerd )

 

Reputatie 6
Badge +2

Eigenlijk gaat het hier om valse positieve die als spam herkend worden en het eigenlijk  niet zijn. Sommige spamfilters kunnen getraind worden,  verbeterd. Gewoon door gedurende enkele maanden sommige mails manueel te verplaatsen naar hun juiste map.  En dan gaat het na een tijd wel goed, alleszins beter. Maar bvb mails waarin veel links staan zullen meestal als spam beschouwd worden.

‘Vroeger gebruikte ik in Windows het programma mailwasher. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Eigenlijk gaat het hier om valse positieve die als spam herkend worden en het eigenlijk  niet zijn. Sommige spamfilters kunnen getraind worden,  verbeterd. Gewoon door gedurende enkele maanden sommige mails manueel te verplaatsen naar hun juiste map.  En dan gaat het na een tijd wel goed, alleszins beter. Maar bvb mails waarin veel links staan zullen meestal als spam beschouwd worden.

‘Vroeger gebruikte ik in Windows het programma mailwasher. 

 

Klopt dit antwoord kreeg ik enkele maanden geleden al van Proximus. Maar omdat ze nog steeds regelmatig problemen hebben met hun mailservers aalsook met het nieuwe mail programma , wordt alles telkens gereset.

Sinds de panne deze week is het bij mij opnieuw begonnen met mails die onterecht als spam worden gedetecteerd .

En als je naar de technische dienst van Proximus belt zeggen deze zonder schroom : “Ja die ingenieurs en de programmeurs hebben er een zooitje van gemaakt, wij weten het ook niet meer“.  

Op de technische dienst en de tweede lijnsupport van Proximus zijn ze het meer dan beu, elke dag krijgen ze 100den telefoons over de mail problemen.

Maar die spamfilter is toch voor iedereen de zelfde dus vraag ik mij af waarom dit niet voor iedereen het zelfde probleem is want ik kan moeilijk inbeelden dat dit iets is dat afhankelijk is van de Mail client die je gebruikt?

Reputatie 7
Badge +3

Maar die spamfilter is toch voor iedereen de zelfde dus vraag ik mij af waarom dit niet voor iedereen het zelfde probleem is want ik kan moeilijk inbeelden dat dit iets is dat afhankelijk is van de Mail client die je gebruikt?

@Martin  Als de spamfilter actief op de mailserver iets in de Spam Box zet , komt deze mail niet bij de ontvanger terecht , maakt niet uit welke mail client je gebruikt. Je kan het alleen maar zien in de  Webmail | Proximus  of de Mail App van Proximus. Je bent verplicht om daar te gaan kijken of er geen mails onterecht als spam zijn gedefinieerd /gemarkeerd door de Proximus Spamfilter. ( vroeger kon ik het zien in de Gmail App nu niet meer, Krijg de melding acces not allowed. Via Outlook van Office 365 idem. Zowel via Laptop als Smartphone. Ja geraakt niet in de Spam Box met een externe mail client.

Dat vind ik uiterst dictatoriaal van Proximus dat ze je verplichten hun webmail of mail App te gebruiken,  voor je mails die in de onterecht in de  spam box terechtkomen om die dan als niet spam aan te kunnen duiden.

Ik snap er echt niets meer van dan moet dit toch wel afhankelijk zijn van de mail client die je gebruikt want als ik ga kijken  via webmail wat er in de spamfolder staat dan zie ik deze ook via mijn mailcliënt (thunderbird op mijn laptop). Ik heb als test ook eens wat mails via webmail versleept naar de spamfolder en die zie ik direct dan verschijnen op mijn laptop. 

Reputatie 7
Badge +3

Hier een mooi voorbeeld dat die automatische spamfilter echte spam gewoon doorlaat 

Afzender:  Vlaamse Overheid  <zorgvlnd@t-online.de> word als veilig beschouwd en komt in de inbox terecht. Zo  goed werkt/functioneert die automatische spam filter van Proximus

En de spam mail werd naar 30 Skynet mail adressen gestuurd zie ik in de headers. Ga dit hier niet plaatsen omdat er dan 30 mail adressen zichtbaar zijn.

Ik krijg dus ook nog eens email adressen van anderen erbij  en vice versa . Wat is het doel van een spamfilter SPAM BESTRIJDEN , hier word het precies doelbewust verspreid de manier waarop die spamfilter van Proximus is ingesteld.

Weer eens een aanval naar de Skynet email adressen die Proximus al zo lang beu is.

Vlaamse Overheid  <zorgvlnd@t-online.de> word als veilig beschouwd en komt in de inbox terecht. Zo  goed werkt/functioneert die automatische spam filter van Proximus

Ik snap er echt niets meer van dan moet dit toch wel afhankelijk zijn van de mail client die je gebruikt want als ik ga kijken  via webmail wat er in de spamfolder staat dan zie ik deze ook via mijn mailcliënt (thunderbird op mijn laptop). Ik heb als test ook eens wat mails via webmail versleept naar de spamfolder en die zie ik direct dan verschijnen op mijn laptop. 

@Martin  Het is omdat ik in mijn Proximus Webmail andere mail account heb gekoppeld van Proximus . Vroeger geen probleem, nu sinds nieuwe mailprogramma van Proximus . Is enkel het hoofdaccount  gemachtigd om iets uit te voeren. ( zie afbeelding hierboven over meerde mail accounts in je webmail account ) Als ik iets uit de spam van mijn mail eindigend op proximus.be naar inbox wil verplaatsen dan krijg ik geen toelating als melding. Want in dit account ben ik ingelogd met mijn Skynet mail adres. Idem als ik vanuit mijn Proximus mail adres iets wil verzenden dan krijg ik de melding Ongeldige Ontvangers omdat ik met mijn Skynet mail adres ben ingelogd. Dus die optie om al je mail accounts in 1 account te gebruiken, is sinds de migratie naar het nieuwe mailplatform van Proximus volledig onbruikbaar geworden.

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik snap er echt niets meer van dan moet dit toch wel afhankelijk zijn van de mail client die je gebruikt want als ik ga kijken  via webmail wat er in de spamfolder staat dan zie ik deze ook via mijn mailcliënt (thunderbird op mijn laptop). Ik heb als test ook eens wat mails via webmail versleept naar de spamfolder en die zie ik direct dan verschijnen op mijn laptop. 

Ik zit met hetzelfde probleem. Mails van HLN, van de syndicus etc gaan nu rechtstreeks naar de junkmail map op mijn iPhone en komen niet meer binnen op de iPad. Dit is sinds kort. Daarvoor geen probleem. Vrij ampetant. Komen wel binnen op mijn laptop. Werk veel via mijn iPad. Weet niet hoe op te lossen 🤔

Reputatie 6
Badge +2

Ik stel vast dat op mijn lpad waarop ik het mailprogramma gebruik van Apple vermoed ik nogal wat mails in de spam terechtkomen die er eigenlijk niet thuis horen, bvb van @soslaw.be .Misschien heeft de laatste update van iOS er iets mee te maken.  Die is recentelijk gebeurd.

In de junkmap zit er niets.
 

Ja het blijft een echt raadsel waarom de ene problemen heeft en de andere niet gelukkig ben ik nog altijd bij die laatste en hopelijk blijf het zo ;-)

Reputatie 7
Badge +3

Hopelijk komt er een duidelijk antwoord van Proximus.

Maar ik betwijfel het.

Ik hoop dat ik dit probleem niet zal moeten escaleren naar externe diensten.

Is geen bedreiging maar het eisen van een correcte dienst verlening naar de klanten , wat nu niet het geval is.

Graag een duidelijk antwoord van Proximus!!!!!

Reputatie 7
Badge +3

Nu is het er echt over.

Als je meerdere mail accounts van Proximus of Skynet in de Proximus Mail App hebt staan , kan je gemakkelijk switchen tussen accounts . Doch hierdoor kan je geen nieuwe mail opstellen en versturen omdat je geen ontvanger meer kan invoeren ( functie geblokkeerd). 

Is dit de oplossing???? zodat we de meldingOngeldige Ontvangers niet meer te zien krijgen???

Wat een knoeiboel !!! Dit is geen support verlenen Proximus !!!

Dit is gewoon ons als klant afwimpelen omdat jullie niet in staat zijn een oplossing te vinden voor dit nu al maanden durende probleem.

Ik volg, hier hetzelfde probleem. Al een paar keer gebeld, maar een oplossing blijft uit.

Reputatie 7
Badge +3

TAV aan de ingenieurs/programmeurs van het Proximus mail platform.

Het probleem dat  mails die onterecht in de Spam folder terecht komen is nu al enkele dagen niet meer gebeurd.

Doch is de optie om een nieuwe mail op te stellen en te versturen nog steeds geblokkeerd , zowel op Webmail alsook in de Proximus Mail app. “Indien je meerdere accounts van Proximus of Skynet hebt gebundeld in 1 Account  van Proximus mail  Web functie of App” .

Wat nu nieuw is dat mails die worden bekeken via de Proximus Mail app , niet meer worden eergegeven in Outlook van Office 365.

N.B. bedankt om de layout van de Proximus webmail pagina te hebben aangepast 👍.

 

 

 

Reageer