Na nog altijd geen oplossing of afdoend antwoord te hebben voor de problemen met het spamfilter (dat overigens wel lijkt te werken) in het topic
valt mij nu op dat mail in de spamfolder wordt verwijderd zonder mijn tussenkomst.
Nadat ik toch nog een zeldzame spam doorkreeg (zie ander topic) heb ik mijn filterregels zodanig ingesteld dat spammail niet meer word “discard” - zoals voorheen - maar wordt verplaatst naar de spam folder. Zo hoop ik beter te kunnen anticiperen op wijzigende mails en de mailregels aan te kunnen passen.
Als ik de mail check kijk ik ook in de spamfolder en nieuwe mails zend ik zelf door naar verdacht@safeonweb.
Zo weet ik dat ik (mijn vrouw dus) sinds een week al 6 spammails (de cloud opslag is vol) heeft gekregen want de 6 verzonden mails staan nog steeds in de verzonden map in webmail.
De ontvangstbevestiging van safeonweb komt via het filter rechtstreeks in de prullenbak. Die leeg ik zelf (is trouwens leeg), de spamfolder laat ik voorlopig onaangeroerd (tot op zekere hoogte natuurlijk).
Ik had deze week al eerder gezien dat er mails verdwenen uit de spam folder, maar omdat ik niet verder keek in de verzonden map heb ik er niet op doorgedacht, enkel van “euh, er waren er toch meer?”.
Vandaag valt mij op dat er nog 2 mails in de spamfolder staan, 2 van eergisteren. Zelf heb ik er dus geen enkel gewist.
Zoals in de titel: wanneer er (belangrijke?) mails onterecht in de spamfolder terechtkomen en dit niet tijdig wordt opgemerkt, wat dan? Wat is de verantwoordelijkheid van Proximus?
In dit forum wordt door de medewerkers al eens regelmatig geantwoord of een bevestigings- of andere mail van Proximus (!) (zoals terugzend-labels) niet toevallig in de spamfolder zit. Of activatiemails, of ...
Het is dus zeker geen alleenstaand probleem