Vraag

spam folder automatisch geleegd? Wat met mail die per ongeluk als spam wordt aanzien?

  • 12 June 2023
  • 12 reacties
  • 204 Bekeken

Na nog altijd geen oplossing of afdoend antwoord te hebben voor de problemen met het spamfilter (dat overigens wel lijkt  te werken) in het topic

valt mij nu op dat mail in de spamfolder wordt verwijderd zonder mijn tussenkomst.

Nadat ik toch nog een zeldzame spam doorkreeg (zie ander topic) heb ik mijn filterregels zodanig ingesteld dat spammail niet meer word “discard” - zoals voorheen - maar wordt verplaatst naar de spam folder. Zo hoop ik beter te kunnen anticiperen op wijzigende mails en de mailregels aan te kunnen passen.

Als ik de mail check kijk ik ook in de spamfolder en nieuwe mails zend ik zelf door naar verdacht@safeonweb.
Zo weet ik dat ik (mijn vrouw dus) sinds een week al 6 spammails (de cloud opslag is vol) heeft gekregen want de 6 verzonden mails staan nog steeds in de verzonden map in webmail.
De ontvangstbevestiging van safeonweb komt via het filter rechtstreeks in de prullenbak. Die leeg ik zelf (is trouwens leeg), de spamfolder laat  ik voorlopig onaangeroerd (tot op zekere hoogte natuurlijk).

Ik had deze week al eerder gezien dat er mails verdwenen uit de spam folder, maar omdat ik niet verder keek in de verzonden map heb ik er niet op doorgedacht, enkel van “euh, er waren er toch meer?”.
Vandaag valt mij op dat er nog 2 mails in de spamfolder staan, 2 van eergisteren. Zelf heb ik er dus geen enkel gewist.

Zoals in de titel: wanneer er (belangrijke?) mails onterecht in de spamfolder terechtkomen en dit niet tijdig wordt opgemerkt, wat dan? Wat is de verantwoordelijkheid van Proximus?
In dit forum wordt door de medewerkers al eens regelmatig geantwoord of een bevestigings- of andere mail van Proximus (!) (zoals terugzend-labels) niet toevallig in de spamfolder zit. Of activatiemails, of ...
Het is dus zeker geen alleenstaand probleem

 


 


12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Mutlie  Ik ben blij dat jij dit hier aankaart ( wel jammer dat je ook met dit probleem zit) 

spam folder automatisch geleegd? Wat met mail die per ongeluk als spam wordt aanzien?

 

Inderdaad hier ook al sinds 3 maanden.  Spam wordt door een instelling/configuratie bij Proximus en door Proximus automatisch verwijderd.

Doch ontkent Proximus dit , zo durfde  verschillende medewerkers van Proximus  zelfs beweren dat de klant ( ik dus dit zelf had ingesteld in de instellingen , zou niet weten waar dit mogelijk is) als antwoord op het dossier over de email problemen bij Proximus   dat lopende was bij de Ombudsdienst voor Telecom.

Ik heb toen de Ombudsdienst voor Telecom laten weten het dossier gewoon af te sluiten , daar niemand bij Proximus ook maar enige moeite deed om dit na te kijken .

Ik werd niet geloofd en moest bewijzen sturen , screenshots , hoe kan ik screenshots maken van iets dat uit zichzelf verdwijnt. Of moest ik misschien de Proximus webmail 24/24 uur laten openstaan in de spam folder en laten filmen 24/24 uur door een camera?? 🤣😂

Proximus heeft totaal geen zicht meer op de vele mankementen van hun aangeboden diensten inbegrepen in abonnementen.

Webmail - meer dan 1 Jaar problemen ----- MyProximus om de 2 weken  plots geen producten meer te zien ------ Pickx TV  constant fout meldingen bij Replay of opnames ------de hulppagina’s waar Proximus de klant naar verwijst  is  verouderd of functioneert niet  ------ enz enz.

 

 

 

Namiddag 3 spammails, alle 3 in de spamfolder terechtgekomen.
Maar toch, ik heb toch mijn regels weer aangevuld. Creatief zijn ze wel 🙄

Dus concreet, 3 nieuwe mails in de verzonden-folder (naar verdacht@safeonweb.be, in totaal 9 binnen een week), 3 mails in de prullenbak (van verdacht@safeonweb.be), en in totaal 5 mails in de spam folder.
Ik ben benieuwd hoeveel er nog staan binnen een paar dagen. Ik zal ze zelf niet wissen.

 

 

Ook even melden dat ik het heb over webmail, mijn dagelijks (en favoriet) mailprogramma is Thunderbird. In Thunderbird zie ik niets van dit alles verschijnen (dus spamfilter werkt)

Na een week stilte (!) vanwege Proximus een update

Ben ik verkeerd als ik zeg dat webmail versie 2.0 weer actief is ?

Whatever, eerder deze week had ik weer een “volle” spamfolder (in Webmail versie 1?) en volgden er nog wat mails, sinds het weekend vanwege Hubo. De iCloud-spam stopte abrupt nadat dat SafeOnWeb dit publiekelijk maakte via zijn app.
Of SafeOnWeb iets heeft gedaan aan iCloud-mail (server afgesloten?) ? Ik denk het niet want eigenlijk lijken de Hubo mails wel op de iCloud.

En dus filteren de “werkende” spamfilters ook de Hubo mail richting spamfolder. 😀
Nu heb ik de mails (iCloud + Hubo) niet geteld maar gisteren stonden er heel wat in de spamfolder.
Vanmorgen nog maar  vijf ! Plus één verse, zes dus
Ook de prullenbak bevat geen lange lijst (van ontvangstmeldingen SafeOnWeb) meer, Slechts zes stuks!
Op het eerste zicht een probleem van webmail versie 2 vermoed ik, want ik heb niks zelf gewist!

 

Kan hier iemand van Proximus reageren of worden de topics i.v.m. webmail gewoon genegeerd?
Want daar lijkt het op! Om er enkele te noemen:
 

 

Reputatie 5
Badge +2

@Mutlie  We proberen zo snel mogelijk op iedereen te antwoorden en de problemen die er zijn aan te pakken. Echter, als er meerdere topics over hetzelfde probleem worden geopend word de lijst voor te antwoorden langer en langer waardoor iedereen langer op een antwoord moet wachten.
We hebben reeds alle bezorgdheden en problemen over de webmail doorgegeven aan de juiste diensten.

Update
Op dit moment staan er nog 4 (vier) mails in de spam folder en nog 4 (antwoord)mails in de prullenbak.
Onnodig te zeggen dat ik er geen verwijderd heb.

En nog een HEEL BELANGRIJKE AANVULLING:
De mails die in webmail in de spamfolder (en prullenbak) terechtkomen zijn NIET zichtbaar in Thunderbird! M.a.w. iemand die (zoals ik normaal) geen gebruik maakt van webmail heeft veel kans om belangrijke mails te missen

 

Tenminste (voorlopig) geen nieuwe spam, anderzijds vandaag nog 3 mails in de spamfolder en prullenbak.
Alweer in elke box ééntje verdwenen.

Reputatie 5
Badge +2

@Mutlie En degene die verdwijnen zijn dat dan oudere (7 dagen bv)?

Reputatie 7
Badge +4

Inderdaad in webmail 2.0.6 verdwijnen de mails uit de spammap (en ook uit de prullenbakmap) automatisch na 7 dagen 

@Mutlie En degene die verdwijnen zijn dat dan oudere (7 dagen bv)?

 


Via de “verzonden” map kan ik controleren. (doorzending aan Verdacht@SafeOnWeb)
Het zijn inderdaad de mails vanaf de 15e die nog bewaard zijn, die van 14/6 en ouder zijn weg.
Dus morgen zou er weer één moeten verdwijnen
Die 7-dagen termijn vind ik wel te kort. 30 Dagen lijkt mij een betere termijn.
En dan nog beter zou die door de gebruiker aanpasbaar moeten zijn. 
Mijn 2 cents.
 

 

En het klopt!
Gisteren ééntje er toch weer bij, vandaag ééntje  eruit.

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 @Mutlie Mails in de spamfolder worden automatisch verwijderd na 7 dagen. Ik heb de problemen met (valse) spam nog eens doorgegeven voor verder onderzoek. 

dezelfde problemen als die van mij, : spam die geen spam is en omgekeerd… eerder deze week ( voor de xx maal)  hier door mij gepost en dan durven er nog grapjassen beweren dat mijn pc gehackt zou zijn…. en idd… proximus wijst het af op de klant maar die kan niks instellen qua spamfilters…en hangt dus af van de goodwill van PRX ,en heeft dubbel zoveel tijd nodig om zijn mail te controleren en in de hoop dat er geen verdwijnt of te laat gezien wordt zoals deze morgen (weeral) bij mij… een geluk dat de persoon mij telefonisch gecontacteerd heeft anders had ik het nooit geweten… 

Reageer