Vraag

Spam

  • 4 September 2023
  • 5 reacties
  • 103 Bekeken

In het overzicht van mijn mailboxen geeft webmail aan dat ik in één van hen spam heb ontvangen. Ga ik naar deze mailbox en vervolgens naar de map “Spam” dan is die leeg maar de teller staat op 1. Klik ik op verwijderen van alle spam dan blijft die spamteller op 1 staan niettegenstaande de map leeg is. Hoe kan ik die teller op 0 krijgen?


5 reacties

Dit heb ik de laatste dagen ook.
Al eens geprobeerd gewoon de pagina te hernieuwen? Hier is de folder dan “leeg” .

 

Geen wijziging.

Bij Webmail blijft spamteller nog steeds op 1 staan. In BlueMail (IMAP) staat de teller ook op 1, in Thunderbird ( IMAP & POP3) staat de teller op 0.

In Thunderbird krijg ik geen spammails door, In webmail (op PC) wel. De teller springt op nul nadat ik de spam verwijder EN de pagina hernieuw.
Idem trouwens voor de inbox. Ik hou deze volledig leeg in webmail en wat dan nog, behalve 2 echte mails per maand komt daar enkel spam in die door de filter glipt. 

Spamteller blijft op 1 ongeacht wat ik ook maar doe.

Andere ervaring.

Proximus markeert een email als spam dat helemaal geen spam is (was zelfs een belangrijke email !!) en de zender heeft al meerdere keren hetzelfde zendadres gebruikt dat dan geen spammarkering van Proximus krijgt.

Reputatie 5
Badge +2

@ChrisB  Ik lees dat je het mailadres op 1 van je mailprogramma's als pop3 hebt ingesteld? Spam word niet alleen gedetecteerd op naam of mailadres maar ook op de inhoud van de mail.

Reageer