Beantwoord

Smart wifi , one ssid

  • 14 April 2020
  • 42 reacties
  • 2436 Bekeken

Hoe kan de smart WiFi  , one ssid , uitgeschakeld worden ?

Zodoende kunnen 2 apparaten weer met mekaar connectie leggen op dezelfde band . 

Bedankt

icon

Beste antwoord door Martin 14 April 2020, 21:59

Bekijk origineel

42 reacties

het enigste wat ik helemaal niet begrijp is waarom het lukt met WPS met one ssid en niet meer met one ssid uit.

Reputatie 6
Badge +3

Met OneSSID aan heeft zijn Wi-Fi booster ook een zwakker signaal dan voorheen, zie dit stukje: Probleem is dus dat de one ssid weer terug is en het signaal op 2,5,meter van de booster te zwak is. 

 

 

dat begrijp ik toch niet die 5.0 en 2.4 bbox Radio’s zenden toch met het zelfde niveau uit of dit nu one ssid is of niet ?

Reputatie 6
Badge +3

Daarin heb je gelijk, maar het probleem bij de topicstarter is met zijn Wi-Fi booster. Als het koppelen niet werkt via de webinterfaces dan lijkt het mij hardwarematig te zijn.

En het rare is dat het vroeger voor “smart wifi” actief stond het wel allemaal werkte en nu niet meer om de booster ts synchroniseren wel nog te synchroniseren met smart wifi !

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb maar een simpele repeater, maar als ik die opnieuw wil syncbroniseren moet ik hem eerst resetten. Verplaatsen heeft geen invloed op de synchronisatie, wel op de sterkte van het signaal.

Dat heeft TS inderdaad ook al geprobeerd

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Enkel dat het probleem aan de booster ligt. Het zijn exact dezelfde symptomen die ik vroeger had met een Technicolor Wi-Fi bridge dat enkel nog maar het power lampje brandde, de andere ledjes vielen uit. Het kan ook puur toeval zijn dat juist nu de booster juist problemen begint te hebben op hetzelfde moment als bij smart wi-fi= one SSID. Van dit laatste ga ik uit, wanneer het niet zou liggen aan de fysieke WPS knoppen.

Hallo allen , 

ik heb gisteren de booster gereset en dan enkele uren zonder spanning laten staan. 

Gisteren avond heb ik de internet radio kunnen verbinden met de 2.4. Dus de radio was verbonden met de bbox , zwak signaal. Maar dat signaal was s’morgens weer verloren. 

Deze ochtend heb ik de booster weer verbinding laten maken meT de bbox , en gelukt .  Waarom nu wel ???

in de buurt van de internet radio staat nu een tp link repeater , de Internet radio is nu verbonden met de 5.0.  De internet radio verbinden met de 2.4 lukte ook vandaag niet . 

Ik,heb een vermoeden dat er een ? Storing op de 2.4 zit van de omvormer van de zonnepanelen ? Die geeft de opbrengst door via de 2.4.

gezien dit het enige toestel was dat op dat moment verbonden was met de 2.4 , denk ik dat het dit kan zijn maar ik kan dit niet meten of detecteren. Dit is een SMA omvormer , Duitse fabrikant. 

 

De booster staat nu weer de vroegere plaats , 1 ste verdieping voor de tv . Hij geeft signaal maar voor de omschakeling naar one ssid was het lampje soms oranje , nu is het vooral rood en heel af en toe groen. 

 

Ik kan sinds vandaag de eerste dag weer beschikken over de 2 WiFi banden. 

Ik vraag me af wat het voordeel is van de one ssid? Krijg hier de indruk dat het reclame is en mooi overkomt als slogan “ smart WiFi”.

 

Ik,hoop dat de 2 WiFi banden tenminste enkele dagen stand houden …. dit was zeer tijdrovend en lastig voor de familie. 

Dus niet alleen corona stres. 

 

Voorlopig althans allemaal bedankt voor de feedback. 

smart wifi is heel mooi en zou inderdaad een verbetering moeten zijn zeker voor draadloze toestellen als je u hiermee verplaats en dan de beste van beid neemt 5.0 of 2.4 zodat je de beste prestaties hebt, maar naast die mooie theorie zijn er nog altijd toestellen die daar last van hebben, daarom heb ik smart wifi ook uitgezet.

Reputatie 6
Badge +3

Bij mij werd het nog zonder verwittiging geactiveerd. Ik had het opgemerkt omdat geen enkel toestel zich nog draadloos kon verbinden. Ik laat het bewust uitstaan aangezien geen meerwaarde.

 

@pativrog64  : Over welk merk en type van omvormer gaat het precies?  Om te testen of dit de oorzaak zou je de SMA omvormer moeten uitschakelen. Zie hier als een voorbeeld: https://www.sma-benelux.com/kenniscentrum/tech-tips-monitoring/communicatie-herstellen.html Heb je dan geen problemen met de Wi-Fi dan ligt het probleem bij de Wi-fi module. Kan je die SMA omvormer ook niet bedraad verbinden? Desnoods met PLC’s adapters?

Louter ter info: anderen hebben ook al problemen gemeld met de SMA omvormer maar dan wel alleen als smart wifi opstaat.

Reputatie 6
Badge +3

Er bestaan blijkbaar ook firmware upgrades voor de SMA omvormers: https://www.sma-benelux.com/kenniscentrum/tech-tips-na-de-installatie/firmware-update-uitvoeren-op-een-omvormer-met-webuser-interfacesmart-screen.html  (dat is maar een voorbeeld) Soms kan dit ook problemen oplossen. 

Dat werd ook geprobeerd maar heeft niet mogen baten, maar @pativrog64 kan het best toch ook eens proberen voor zijn probleem.

Inloggen op de omvormer zie ik zo niet zitten , ik ben geen expert IT.

Firmware update SMA:

https://www.sma-benelux.com/kenniscentrum/tech-tips-na-de-installatie/firmware-update-uitvoeren-op-een-omvormer-met-webuser-interfacesmart-screen.html
Er staat : “indien deze update nog niet via het online platform Sunny Portal werd doorgevoerd”
je kunt de upgrade doen ook via het het online platform Sunny Portal , zie
https://www.sma-benelux.com/kenniscentrum/tech-tips-monitoring/welke-mogelijkheden-zijn-er-voor-de-monitoring-en-visualisatie-van-een-zonnestroominstallatie.html

 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Heeft de installateur dan jouw Wi-Fi ingesteld op de omvormer? Want dat is noodzakelijk dat dit ingesteld is op de webinterface. Want als de upgrade mislukt dan kan je wel een probleem hebben. Het upgraden zelf doe je best altijd bekabeld door een laptop te verbinden met een netwerkkabel. Wat heel belangrijk is dat je de juist firmware download en installeert dan het type/model/revisie van je omvormer anders je de omvormer beschadigen. Ik zou het toch overlaten aan de installateur vanwege het risico.

Reageer