Ik kreeg voor de tweede maal een mail van proximus waarin mij aanbevolen wordt over te schakelen naar smart wifi. Om eerlijk te zijn : ze beginnen slecht met "Dag Mijn Voornaam". Nu spreek ik nogal wat mensen aan met hun voornaam, mijn vrienden, goede buren, familie. Maar met Proximus heb ik een relatie "leverancier - klant" . Ik zal in mijn profiel mijn voornaam dan maar best vervangen door "Mijnheer".
Over de mail zelf. Men zegt dat mijn bbox een serieuze boost heeft gekregen. Wat betekent dat? Ik zou nu ook een goede wifi krijgen in alle kamers in functie van mijn verbruik. Ik versta dat niet. Zo zou ik nog wat kunnen doorgaan.
Maar wat is smart wifi nu echt, en wat zijn de voordelen?
Ik begreep ooit dat smart wifi nog maar een SSID zou zijn en voor mij de frequentieband zou kiezen. Nu kies ik 5 Mhz omdat het signaal dank zij een repeater nog voldoende sterk is en sneller is, in jawel mijn luie zetel. Ga ik naar de plaats waar een tv staat en een pc, dan heb ik geen wifi nodig want verbonden met een kabel. Ga ik naar het toilet of naar de keuken dan heb ik geen wifi nodig, ook niet in de slaapkamer.
Eigenlkjk zou ik de technische voordelen doorheen alle reklame willen zien.