Vraag

slechte internet niettegenstaande investering in PLC-adapter

  • 19 January 2022
  • 23 reacties
  • 171 Bekeken

Reputatie 1

In de herfst van 2021 heb ik geïnvesteerd in een PLC-adapter (1ste verdieping van de woning) echter in het begin werkte alles prima, nu is er constant een onderbreking van mijn internetconnectie, dit zowel op de 1ste verdieping als op het gelijkvloers. Enorm frustrerend nu ik nog steeds van thuis uit ‘moet’ werken


23 reacties

mss ze eens in een ander stopcontact stoppen.

of ook eens laten rebooten door ze even uit het stopcontact te trekken

of ze resetten 

Reputatie 1

@Martin er bestaat spijtig genoeg geen mogelijkheid om ze in een ander stopcontact te steken, ik zal proberen te rebooten (hoe lang moeten ze uit het stopcontact?) en/of hoe kan ik ze resetten aub?

 

Je voedt ze toch niet via een verlengstopcontactstekkerdoos want dit is niet aangeraden.

→ Een probleem met je PLC | Proximus

→ Je PLC-adapters resetten | Proximus

Reputatie 1

neen , de kabel van de PLC is verbonden met een switch. Op deze manier heeft alles (na het bezoek van jullie technieker) lange tijd zeer goed gewerkt. Bovendien is de internetconnectie op het gelijkvloers ook veel slechter dan voordien

je PLC werkt dan uiteindelijk als access point ( AP).

Dan mss best je bbox eens resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

De proximus forummedewerkers kunnen ook eens je lijn testen op fouten als hier iemand van hen de draad opneemt.

Als je wilt zeker zijn dat het alleen je wifi ligt, zou je ook eens kunnen natrekken of het goed werkt als je een pc/laptop rechtstreeks met een utp kabel verbindt met de bbox.

of eerst op de switch aansluiten en dan rechtstreeks op de bbox om te zien of dit verschil geeft.

Reputatie 1

Ik zal het eens proberen, hopelijk komt alles weer goed. Alvast dank voor je hulp @Martin 

Ik heb de indruk dat het enkel de wifi is omdat ik met de tv geen enkel probleem heb

Reputatie 1

oh vergeten te vertellen, als ik geen internet heb dan ga ik naar instellingen, verbreek de verbinding en vink opnieuw aan ‘automatisch verbinding maken’ en dan werkt alles weer voor enige tijd goed

staat automatisch verbinding maken aangevinkt in je wifi instelling, dus als je effen disconnect klikt en connect krijg je de mogelijkheid om automatisch verbinden aan te vinken.

natuurlijk volgt het TV signaal eigenlijk nog een andere weg tov het internetsignaal dus als je TV verbinding goed is wil dit nog niet default zeggen dat je internetverbinding (via pppoe sessie) stabiel is.

Reputatie 1

automatisch verbinding maken staat inderdaad aangevinkt in de wifi instelling

ik vraag mij nu af odf het iets zou kunnen te maken hebben met ‘one ssid’ als die actief staat in je bbox mss dan toch eens proberen door die uit te zetten en zien wat dit geeft.

dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Reputatie 7
Badge +5

@Sonneville Hebben de tips die @Martin je heeft gegeven geholpen?

Reputatie 1

@DaisyS @Martin ik waardeer jullie hulp maar het is momenteel zo druk dat ik geen tijd vind om dit allemaal uit te proberen. Lang leve jullie techniekers die hiermee ‘spelen’. 

 

Reputatie 1

@DaisyS en deze namiddag is de connectie catastrofaal, ik heb nog geen half uur aan één stuk kunnen doorwerken

 

Reputatie 7
Badge +3

@Sonneville 

Kan je even uittesten of het internet nu beter werkt?

 

Geert

Reputatie 1

@Martin Hi Martin, ik heb nu alles wat je als suggestie opgaf uitgeprobeerd maar het internet op de eerste verdieping (met PLC-adapter) blijft slecht. Ik neem jou niets kwalijk maar ik heb geïnvesteerd in deze adapters om deftig internet te hebben maar helaas, kan een technieker het probleem komen oplossingen. Liefst zo snel mogelijk aangezien ik nog steeds van thuis uit werk (corona)

Die beslissing moet ik aan een Proximus forummedewerker overlaten bv @GeertC of

 @Michael V  

of nog iemand anders….

Reputatie 1

@Martin dank voor je snelle reactie. @GeertC graag dringend een deftige defintieve oplossing a.u.b. ik sukkel hier nu al zo lang mee en het is niet echt publiciteit voor Proximus. Alles is een investering waard tenminste als je garantie hebt dat het werkt. Mvg Caroline

 

Reputatie 1

@Martin @GeertC mag ik u om een reactie vragen a.u.b.? Het probleem blijft zich voordoen en ik krijg het helemaal niet opgelost. Dank u 

Reputatie 1

@Martin Goedemorgen Martin, ik vind het zo teleurstellend dat ik nog steeds geen reactie ontvang. Vorige week nog telefonisch ondersteuning gevraagd en alles uitgevoerd wat men vroeg (booster heropstarten, ...) maar het probleem blijft zich voordoen. Ik betaal al jaren correct mijn facturen, ik investeer in een booster en een PLC-adapter en het brengt mij helemaal niets op. Het voelt alsof ik er ben opgelegd, Proximus verkoopt mij producten die niet werken. Ik ben teneinde rade, een oplossing komt er blijkbaar niet. Een technieker moet mij toch ter plaatse kunnen komen helpen? En graag heel heel dringend want mijn werkprestaties komen serieus in het gedrang. Neem mijn reactie niet persoonlijk op, je hebt je best gedaan maar is het dan moeilijk om een ervaren technieker te sturen die het probleem voor eeuwig en altijd eens oplost?? Mvg Caroline

Reputatie 5
Badge +2

@Sonneville Ik heb een afspraak voor morgen namiddag tussen 12u30 en 17u ingeplant voor u. U kunt deze afspraak wijzigen via myproximus als u dit niet zou uitkomen. Hier vind u de informatie hoe u dit kan doen.

Reputatie 1

@Michael V hallo, ik heb de afspraak proberen te wijzigen maar dit is niet gelukt. Morgen moet ik naar kantoor in Gent, kan iemand woensdag 9 februari, bij voorkeur in de voormiddag, langskomen?

 

Reputatie 5
Badge +2

@Sonneville Ik had deze week geen vrije afspraken meer staan buiten morgen.

Reputatie 1

@Michael V ik heb het ondertussen kunnen oplossen, er zal morgen iemand aanwezig zijn. Bedankt

Reageer